0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.1هزار امتیاز)
تفاوت مقاله علمی-پژوهشی و علمی-ترویجی در چیست؟ چگونه میتوان به چنین مقالاتی دسترسی داشت؟ (مخصوصا در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات)

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
مقالات علمی-پژوهشی: هر توليدی که به دنبال جستجوی حقايق و برای کشف بخشی از معارف و نشر آن در  ميان مردم و به قصد حل مشکلی يا بيان انديشه ای در موضوعی از موضو ع های علمی، از طريق مطالعه ای نظام مند، برای يافتن روابط اجتماعی ميان پديده های طبيعی به دست آيد و از دو خصلت اصالت و ابداع برخوردار باشد و نتايج آنها به کاربردها، روشها و مفاهيم و مشاهدات جديد در زمينه علمی با هدف پيشبرد مرزهای علمی و فن آوری منجر گردد، علمی - پژوهشی قلمداد می شود.
مخاطبين اصلی اين گونه مجلات پژوهشی، اساتيد دانشگاهها، دانشجويان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، پژوهشگران شاغل در مراکز علمی، تحقيقاتی و توليدی هستند.

مقالات علمی-ترويجی: اين گونه مقالات به مقالاتی گفته می شود که به ترويج يکی از رشته های علوم می پردازد و سطح آگاهيها و دانش خواننده را ارتقاء می بخشند و او را با مفاهيم جديد علمی آشنا می سازد. اين گونه مقالات می توانند به صورت تأليف و يا ترجمه باشند . اصولاً مقالات ترويجی فقط برای اشاعه دانش بشری و عالمانه کردن آن و جهان پيرامونی آن است و هدف ديگری ندارد.
اينگونه مجلات دستاوردهای علمی، فنی و حرفه ای آموزنده و جالب را به زبانی ساده برای افراد دارای تحصيلات دانشگاهی، دانش آموزان سالهای بالای دبيرستانها، صنعتگران، مخترعين، مبتکرين و افراد دارای تحصيلات غيرکلاستيک ارائه ميدهند.

در مجلات معتبر علمی  ISI, ISC, Elsevier میتوانید دسترسی داشته باشید.
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
با تشکراز جواب شما... در حال حاضر دنبال مقالات فارسی هستم...آیا مرجع یا سایتی یا کنفرانسی در زمینه مقالات علمی-پژوهشی سراغ ندارید؟

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 19.4هزار بازدید
+2 امتیاز
4 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 693 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 10.3هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 437 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 420 بازدید
سوال شده 8 سال قبل در گوناگون توسط Manam (199 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 201 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 439 بازدید
سوال شده 3 سال قبل در علم و دانش توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
...