+2 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (217 امتیاز)
تفاوت الکل صنعتی و الکل سفید و موارد مصرف هریک چیست

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
الكلی كه در صنعت‏ به كار گرفته مى‏شود، از لحاظ ماهیت، هیچ‏ تفاوتی با الكل طبی یا سفید ندارد و هر دو همان الكل اتیلیك یا اتانول‏ مى‏باشند. منتها به دلایلی نظیر گرفتن مالیات از نوشابه‏ های الكلی و یاجلوگیری از سوءاستفاده از آن‏ها، كارخانجات تولید كننده الكل، موادسمی، بد بوكننده (هم چون متانول یا عرق چوب) و مواد رنگین‏ كننده (هم چون پریدین) به آن مى افزایند.

الکل صنعتی بهترین حلال آلی است و لذا در آزمایشگاه ها و صنایع داروسازی کاربرد بسیار زیادی دارد. در مواردی نیز الکل جهت محافظت از رشد میکروبی در فرآورده های دارویی، ساخت روکش قرص ها، وضدعفونی کننده وست به کار می رود.در پزشکی نیز الکل جهت ضدعفونی کردن ابزارهای طبی و غیره به کار گرفته می شود. به علاوه قطعات تشریحی را به خوبی می توان در الکل از گندیدن و عفونت محافظت نمود. هم چنین الکل درساختن ادکلن ها و لوازم آرایشی نیز کاربرد فراوان دارد. به دليل نقطه ذوب پائين در صنعت يخ سازي استفاده مي شوند. حلال بسيار خوبي است و در صنعت عطر سازي، رنگ سازي و ... استفاده مي شود. کاربرد الکل سفید هم که خاصیت ضدعفونی کننده دارد و از آن استفاده میکنند. البته بعضی هم با مخلوط کردن آن در نوشابه از آن به عنوان مشروب استفاده نادرست میکنند.
0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

الکل صنعتی از نظر ماهیت هیچ فرقی با الکل سفید یا الکل طبی ندارد و هر دوی آنها اتانول یا الکل اتیلیک می‌باشند. اما برای جلوگیری از سوء استفاده از آنها و بنا به دلایلی نظیر گرفتن مالیات از نوشابه‏‌های الکلی، کارخانجات تولید کننده الکل مواد سمی، مواد رنگین کننده همچون پریدین و مواد بدبو کننده مثل متانول یا عرق چوب را به آنها اضافه می‌نمایند. در واقع در الکل صنعتی مقداری متانول نیز وجود دارد در حالی که در الکل طبی یا سفید تنها اتانول خالص وجود دارد و اثری از متانول دیده نمی‌شود. مشاهده کامل مطلب

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 14.9هزار بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 29.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 9.5هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 759 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 516 بازدید
...