+3 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (690 امتیاز)

شاید سوال خیلی جامعی باشد ولی من بخوبی مرزهای تفاوت میان معماری نرم افزار و طراحی نرم افزار را درک نمی کنم. از دوستان تقاضا دارم بر اساس تجربیات خودشان تفاوت این دو مقوله را برای من شرح دهند.

با تشکر.

3 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (1.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
به طور خیلی خلاصه من فکر می کنم :

خصوصیات فنی، کامپوننت ها و بخش ها، تکنولوژی ها و زیر ساخت های بکار رفته، نحوه ارتباط اجزای سیستم با یکدیگر و همچنین کل سیستم با دنیای بیرون را معماری سیستم می نامند.

و همچنین :

طراحی یکی از مراحل و فاز های تولید نرم افزار است که نیازمندی های سیستم را به عنوان ورودی دریافت می کند، آنها را تحلیل می کند و در جهت برآورده کردن آنها، طرحهای ریز و جزء به جزء پیاده سازی را به عنوان خروجی به فاز بعدی تحویل می دهد. معماری نرم افزار یکی از خروجی های حاصله از فاز طراحی می تواند باشد.
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.1هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره 10 سال قبل توسط
معرفی منبع برای مقاله ای جامع درمورد معماری نرم افزار
+2 امتیاز
قبل توسط (80 امتیاز)
در معماری نرم افزار مشخص می شود که با توجه به کسب و کار موجود و نیازمندیهای ارائه شده و در نظر گرفتن تکنولوژهای مختلف پیاده سازی و معایب و مزایای آنها و نیز زیرساختهای مورد نیاز همچنین محدودیت ها و امکانات موجود، اجزای مختلف تشکیل دهنده نرم افزار و نحوه ارتباطات آنها چگونه بوده و چه تکنولوژهایی جهت پیاده سازی نرم افزار انتخاب شوند.

معماری یک نقشه راه می باشد.

در طراحی نرم افزار با تحلیل کامل کسب و کار و نیازمندیهای ارائه شده، جزئیات مربوط به پیاده سازی اجزای نرم افزار با توجه به الزامات بیان شده در نقشه معماری، طراحی و مدل می گردد.
+2 امتیاز
قبل توسط (45 امتیاز)

در معماری نرم افزار، هدف تعیین روش طراحی است. یعنی شما براساس زیرساختها و امکانات موجود و اطلاعات اولیه از نرم افزار مورد بحث، شما بهترین زیرساتختها را جهت تهیه نرم افزار مذکور انتخاب می کنید. و براساس حجم برآوردی اولیه از پروژه تصمیم می گیرد که کدام معماری سریعتر و پاسخگوتر خواهد بود. بعنوان مثال شما در معماری در انتها به این نتیجه خواهید رسید که به روش NTire عمل خواهید کرد. و پلتفرم انتخابی شما برای پایگاه داده sql server برای وب، iis و زبان برنامه نویسی شما asp.net با استفاده از C# خواهد بود.

در طراحی شما در واقع پس از ایجاد تحلیل های عمیق تر از نیازهای پروژه به اطلاعاتی از قبیل حجم کنترل های مورد نیاز در هریک از موجودیت ها، حجم اعتبار سنجی ها، حجم موجودیت های محاسباتی و غیره خواهید رسید که براساس این اطلاعات تصمیم خواهید گرفت پروژه را چند لایه طراحی کنید.

  • آیا نیاز است لایه کنترل را از لایه بیزینس جدا نمایید؟
  • آیا برای لایه پایگاه داده نیاز به یک لایه کنترلی مجزا است؟
  • آیا نیاز به ایجاد template در لایه پایگاه داده هست یا خیر(یعنی آیا امکان این وجود دارد در آینده پایگاه داده را بعنوان مثال از sql به oracle انتقال دهیم )
  • آیا نیاز به یک لایه model جهت مدلسازی موجودیت ها وجود دارد؟
  • و کلی مسائل دیگر

http://www.arman.co.ir

سوالات مشابه

+2 امتیاز
2 پاسخ 4.7هزار بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 10.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 723 بازدید
...