0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (0 امتیاز)

آیا می دانستید که بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان تصمیمات خرید خود را در قفسه می گیرند؟این واقعیت خیره‌کننده بر نقش پررنگ و بسیار مهم لیبل ها که باعث رقابتی تر شدن محصولات شما نسبت به سایر رقبا می شود تاکید میکند.برچسب های محصولات فقط یک اثر هنری نیست.

این قوی ترین ابزار بازاریابی شماست. در نتیجه در این مقاله ایده های طراحی لیبل علاوه بر اهمیت چاپ لیبل و اینکه اهمیت چاپ لیبل بر روی محصولات که در گذشته و در سایت چاپ نفیس منتشر شده بود اهمیت آن موارد را برای شما تشریح کردیم و اینکه باید چه اقداماتی و چه طراحی هایی در خصوص طراحی لیبل انجام بدهیم قصد داریم ایده های متنوع و گوناگونی را در خصوص طراحی لیبل خودتان برای شما بیان بکنیم.

ساخت یک برچسب عالی شامل ترکیبی از خلاقیت، استراتژی و درک روانشناسی مصرف کننده است. چه در حال راه اندازی یک محصول غذایی و یا یک محصولی شیمیایی مانند تمیز کننده ها و غیره باشید باید این اصول و ایده های طراحی لیبل را در طراحی خود اعمال و روش های گوناگون را در طراحی خود پیاده بکنید.

تاریخچه طراحی لیبل

در گذشته با شروع و راه اندازی تولید چاپ لیبل طراحی ها در ابتدا بسیار ساده و برگرفته از اسم برند و مشخصات و توضیحات ابتدایی آن کالا برروی لیبل طراحی و سپس برروی محصول چسبیده میشد ولی با گذشت زمان و پیشرفت ابزارها و نرم افزارهای طراحی و سپس تخصص های حرفه ای در زمینه طراحی و دیزاین این طراحی ها روز به روز پیشرفته تر شد و الهام گرفته از فرهنگ و سنت هر کشوری روز به روز زیبا تر شکیل تر و با اشکال خاص تر توزیع و برروی محصولات قرار گرفت.

این طراحی ها در طول سالیان سال دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است که البته یکسری از این طراحی ها بصورت نوستالژیکی که برای مردم خاطراتی را رقم می زند هنوز خواستار و جذاب می باشد. ولی به طور کلی همین طراحی های نوستالژیک هم برای دیده تر شده باید دستخوش یکسری از متدهای روز طراحی قرار بگیرد تا برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد.

ضرورت چاپ لیبل برروی محصولات

اصول اساسی در طراحی لیبل

روانشناسی رنگ

رنگ‌ها نقش مهمی در لیبل های محصولات ایفا می‌کنند و چیزی فراتر از اهداف زیبایی شناسی هستند. رنگ ها می توانند بر احساس مشتری نسبت به محصول تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، سبز اغلب نشان دهنده سلامتی و طبیعت است و آن را به گزینه ای عالی برای محصولات ارگانیک تبدیل می کند، در حالی که قرمز، برعکس، می تواند هیجان و اشتیاق را برانگیزد و برای طعم های جسورانه مناسب است.

سایه های مختلف نیز می تواند محصولات را در قفسه های شلوغ برجسته کند. یک رنگ روشن و منحصر به فرد ممکن است سریعتر از رنگ های سنتی توجه خریداران را به خود جلب کند و به برندها کمک کند تا خود را در بازار رقابتی متمایز کنند.

استفاده از نمادها

نمادها ابزار قدرتمندی بر روی برچسب محصولات هستند. آنها می توانند داستانی را تعریف کنند یا ویژگی های کلیدی محصول را بدون استفاده از کلمات برجسته بکنند. یک نماد برگ ساده ممکن است نشان دهنده یک محصول ارگانیک باشد، در حالی که نماد کوه می تواند طراوت و خلوص را نشان دهد.

برخی از برندها از نمادهایی با اهمیت فرهنگی برای ارتباط با مخاطبان خاص استفاده می کنند. این عناصر باید با دقت انتخاب شوند تا اطمینان حاصل شود که به خوبی با پایگاه مصرف کننده مورد نظر همخوانی دارند. هنگامی که به صورت استراتژیک انتخاب می شود، ارتباط نمادین از طریق برچسب ها می تواند ارتباط عمیقی با مشتریان ایجاد کند.

شخصیت برند

لیبل ها فقط مربوط به ظاهر نیستند. آنها روح یک نام تجاری را منعکس می کنند و آنچه را که نام تجاری نشان می دهد ارزش های آن را منتقل می کند. این همسویی بین طراحی لیبل و پیام برند بسیار مهم است و اطمینان حاصل می کند که هر جنبه ای از محصول پیام یکسانی را منتقل بکند.

شخصیت برند ثابت در همه محصولات می تواند وفاداری قوی مصرف کننده را تقویت کند. مردم تمایل دارند به برندهایی بچسبند که احساس می کنند در سطح شخصی با آنها مرتبط هستند. طراحی موثر لیبل نقش مهمی در ایجاد این ارتباط دارد.

شکل و برش خاص

در دنیای جدید و پیشرفته ای که در صنعت چاپ لیبل به وجود آماده همزمان در صنعت برش و قالب سازی بسیار پیشرفت حاصل شده است و این امر سبب می شود رونق گرفتن لیبل ها در سایز و ابعاد مختلف شده است. شما می توانید لیبل ها را براساس بطری و یا هر شکل دیگری طراحی و سپس چاپ و برش بزنید. این قابلیت در سایت چاپ نفیس تحت عنوان چاپ لیبل برش خاص معرفی شده است که کافی است شما طرح دلخواه خودتان را طراحی بکنید و سپس در سایت چاپ نفیس منتشر بکنید.

سایز و نوع فونت

یکی دیگر از المان های مناسب و اساسی در طراحی لیبل استفاده از فونت زیبا و خاص و مناسب می باشد. شما باید در طراحی لیبل از فونت های واضح و خوانا و شکیل و قابل خواندن استفاده بکنید. شما باید نوشته های اصلی و اساسی را با فونت واضح که با گذشتن از کنار قفسه ها قابل خواندن باشد و کالای مورد نظر خودشان را انتخاب بکنند استفاده بکنید. استفاده از یکسری از فونت های ریز و ناخوانا در طراحی خود حتما اجتناب بکنید چون بشدت ضد تبلیغات عمل می کند.

ایده های طراحی لیبل

انواع لیبــــل

شما باید برای انتخاب لیبل مناسب محصول خود اول باید تنوع لیبل های مختلف را بشناسید و سپس بعد از شناخت می توانید یکی را به دلخواه انتخاب بکنید. ما در چاپ نفیس لیبل های مختلفی را در حال عرضه داریم از لیبل یووی ، چاپ لیبل سلفون براق ، چاپ لیبل متالایز ، لیبل شیشه ای ، لیبل سلفون مات و طلاکوب می باشد. هریک از این لیبل ها یکسری ویژه گی های مخصوص به خودش را دارد و کاربرد هریک از این لیبل ها متفاوت می باشد برای مثال لیبل یووی برای نوشتن و مهر زدن روی این لیبل کاربرد دارد و لیبل سلفون براق و مات سلیقه ای هستش که بستگی به طرح شما براقیت و یا مات بودن می بخشد ، لیبل متالایز یک لیبل بسیار با دوام و مقاوم در برابر حرارت و سردی دما می باشد. لیبل طلاکوب نیز به شما این امکان را می دهد بخشی از طراحی خودتان را بصورت طلایی چاپ و در معرض دید همگان قرار بدهید. حالا با بیان توضیحات مختصر در خصوص هریک از این لیبل ها شما می توانید لیبل مورد نظر خودتان را انتخاب و سفارش بدهید.

امیدوار هستم مقاله ایده های طراحی لیبل برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله ایده های طراحی لیبل برده باشید. امیدواریم این مقاله ایده های طراحی لیبل توانسته باشد شما را در رسیدن به لیبل مورد نظر و اصول اساسی در طراحی لیبل تان کمک کرده باشد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در علم و دانش توسط چاپ متین (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در علم و دانش توسط چاپ متین (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در علم و دانش توسط چاپ متین (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 38 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در علم و دانش توسط چاپ متین (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 45 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در علم و دانش توسط چاپ نفیس (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 50 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در علم و دانش توسط چاپ نفیس (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 45 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 40 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 45 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در علم و دانش توسط چاپ متین (0 امتیاز)
...