0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (1.1هزار امتیاز)

برای توسعه وب سایت با استفاده از PHP چه فریم ورک های MVC وجود دارد و مزیت و برتری هر کدام در چیست؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (60 امتیاز)
البته بهترین فریم ورک yii هست در حال حاضر.

Yii Framework

فریم ورکی که بر اساس آمار ها در دنیا بهترین فریم ورک حال حاضر در PHP بشمار می رود.این فریم ورک را می توان نسل جدید فریم ورک ها در PHP دانست که بدلیل قابلیت ها و سرعت بیشتر نسبت به فریم ورک های دیگر از قبیل Zend و Codeigniter در صدر جدول رتبه بندی قرار گرفته است.از جمله قابیت هایی که در این فریم ورک می توان اشاره کرد اینست که بمحض آنکه این فریم ورک نصب شود شما داری یک وب برنامه کاملا کارا خواهید بود که آماده شخصی سازی شدن و توسعه می باشد.همچنین در Yii Framework امکاناتی قرار داده شده است که عملیات CRUD (عملیات خواند، ایجاد کردن، بروز رسانی و حذف ) را برای توسعه دهندگان ساده تر از گذشته می نماید.

CodeIgniter Framework

پس از Yii Framework می توان از Codeigniter بعنوان یکی از پر استفاده ترین فریم ورک های PHP اشاره نمود.یادگیری این فریم ورک نسبتا ساده است و با ارائه مجموعه ای از کتابخانه های مختلف برای انجام امور متداول در برنامه نویسی، واسطی ساده و همچنین زیر ساختی برای استفاده از این کتابخانه ها به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های خود را با سرعت بیشتری نسبت به قبل ایجاد نمایند.Codeigniter با حداقل نمودن نیاز به کد نویسی برای انجام کار ها، به شما اجازه می دهد که بیشتر تمرکز خود را بر روی مسائل مهم و اساسی پروژه معطوف کنید.

Zend Framework

یکی دیگر از فریم ورک های قدرتمند در PHP، Zend Framework می باشد که فریم ورکی بسیار امن و قابل اطمینان است. این فریم ورک اساسا یک فریم ورک ساخته شده با زبان PHP است که از API های بسیاری از پیشگامان برنامه های مبتنی بر وب از جمله Google، Amazon، Yahoo، Flicker و ... بهره می برد که این فریم ورک را برای توسعه برنامه های تجاری بسیار مطلوب و مناسب کرده است.

در حقیقت می توان گفت Zend Framework تمامی آنچه که شما بعنوان یک توسعه دهنده از یک فریم ورک انتظار دارید را برای شما فراهم می آورد.این فریم یک فریم ورک قدرتمند، سریع و مقیاس پذیر است که بسیاری از برنامه نویسان بدنبال آن هستند.به شما اطمینان می دهیم که اگر کار با Zend را بخوبی فرا بگیرید هرگز در طول روال توسعه یک پروژه به بیراهه نخواهید رفت.

CakePHP Framework

یکی از فریم ورک های معروف PHP ، CakePHP است که بخصوص در ایران طرفداران بیشماری دارد.سادگی در یادگیری، ارائه زیر ساخت اولیه و حفظ یکپارچگی و منطق برنامه شما در طول توسعه از جمله ویژگی های این فریم ورک بشمار می روند.در این فریم ورک شما این امکان را دارید تا تمامی جنبه های برنامه را از تقاضای اولیه کاربر گرفته تا رندر کردن نهایی یک صفحه در کنترول خود داشته باشید. همچنین بهره مندی از مدل MVC، شما را قادر می سازد تا بسادگی بخش های مختلف برنامه را تغییر داده یا آن را گسترش دهید.

Symfony Framework

در یک جمله، Symphony فریم ورکی کامل است که با هدف بهینه سازی توسعه برنامه های مبتنی بر وب طراحی شده است.این فریم ورک منطق برنامه را از جنبه های ظاهری آن جدا نموده و ابزار های و کلاس های متعددی را ارائه می دهد که باعث کوتاه شدن زمان ساخت یک برنامه پیچیده می گردند.

این فریم ورک کاملا با PHP نوشته شده است و از امتحان در بسیاری از برنامه ها و پروژه های بزرگ تجاری در دنیا سربلند بیرون آمده است.سازگاری با بیشتر بانک های اطلاعاتی دنیا از قبیل MySQL، PostgresSQL، Oracle و SQL Server از دیگر قالبیت های Symphony می باشد. همچنین این فریم ورک بر روی پلت فرم های Unix و Windows قابل اجرا است.
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
میشه درباره معایب هر کدوم توضیح بدین؟
0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

فریم ورک های MVC زیادی برای PHP وجود دارند که مشهورترین های عبارتند از:

  • Zend: مناسب برای پروژه های شرکتی و سازمانی (enterprise and large scale)، امکانات فراوان، مستند سازی عالی، دارا بودن IDE اختصاصی، پشتیبانی پولی.
  • Symfony: پشتیبانی کامل از ORM، دارا بودن template engine، پشتیبانی پولی، یادگیری سخت.
  • CakePHP: دارای community فعال، شبیه Ruby on Rails، سرعت یادگیری متوسط، مستندات خوب.
  • CodeIgniter: سرعت و کارایی بالا، community فعال، مستندات خوب، یادگیری سریع.
  • Laravel: امکانات زیاد و مدرن، community فعال و خلاق، قدمت کم، یادگیری سریع، عرضه نسخه های جدید سریع (کاهش پایداری)

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 554 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 461 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 377 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 831 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 562 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 139 بازدید
...