0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (7.0هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
هومیوپاتی چیست و چگونه به درمان بیماری کمک می کند و آیا علمی می باشد. چه تفاوتی با واکسیناسیون دارد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

هومیوپاتی روش درمانی خاصی است كه در آن با تحریك دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار توسط داروهای خاص هومیوپاتی بیماران را می توان به شفا رساند. به هوميوپاتي مشابه‌درماني نيز گفته مي شود، كه در آن بدن شخص بيمار از همان نقطه اي كه بيماري به وجود آمده اقدام به درمان و ترميم خود مي كند.بر اساس اصول اولیه هومیوپاتی هر ماده ای ( یا عاملی) كه بتواند در بدن سالم ایجاد یك سری علائم بیماری كند می تواند در صورت تجویز به فردی بیمار با همان علائم بیماری وی را درمان نماید به شرط آنكه علائم موجود در بیمار و علائمی كه آن ماده دارویی می تواند ایجاد كند تا حد ممكن مشابه باشند.

بيش از هفتاد درصد داروهاي هوميوپاتي گياهي و ما بقي معدني مي باشند، البته درصد بسيار كمي نيز از بافت ها و ترشحات موجودات زنده توليد مي شود كه در مقايسه با دارو هاي گياهي و معدني قابل توجه نيست.در هومیوپاتی اعتقاد بر این است كه ساختار بدن( جسمی و روانی) دارای قدرت ترمیم بیماری می باشد و آنچه باعث عدم بهبودی و مزمن

شدن بیماری می شوند اشكال در ساز و كار سیستم حیاتی (ایمنی ) بدن است كه در صورت حل این مسئله براحتی می توان بر بیماری غلبه نمود . داروهای هومیوپاتی از آنجایی كه خود قدرت تحریك نقاط مختلف سیستم حیاتی بدن را دارند قادرند فیزیولوژی بدن را به نحو مطلوبی در جهت رسیدن به سلامت تحریك و تقویت نمایند.

در حقیقت عملکرد هومیوپاتی مشابه واکسیناسیون است، یعنی استفاده از عامل بیماریزا جهت تقویت سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن عامل بیماری، با این تفاوت که در واکسیناسیون از خود میکروب استفاده می‌شود ولی در هومیوپاتی از عوامل طبیعی تواندار شده استفاده می‌شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 5.9هزار بازدید
سوال شده 7 سال قبل در درمان و پزشکی توسط ashvan (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 973 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 186 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 92 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 269 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 150 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 299 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.2هزار بازدید
...