+1 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (1.1هزار امتیاز)

آیا تلفن-دوربین هایی مانند Nokia 808 PureView یا Samsung Galaxy S4 zoom از نظر کیفیت عکس (بخصوص در تاریکی) با دوربین های عکاسی حرفه ای برابری می کند؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
کیفیت عکاسی به کیفیت اپتیکی لنز و تراشه گرفتن تصویر، الگوریتم های فشرده سازی و سایر قطعات موجود در دوربین بستگی دارد. هرچند مهمترین عامل تعیین کننده کیفیت تصویر وضوح یا رزولوشن آن است. هر چه تعداد پیکسل های آن بیشتر باشد، وضوح بیشتری دارد و بنابر جزئیات بیشتری را می تواند در تصویر ثبت نماید . در مورد گوشی با کیفیت شرکت نوکیا برای اولین بار یک لنز 41 مگاپیکسلی را روی گوشی پورویو قرار داد و سامسونگ هم از یک لنز تمام عیار روی یک گوشی ضخیم با نام galaxy  استفاده کرده  که جز بهترین دوربین ها در بین گوشی های مختلف را همین دو برخوردارند.

قابلیت عکاسی در محیط‌های کم نور یکی از پایه‌های اصلی رقابت با دوربین‌های عکاسی دیجیتالی است که حسگرهای بزرگی دارند. در حال حاضر، این دو گوشی نوکیا  808 PureView خود با حسگر بزرگ‌تر و رزولوشن بالاتر  عکس نشان داده است که موبایل‌های هوشمند را نیز می‌توان رقیب دوربین‌های دیجیتال دانست. این محصولات نشان داده‌اند کنترل میزان نوردهی در دوربین‌های موبایل در حال اصلاح و پیشرفت است.علی رغم نویز زیادی که دوربین هایNokia 808 PureView یا Samsung Galaxy S4 zoom در ایزو بالا دارند اما عکس هایی با وضوح بالا دارد که اگر هم نویز تصویر با نرم افزارهای موجود گرفته شود به نتیجه تقریبا بهتر یا شاید بیشتر از دوربین های عکاسی برسیم.

بطور کلی میشود گفت این دو گوشی فاصله بین دوربین های موبایل و دوربین های عکاسی را کاملا پر کرده اند و حتی از خیلی از دوربین های عکاسی بهتر عمل میکنند.
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
بغیر از این دو مدل گوشی، تلفن دوربین دیگری هم تولیدشده؟
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
بله مثلا سونی اکسپریا Z
.

سوالات مشابه

+2 امتیاز
1 پاسخ 2.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 305 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 474 بازدید
...