0 امتیاز
قبل در ورزش توسط (7.0هزار امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط
برای ورزش پیاده روی که معمولا بالای 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد چه کفشی لازم است؟ آیا باید کفش مورد استفاده در پیاده روی شرایط خاصی را دارا باشد؟ ویژگی های لازم برای کفش این نوع ورزش چیست؟

5 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
نکته مهمی که برای انتخاب هر کفشی می بایست به آن توجه کرد مورد استفاده و محل مورد استفاده آن است برای مثال نمی توان ازکفش ورزش دومیدانی از کوه و صخره بالا رفت و یا با کفش کوهنوردی تمرین پیاده روی کرد همچنین  جنس مسیری که برای پیاده رودی انتخاب می کنید اعم از آسفالت ، چمن و یا روی شنهای کنار ساحل  در انتخاب کفش مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد.

مشخصات کفش مناسب پیاده روی

برای انتخاب کفش مناسب به کف کفش نگاه کنید . کف کفش نباید نازک باشد زیرا در مسیرهای که ناهمواری دارند فشار به پاشنه پا وارد می شود و کفشهای با کف نازک از پاهای شما حفاظت نکرده و پاهایتان اذیت خواهد شد ، کفش های که دارای ارتفاع زیاد می باشند نیزمی توانند حادثه ساز باشند.

کفی کفش: استفاده از موادی که دارای دوام بیشترو دارای پایه کربن است.

پاشنه کفش: در ناحیه پاشنه باید حداقل ۵/۱ سانتی متر لج داشته باشد

انعطاف پذیری:انعطاف در قسمت برجستگی کف پا

رویه کفش:نایلون یا نایلون غربال شده

ضربه گیری:در قسمت کفی و پاشنه باید پد گذاری شود

به طور کلی ، کفش ورزشی برای پیاده روی و دویدن باید در قسمت ‌ جلوی‌ کفش ‌انعطاف‌ پذیری‌ کافی‌ داشته‌ باشد بطوریکه‌ شخص‌ به راحتی‌ بتواند به‌ میزان‌ 45 درجه‌ آنرا خم‌ نماید . همچنین‌ لازم ‌است‌ که‌ قسمت‌ پاشنه‌ کفش‌ حالت‌ ارتجاعی‌ کافی‌ داشته‌ باشد تا بتواند مقادیری‌ از فشار و شوک وارد شده‌ ازطرف‌ زمین‌ به‌ پا را بکاهد. در راه رفتن و دویدن ابتدا پاشنه پا با زمین تماس می یابد و جنس پاشنه کفش باید از موادی باشد که بتواند ضربه را به خوبی جذب کندهمچنین کف داخلی کفش باید حاوی لایه ای مناسب برای حفظ قوس پا و جذب ضربه باشد.

کفش مناسب می بایست وزن سبکی داشته باشد ، جنس کفش و مدل آن باید به گونه ای باشد که تبادل هوا امکانپذیر باشد، همچنین کفش باید در پای شما راحت باشد و انگشتان باید فضای کافی در جلوی کفش داشته باشند.

از آنجایی که معمولا یک پا کمی بزرگتر از پای دیگر است، کفش خود را متناسب با اندازه پای بزرگتر خود انتخاب کنید.
قبل توسط (0 امتیاز)
واقعا کفش خوب باعث راحتی آدم توی پیاده روی میشه و همیش میتونه پیاده روی بکنه و پاهاش اذیت نشه من همیشه از نعلین های طبی کادو استفاده میکنم که از فروشگاه فرخنده کالا تهیه میکنم
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

حتما از کفش اسپرت باید استفاده کنی.

کفش های اسپرتی که لژ تخت دارد کژوال حساب میشوند و عملا بیشتر برای خوشگلی استفاده میشوند و اسنیکر بهشون میگن پس برای پیاده روی ازشون استفاده نکن. اگر توان پرداخت داشته باشی و بتونی کفش مخصوص پیاده روی و دویدن از ارسن مارکت تهیه کنی خوب میتونه باشه. سایت ارسن مارکت برند 361 درجه رو میفروشه و نمایندگی داره. تو نت سرچ کن ارسن مارکت سایتشو پیدا میکنی.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
کلا هر ورزشی اگه تجهیزات لازمش نباشه خسته کننده میشه. مثلا همین کفش ورزشی نباشه حتی ممکنه اسیب هم ببینیم.

من یه مطلب در همین خصوص تو اسان اسپرت خوندم به شماهم پیشنهادش میکنم
قبل توسط (80 امتیاز)
واقعا همینطوره من یه بار یه کفشی خریدم انقد باهاش راحت بودم که انگار موقع راه رفتن هیچ باری روی باهام احساس نمی کردم. خیلی عالی بود
0 امتیاز
قبل توسط (5 امتیاز)
من که عاشق ورزش فوتبال ام و همیشه اجاره زمین فوتبال ام با دوستام از اسان اسپرت انجام میدم
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

کفش مناسب ورزش پیاده روی باید یه سری ویژگی هایی داشته باشه که مهمترینش زیره سبک و ضربه گیر داشته باشه و همچنین رویه تنفس پذیر داشته باشه.

البته اگه دوست داشتین میتونین در صفحه https://katoonifashion.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%aa%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86%da%af-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7/ یه مطلب کامل در مورد این موضوع مطالعه کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 304 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 958 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 480 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در ورزش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 433 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 301 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 66 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 77 بازدید
...