+2 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.3هزار امتیاز)
سلام /

امیدوارم حال همگی خوووب باشه ....

GateWays در شبکه چه وظیفه ای دارد ؟ این که می گویند GateWays یک پروتکل را به پروتکل دیگر تیدیل می کند ، یعنی چی ؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
در شبکه Gateway به سیستمی گفته می شود که توانایی آن را دارد تا دو شبکه متفاوت را که از پایه از دو پروتکل متفاوت تشکیل شده است به یکدیگر متصل کند. در Gateway شبکه میتواند بطور کامل در نرم افزار ، سخت افزار و یا ترکیبی از هر دو شبکه ایفای نقش نماید. بسته به نوع پروتکلی که در شبکه شما پشتیبانی می شود ، Gateway میتواند در هر سطح از مدل OSI کار خود را انجام دهد.

در یک شبکه معمولا Gateway ها جزء پیچیده ترین وسایل می باشند به این دلیل که عملیات انتقال در چندین لایه در مدل OSI انجام می دهند. بعنوان مثال میتوان اینگونه تعریف نمود که Gateway وسیله ای است که یک شبکه LAN را به پردازنده اصلی یا همان مرکز اصلی متصل می نماید. این دو قسمت کاملا از هم متفاوت می باشند. قسمت LAN از یک سیستم پردازش غیر متمرکز ، ارتباط نوع Baseband و کاراکترهای نوع ASCII استفاده می کند. قسمت مرکزی نیز از یک پردازنده مرکزی ، ارتباط نوع Baseband  و Broadband و نوع کاراکتری EBCDIC استفاده می کند. حال کار نرم افزار Gateway این است که هر پروتکل از قسمت LAN را انتقال و ترجمه کند برای قسمت Mainframe.

یکی دیگر از مثالهای رایج میتوان Gateway های پست الکترونیک را نام برد.
0 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
gateway یا مترجم پروتکل وسیله ای است که معمولا مانند یک دروازه ورودی/خروجی در شبکه عمل می کند.لفظ gateway برای هر سخت افزاری به کار می رود که معمولا دو شبکه غیر همجنس را به هم متصل کند.یک gateway می تواند یک کامپیوتر،یک مسیریاب،یک فایروال،یک پروکسی سرور باشد.اما تجهیزاتی که خاص gateway هستند معمولا در شبکه هایی به کار می روند که براساس پروتکل TCP/IP کار نمی کنند.این تجهیزات وظیفه ترجمه پروتکل بین دو شبکه غیر همجنس را انجام می دهند.به عنوان مثال در شبکه هایی که TCP/IP Base نیستند،با استفاده از یک gateway می توان پروتکل شبکه به پروتکل TCP/IP و برعکس تبدیل نمود.یک کاربرد دیگر gateway این است که می توان تنظیم نمود که تمامی packet های خروجی یک کامپیوتر به سمت کامپیوتری خاص برود.مثلا کامپیوتر سرویس دهنده اینترنت.
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (40 امتیاز)
ویرایش شده 10 سال قبل توسط
فرق Gateway و Bridge در شبکه چیست؟

سوالات مشابه

+2 امتیاز
2 پاسخ 4.1هزار بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 1.8هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 8.2هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Milad (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط itbors (0 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 353 بازدید
...