+1 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (7.0هزار امتیاز)
اگر  در آزمایش ادرار فاکتور خون مثبت باشد نشان وجود مشکلی در بدن می باشد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
دو نوع خون در ادرار می تواند وجود داشته باشد، یک نوع آنرا خود بیمار می تواند در ادرار مشاهده کند که به آن خون آشکار می گویند و نوع دیگر که خیلی شایع تر است، خود بیمار نمی تواند در ادرار مشاهده کند، بلکه آزمایشگاه گزارش می کند که به آن خون مخفی می گویند.
وجود خون در ادرار به هر میزان هم در زن و هم در مرد دارای اهمیت خیلی زیادی است و گاها نشان از وجود بیماری خطیر مثل سرطان مثانه می باشد.وجود خون در ادرار، درد حین ادرار، تکرر ادرار یا احساس نیاز بی‌مورد به ادرار از نشانه‌های رایج سرطان مثانه هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. هرچند وجود این نشانه‌ها، صددرصد به معنای وجود سرطان مثانه نیست و عفونت‌ها، سنگ‌های مثانه و تومورهای خوش خیم نیز می‌توانند باعث بروز این علایم شوند. با توجه به اينكه وجود خون در ادرار مي تواند نشان دهنده بيماري هاي مهم سيستم ادراري باشد، لذا لازم است حتماً توسط پزشك متخصص بررسي هاي كامل انجام شود.

علت های زیادی دارد :• سرطان کلیه و مثانه • وجود التهاب در کلیه، مثانه، مجرا و پروستات • بیماری پلی کیستیک کلیه که در آن هر دو کلیه پر از کیستهای متعدد است و نباید آنرا با کیست ساده کلیه اشتباه کرد. آن یک بیماری ارثی است که هر دو کلیه کیستهای پر از مایع به شکل خوشه انگور دارند. این بیماری معمولا در دهه 50 زندگی به نارسائی کلیه منجر می شود.
• لخته های خون • بیماریهائی که سبب اختلال انعقادی می شوند مثل هموفیلی • کم خونی داسی شکل که در آن گلبولهای قرمز به شکل داس در می آیند. این بیماری بیشتر در استانهای جنوبی کشور دیده می شود.
یکی از علل نسبتا شایع وجود خون در ادرار که گاها سبب خونریزی شدید نیز می شود، مصرف داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین، هپارین و آسپرین می باشد.
قبل توسط (9 امتیاز)
خون در ادرار در پزشکی به عنوان هماچوری شناخته می شود و معمولاً وضعیتی اورژانسی به شمار نمی رود. اما از آنجا که خون در ادرار می تواند نشانه بیماری های جدی تر باشد، نباید از آن چشم پوشی کرد. كليه موارد هماچوری بايد توسط پزشك ارزيابي شود. هیچ درمان خاصی برای هماچوری وجود ندارد، زیرا این وضعیت علامتی از بیماری است ولی در عوض، باید علت اصلی چنین وضعیتی کشف شود.
https://jarah.clinic/articles/%D9%87%D9%85%D8%A7%DA%86%D9%88%D8%B1%DB%8C/

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 447 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 728 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 1.6هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 10.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.1هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط moeenzarrinfam (2.6هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 64.3هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.7هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
+1 امتیاز
3 پاسخ 89.7هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 3.2هزار بازدید
...