+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (760 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
در ویکی پدیا نوشته :

Information Technology Infrastructure Library

اما نمیدونم چی هست؟! مدرکه؟!  رشته س؟!  تکنولوژیه؟!!!!

دوستان هرکسی آشنایی داره لطفا راهنمایی کنه

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
ITIL مجموعه‌ای از تجارب مدیران موفق فناوری اطلاعات در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در سراسر دنیاست که برای مدیریّت زیرساختهای IT و به منظور دریافت بهترین ارزش از آن‌ها با درک اینکه چه نقش‌ها، سیاست‌ها، راهبردها، فرایندها و کارکردهایی برای این مدیریّت باید در نظر گرفته شود، طراحی شده است.
در واقع ITIL یک چارچوب است که از Best practiceها بدست آمده و تحت مدیریت شرکت‌ APMG گردآوری گردیده است.

در حال حاضر ITIL بسیار رواج پیدا کرده و عمل کردن به قواعد آن جزو اصول هر شرکت نرم افزاری یا IT است . با اینکه ITIL در انگلستان ایجاد شد اما امروزه در هر کشوری ( حتی ایران ) در حال استفاده است . ITIL مباحث پیچیده و بسیار گسترده ای دارد که شاید در آینده برخی از آنها را معرفی کردم .نظام پشتیبانی سرویس ITIL بر روی کاربر سرویس ICT متمرکز شده است و وظیفه اصلی آن تضمین دسترسی آنها به سرویس‌های مورد نظر ، به منظور پشتیبانی وظایف تجاری است .
+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

ITIL بعنوان یک چارچوب برای مديريت خدمات فناوری اطلاعات شناخته می شود و بر ارائه با کیفیت خدمات و افزایش ارزش‌ آفرينی فناوری اطلاعات برای کسب‌ و کار تمرکز دارد.

ITIL در هر سازمان یا واحد فناوری اطلاعات قابل پیاده­ سازی میباشد و پس از پیاده سازی بعنوان نظامی جامع برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات آن سازمان بشمار مي­رود.

ITIL، سندی جامع و منسجم از بهترین روش های رویه­ های اجرایی و خط­ مشی های مدیريت خدمات فناوری اطلاعات ارائه می نماید و رویکردی فرآیند محور دارد.

برای چارچوب ITIL آزمون های سطح بندی شده وجود دارد (Foundation ، Expert و ...) که در صورت قبولی مدرک معتبر برای آن صادر می گردد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 328 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.5هزار بازدید
+3 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
+2 امتیاز
0 پاسخ 1.0هزار بازدید
...