–1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (-2 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
منظور مهندسی نرم افزار را میتوان مهندسی +نرم افزار دانست یا نه ،خواهشا با یک کلمه ج ندهید و دربارش کمی بیشتر و جامع تر توضیح دهید ممنون
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
+2
دوست عزیز بهتراست قبل ارسال سوال خود، یک بار خودتون هم روی سوالتون رو مطالعه و ادیتش کنید چرا که شرط اول در رسیدن به جواب سوال،بیان واضح و شفاف  است.
قبل توسط (-2 امتیاز)
انتقال داده شده قبل توسط
اگه شما دقت داشته باشید به این سوال که مهندسی و نرم افزار هرکدام معنای خاص خودشان را دارند آیا میتوان این 2 کلمه را کنار هم قرار داد وباز هم همان معانی خودشان را داشته باشند (ازین واضح تر دیگه نمیشد سوال کرد)

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
نرم‌افزار عموماً از محصولات و موقعیتهایی شناخته می‌شود که قابلیت اطمینان زیادی از آن انتظار می‌رود، حتی در شرایط طاقت فرسا، مانند نظارت و کنترل نیروگاه‌های انرژِی هسته‌ای، یا هدایت یک هواپیمای مسافربری در هوا و ... که با توجه به گسترش روزافزون دنياي كامپيوتر امروزه بيش از هر زمان ديگري نياز به متخصصان كامپيوتر احساس مي شود. به همین خاطر اصطلاح مهندسی کردن نرم افزار ایجاد شد. که دیوان فعالیتهای آماری آمریکا مهندسان نرم‌افزار را به عنوان زیرگروهی از «متخصصین کامپیوتر»، با فرصت‌های شغلی‌ای مانند «دانشمند کامپیوتر»، «برنامه نویس» و «مدیر شبکه» دسته بندی کرده‌است.

اصطلاح مهندسی‌نرم‌افزار عموماً به معانی مختلفی به کار می‌رود:

    به‌عنوان یک اصطلاح غیر رسمی امروزی برای محدوده وسیع فعالیت‌هایی که قبلا برنامه‌نویسی و تحلیل سیستم‌ها نامیده می‌شد.
    به‌عنوان یک اصطلاح جامع برای تمامی جنبه‌های عملی برنامه‌نویسی کامپیوتر، در مقابل تئوری برنامه نویسی کامپیوتر، که علوم کامپیوتر نامیده می‌شود.
    به‌عنوان اصطلاح مجسم کننده طرفداری از یک رویکرد خاص نسبت به برنامه‌نویسی کامپیوتر که اصرار می‌کند، مهندسی نرم‌افزار، بجای انکه هنر یا مهارت باشد، باید به‌عنوان یک رشته عملی مهندسی تلقی شود و از جمع کردن و تدوین روش‌های عملی توصیه شده به شکل متدولوژی‌های مهندسی نرم‌افزار طرفداری می‌کند.
    مهندسی نرم‌افزار عبارتست از : الف) کاربرد یک رویکرد سیستماتیک، انتظام یافته، قابل سنجش نسبت به توسعه، عملکرد و نگهداری نرم‌افزار، که کاربرد مهندسی در نرم‌افزار است و ب) مطالعه روشهای موجود در استاندارد IEEE

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 330 بازدید
+2 امتیاز
0 پاسخ 1.0هزار بازدید
+3 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 672 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 862 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 601 بازدید
...