+1 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (843 امتیاز)

خرید اوراق مشارکت چه مزیتی نسبت به حساب های سرمایه گذاری بانک ها دارد؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

در سیستم بانکی نرخ شکست یا همان جریمه وجود دارد، در حالی که اوراق مورد معامله در فرابورس دارای نرخ شکست نیست. همچنین این اوراق می‌توانند با قیمت بالاتر از قیمت اسمی نیز به فروش برسند و نرخ واقعی اوراق می‌تواند بالاتر از 20 درصد باشد.

از دیگر تفاوت اوراق مشارکت در دو سیستم می‌توان به تسهیل معاملات اوراق از طریق فرابورس نام برد، به طوری که معاملات حتی به صورت آنلاین و توسط شخص از هر نقطه دنیا می‌تواند انجام شود، اما در سیستم بانکی الزام به حضور در بانک برای معامله وجود دارد. اوراق قابل معامله در فرابورس با نام بوده و در صورتی ‌که برگه اوراق مفقود شود، دارندگان می‌توانند با مراجعه به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برگه دیگری دریافت کنند، این در حالی است که جهت اوراق بی‌نام منتشره توسط بانک‌ها، ریسک سرقت وجود دارد. همچنین معاملات دست دوم اوراق در فرابورس می‌تواند در قیمت‌های بالاتر از قیمت اسمی و به دفعات به انجام برسد و از این منظر ناشر اوراق الزامی به بازخرید اوراق ندارد و سایر خریداران می‌توانند اقدام به خرید اوراق کنند. این در حالی است که در سیستم بانکی بازخرید تنها توسط سیستم بانکی با الزام به حضور دارنده در بانک برای معامله، انجام می‌شود.

قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
شرایط خرید اوراق مشارکت چیست؟
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
شرایط خاصی نداره هر بانکی جدا اوراق مشارکت طرح های توجیهی خودشو عرضه میکنه کافی به یکی از این بانک ها که اوراق مشارکت عرضه میکنه بروید و چند تا فرم پر میکنید و مبلغ مورد نظر را پرداخت میکنید و اوراق مربوطه رو تحویل میگیرید

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 69 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 90 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 78 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 311 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 144 بازدید
...