+2 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (7.1هزار امتیاز)
یه سوال ساده ولی در عین حال مهم وکاربردی دارم : اکثر مواقع به هنگام انتقال مفاهیم ذهنی خود ، ممکن است آنچه را که مد نظرمون هست، موفق به انتقالش به دیگران نشیم و گاهی نیز موجب ایجاد ابهام و یا انتقال بر عکس مفاهیم بشیم...یکی از کارها جهت انتقال مفاهیم ،مخصوصا در یک متن نوشتاری  رعایت یک سری اصول نگارشی در ساختار و محتوی متن هست...حالا سوال من اینه که یک متن رو (مثلا متن یک مقاله) چطوری میشه به صورت روان بیان کنیم مثلا از نظر انشا...بیشتر میخوام ویژگی یک متن علمی مثل کتاب رو بدونم ....من در حال نگارش متنی هستم که به مفاهیم محتوای آن تسلط دارم ولی نمی دونم چطوری انتقالش بدم تا برای بقیه هم جا بیفته

کسی یه راهکار عملی موثر سراغ داره؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
هنگامی که قصد نوشتن یک مقاله علمی را دارید، اولین کاری که باید انجام دهید مرتب‌سازی و سازماندهی اطلاعاتی است که قصد ارائه آن را دارید. برای بعضی افراد، شروع کردن با ارائه یک طرح کلی از کار، راحت­‌تر است و برای برخی این چنین نیست. بعضی افراد با بیان نکته‌ها شروع می‌کنند و سپس آن نکات را در طرحی که برای ارائه آنها ترسیم می‌کنند مرتب می‌سازند.

از هر روشی که استفاده می‌کنید یادتان باشد که نوشتن مقالات علمی نیازمند توجه ویژه به مرتب‌سازی و سازماندهی است. به دلیل اینکه هر مقاله به بخش‌هایی تقسیم می‌شود، شما باید بدانید هر بخش شامل چه اطلاعاتی است. حتی اگر به طور معمول از یک طرح اصلی شروع نمی کنید، ممکن است مواقعی پیش بیاید که حداقل بخواهید قبل از نوشتن، یک لیست از نکات اصلی مشمول در هر بخش را تهیه کنید.

موفق باشید.

چه کسانی مقاله شما را خواهند خواند؟

شناخت مخاطبان به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید کدام اطلاعات را ارائه دهید.

متن مقالات شما باید متشکل از جملات کامل و براحتی قابل فهم باشد ، ایده‌های شما اگر به خوبی بیان نشود، صرف نظر از ارزش علمی کار شما، تاثیرگذاری کمی خواهد داشت. همواره به یاد داشته باشید که واژگان علمی معانی دقیق و معینی دارند. مطمئن شوید که کلمات خود را به درستی و معقولانه انتخاب کرده اید.مهم است که واضح و مختصر بنویسید. مطمئن شوید که هر پاراگراف یک جملۀ موضوعی واضح دارد و متن پاراگراف، آن موضوع را پشتیبانی می­‌کند. هدف، گزارش واضح یافته‌ها و نتایج در غالب حداقل کلمات ضروری است. مخاطبان شما به ارزش ادبی متن مقاله شما علاقه‌ای ندارند، آنها می‌خواهند از یافته‌های شما اطلاع پیدا کنند. به یاد داشته باشید: نوشتن و فکر کردن پیوند عمیقی با هم دارند، بسیاری از مردم معتقدند "نوشته مبهم منعکس کننده تفکر مبهم است". وقتی کسی به سختی می‌تواند تفکرات خود را در قالب کلمات بیان کند، معمولاً آن طور که تصور می‌کند به موضوع اشراف ندارد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 209 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 394 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 424 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 443 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط engineer (843 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.2هزار بازدید
0 امتیاز
9 پاسخ 884 بازدید
+3 امتیاز
3 پاسخ 1.6هزار بازدید
سوال شده 11 سال قبل در علم و دانش توسط SAMIRA (7.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 467 بازدید
...