0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (10 امتیاز)

استفاده از بخارشوی برای برخی انواع پارکت به دلیل حساسیت آن‌ها به رطوبت و حرارت مناسب نیست. در زیر به این نوع پارکت‌ها اشاره می‌شود:


پارکت‌های چوب سخت (Solid Hardwood)

 این پارکت‌ها از چوب طبیعی ساخته شده‌اند و بسیار به تغییرات رطوبت و دما حساس هستند. استفاده از بخارشوی برای این نوع پارکت می‌تواند منجر به تورم، پیچش و آسیب جدی به چوب شود. بخار آب قادر است به عمق چوب نفوذ کند و ساختار آن را تضعیف کند.


پارکت‌های لمینت (Laminate)

 این پارکت‌ها از مواد مصنوعی ساخته شده و سطح آن‌ها با یک لایه محافظ پوشیده شده است. اگرچه لمینت مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد، اما بخارشوی می‌تواند به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و باعث جدا شدن یا تورم آن‌ها شود. بنابراین، معمولاً استفاده از بخارشوی برای این نوع پارکت‌ها توصیه نمی‌شود.


پارکت‌های چوب بامبو (Bamboo)

 پارکت‌های چوب بامبو نیز حساس به رطوبت هستند. هرچند بامبو نسبت به چوب‌های دیگر مقاوم‌تر است، اما بخارشوی می‌تواند باعث تورم و تغییر شکل در این نوع پارکت شود.


پارکت‌های روکش‌دار (Veneer)

این پارکت‌ها از لایه‌های نازک چوب طبیعی بر روی یک هسته معمولاً چوب مهندسی شده یا تخته چندلایه تشکیل شده‌اند. بخارشوی می‌تواند به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و منجر به جدا شدن یا تورم آن‌ها شود، بنابراین استفاده از بخارشوی برای این نوع پارکت‌ها نیز توصیه نمی‌گردد. باید و نباید های شسشتو پارکت با بخارشوی

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 86 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 47 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 55 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 66 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 17 بازدید
...