0 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (80 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
از نظر مشخصات فنی، کیفیت بدنه و کاربردهای مختلف کدام تبلت بهتر است؟
قبل توسط (80 امتیاز)
نه تبلت ایرانی منظورم نیست
بین تبلت های پر فروش انواع سامسونگ و آی پد و ...
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
فکر می کنم سوال خیلی کلیه، لطفا مشخص کنید که در چه زمینه های کیفی (جنس، سیستم عامل و ...) احتیاج به کمک دارید؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
می توانید آی پد را بهترین تبلت روی کره زمین بدانید. در این مسئله هیچ شکی نیست. از زمان عرضه نخستین آی پد زمان زیادی می گذرد و در تمام این مدت اپل در حال ارتقاي سخت افزاری محصول خود بوده است. آی پد 2، 3، 4 و مینی پشت سر هم صدرنشین فهرست محبوب ترین ها بوده اند.

در ماه های گذشته سایت ifixit فهرستی از محبوب ترین تبلت های موجود تهیه کرد و در یک آزمایشگاه اختصاصی همه آنها را یکی یکی به تیغ جراحی سپرد. هدف آنها شناسایی محصولاتی بود که در هنگام آسیب دیدگی همچنان برتری های خود را حفظ می کنند و به سادگی تعمیر می شوند.

XPS 10/ دل

صدرنشین فهرست یک محصول مهجور است. وقتی Dell برای اولین بار تلاش کرد تبلتی با تکیه بر توانایی های ویندوز RT بسازد ما بسیار خرسند شدیم چون آنها را همیشه محترم و قابل اعتماد می دانستیم. در نهایت ویندوز RT خیلی موفق عمل نکرد اما XPS 10 با پردازنده 1.5 گیگاهرتزی خود بسیار سریع به نظر می رسد.

صفحه نمایش 10 اینچی با دقت تصویر 768 در 1366 نقطه چندان فوق العاده اي نیست اما نمی توان آن را یک نقطه ضعف قلمداد کرد. پورت های میکرو SD، میکروسیم و میکرو USB هم نشان از انعطاف پذیری محصول دارد. در نهایت هم باید روی طراحی منحصر به فرد دل تمرکز کنیم که همان صلابت همیشگی را دارد. مهم ترین مسئله داک ویژه اي است که در نظر گرفته شده تا در مواقع لزوم از تبلت، لپ تاپی عالی تحویل کاربر دهد.

+ باز کردن و تعویض آسان باتری، پیچ ها و کابل های کدگذاری شده با استفاده از طیف رنگ

- صفحه نمایش به شیشه محافظ چسبیده است

Galaxy Tab2 7.0/ سامسونگ

شگفت انگیز نیست اما همچنان یکی از بهترین تبلت های هفت اینچی موجود در بازار است. این محصول امکانات فراوانی دارد که مطمئنا خریداران خود را ناامید نخواهد کرد. از مزایای اصلی آن می توان به سیستم عامل آندروید، باتری بسیار قدرتمند و سنسور مادون قرمز اشاره کرد. شاید تنها نقطه ضعف آن، کیفیت ضعیف عکاسی باشد اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که در کل دوربین های عکاسی قرار نیست خیلی روی تبلت ها خیره کننده به نظر بیایند.

+ طراحی غیرپیوسته قطعاتي که باعث می شود جایگزین کردن شان آسان به نظر بیاید. شیشه به صفحه نمایش نچسبیده

- جایگزین کردن صفحه نمایش نیاز به گرما دارد

Nexus 7/ گوگل- ایسوس

اگرچه جنس بدنه Google Nexus 7 از پلاستیک ساخته شده است اما بسیار مقاوم و باکیفیت به نظر می رسد و به دلیل شکل کاملا مستطیلی آن، به راحتی می توان با یک دست با آن کار کرد. همچنین به دلیل طراحی مناسب و بافت دار قاب پلاستیکی پشت این دستگاه، امکان لیز خوردن آن از دست بسیار کم است و احساس امنیت خوبی را در حین کار کردن به شما خواهد داد.

در قسمت جلوی7 Google Nexus غیر از صفحه نمایش، تنها یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی برای برقراری مکالمات تصویری قرار دارد و هیچ دکمه سخت افزاری وجود ندارد. در لبه سمت راست آن دکمه پاور و همچنین کلیدهای کنترل صدا قرار دارند و در لبه پایینی آن نیز پورت Micro USB و خروجی هدفون دیده می شود. صفحه نمایش این تبلت یکی از مواردی است که شما را کاملا متعجب خواهد کرد. با اینکه بهترین صفحه نمایش موجود روی تبلت ها نیست، اما در میان محصولات هم رده و هم قیمت، بدون شک بهترین است.

+ باز کردن آسان، بست های زاید ندارد، تعویض باتری به سادگی انجام می شود

- جدا کردن صفحه نمایش از شیشه محافظ به سادگی انجام نمی شود

iPad/ اپل

«آی پد» هنوز هم زیباست. آقای شماره یک تنها 680 گرم وزن دارد و طوری طراحی شده تا در دست گرفتنش لذت بخش باشد. وقتی از روبه رو به آی پد نگاه می کنیم با یک جنتلمن واقعی طرف هستیم؛ آقایی باوقار و با شخصیت که کت و شلوار مشکی خوش دوختی به تن دارد. اگر چه زمان زیادی از معرفی آن می گذرد و گرد پیری بر چهره قهرمان ما نشسته است اما همچنان در جاده های افتخار قدم می زند. چه چیزی بهتر از این که در پله چهارم فهرست جان سخت ها قرار گرفته؟

- جایگزینی باتری به سختی انجام می شود

Kindle Fire HD 8.9/ آمازون

همزمان با معرفی تبلت جدید هفت اینچی توسط آمازون، یک تبلت 8.9 اینچی هم به نمایش درآمد. کیفیت عالی Full HD فوق العاده است. ضخامت محصول هم 8.8 میلی متر است و از پردازنده قدرتمند دو هسته ای Cortex-A9 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز استفاده می کند. پردازشگر گرافیکی قدرتمند به همراه یک گیگابایت حافظه موقت، دیگر اعضای تشکیل دهنده قهرمان ما را تشکیل می دهند. می توان به دوربین با قابلیت فیلم برداری HD، خروجی HDMI و دو بلندگوی استریو هم اشاره کرد. این محصول جزو نخستین تبلت هایی است که از تکنولوژی دو بانده MIMO استفاده می کند و طبق ادعای آمازون، سرعت Wi-Fi آنها تا 41 درصد سریع تر از محصولات موجود در بازار است.

- جدا کردن صفحه نمایش از شیشه به گرما نیاز دارد، کابل باتری به بدنه متصل است

Surface RT/ مایکروسافت

ویندوز RT یک نسخه متفاوت از سیستم عامل ویندوز است و به صورت اختصاصی برای تبلت ها و پردازنده های ARM بهینه سازی شده است.

نرم افزار های سرفیس برای یک PC محدود است اما وقتی وارد بحث تبلت ها می شویم ورق برمی گردد. شما با تبلتی سر و کار دارید که نرم افزارهای بسیار قدرتمندی دارد و رقبای سرفیس همچون آی پد از آن بی بهره هستند. مجموعه نرم افزاری آفیس سرفیس را تبدیل به یک تبلت عالی برای کار می کند.

+ اگر بتوانید دستگاه را باز کنید، تعویض باتری راحت است

- باز کردن دستگاه مشکل است، صفحه نمایش به شیشه محافظ چسبیده

نسل های اخير iPad/ اپل

بعد از موفقیت آی پد اول با فاصله ای کوتاه لشکری از آنها توسط اپل فراخوانده شد. سربازهای کوکی با قدرت و صلابت به پیش آمدند و سنگرهای پیش رویشان را یکی یکی فتح کردند. سیستم عامل iOS یکی از بهترین چیزهایی است كه بشر تا به حال شناخته ؛ البته بعد از اختراع چرخ و کشف آتش! اپل هر بار صفحه نمایش محصول خود را ارتقا داد. اگر چه آی پد 2 عالی بود اما از نسل سوم و چهارم به خاطر مجهز شدن به رتینا بیشتر رضایت داشتیم.

+ برای جایگزین کردن صفحه نمایش برداشتن بخش رویی کافی خواهد بود

- جدا کردن باتری سخت است، احتمال شکستن شیشه رویی موقع باز کردن زیاد است

Surface Pro/ مایکروسافت

بعد از معرفی و ارائه اولین تبلت مایکروسافت با نام Surface RT، این کمپانی تبلت Surface Pro را معرفی کرد. این تبلت که 13 میلی متر ضخامت دارد، از سیستم عامل Windows 8 بهره می برد. Surface Pro از پردازنده اینتل سری Core استفاده می کند که در کنار پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 4000 و چهار گیگابایت حافظه رم، عملکردی کاملا مشابه یک لپ تاپ خواهد داشت. سیستم عامل این تبلت ویندوز 8 خواهد بود. Surface Pro دارای صفحه نمایش 10.6 اینچی ClearType با رزولوشن FullHD است که به روکش ضد خش Gorilla Glass 2 مجهز شده است.

+ باتری به برد اصلی نچسبیده

- مایکروسافت در ساخت آن چسب زیادی به کار برده است، باز کردن دستگاه با خطر بریده شدن کابل های صفحه نمایش همراه است

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 369 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 505 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 356 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 666 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 422 بازدید
...