+3 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (7.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
تهیه محلول آب نمک در خانه جهت شستشوی بینی ، در درمان سینوزیت به چه صورت است . چه نسبتی از آب و نمک لازم است و چگونه بابد تهیه شود؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
مي توانيد با استفاده از يك ظرف مخصوص بيني كه به نام پوار هم خوانده مي شود و يك بسته حاوي پودر سالين اين كار را انجام دهيد. اين وسايل را مي توانيد از داروخانه تهيه كنيد.
محلول را مخلوط كنيد: براي تهيه آب نمك، 100 سي سي آب ولرم را با ميزان توصيه شده روي بسته پور سالين مخلوط كنيد و محلول را در ظرف بريزيد.
سرتان را به آرامي به يك طرف بچرخانيد و به آرامي لوله پوار را به بخش بالايي بيني ببريد طوري كه به راحتي در حفره بيني قرار گيرد. لوله را به بخش مياني (تيغه) بيني  فشار ندهيد.
پوار را فشار دهيد. با فشردن اين پوار محلول به داخل بخش بالايي بيني شما ريخته مي شود. مطمئن شويد كه از راه دهان مي توانيد به راحتي نفش بكشيد.
اين محلول بلافاصله از سوراخ ديگر بيني بيرون مي ريزد.  وقتي كه ظرف خالي شد، براي خارج كردن آب نمك اضافي و اخلاط داخل بيني از دو سوراخ بيني نفس بكشيد. به آرامي روي يك دستمال تميز بيني را خالي كنيد. سپس اين كار را براي سوراخ ديگر بيني تكرار كنيد.
خوب است بدانيد كه انواع مختلفي از پوارها و بطري هاي اسپري براي شستشوي بيني وجود دارد.
شستشوي بيني را به صورت يك بار در روز شروع كنيد. اگر احساس بهتر پيدا كرديد، ممكن است بخواهيد اين كار را دو بار در روز يا به عنوان يك كار منظم روزانه انجام دهيد. بعضي از بيماران از اين كار براي پيشگيري از مشكلات سينوسي حتي وقتي كه علائم بيماري سينوس ها را ندارند، استفاده مي كنند.
اين قطرات تا 30 دقيقه بعد از شستشو از بيني شما خارج شود. ممكن است لازم باشد كه تا مدتي با خود دستمال داشته باشيد.
اگر بيني شما دچار سوزش شد غلظت نمك را براي دفعات بعدي نصف كنيد. همچنين ممكن است لازم باشد كه دماي آب را كمي تغيير دهيد اما هرگز از آب خيلي داغ يا آب خيلي سرد براي شستشو استفاده نكنيد. حتي مي توانيد وقتي در حمام هستيد بيني خود را شستشو دهيد.
0 امتیاز
قبل توسط (30 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

در منزل میتوان با نمک تصفیه شده (آشپزخانه) و آب جوشیده ی سرد شده، سرم شستشوی سینوسها درست کرد. میزان نمک سرم شستشو، 9 گرم در 1000 سی سی آب میباشد. روش تهیه: 1000 سی سی آب ( ترجیحا تصفیه شده ) را بجوشانید و بگذارید سرد شود، 9 گرم نمک تصفیه شده را به آب اضافه کنید و با یک وسیله تمیز بهم بزنید تا نمک کاملا در آب حل شود. سرم شما آماده استفاده است. توجه داشته باشید که سرم تولید شده را در ظرفی نگهداری کنید که بر روی آب تاثیری نداشته باشد. حتما هنگام استفاده ار سرم، دمای آن معتدل باشد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 564 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 542 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 552 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 356 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 86 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
...