+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (7.0هزار امتیاز)
استفاده از گوشت گاو یا گوساله به نسبت گوسفند چه معایب و مزایایی دارد و در کل کدام مفیدتر است؟
قبل توسط (0 امتیاز)
تحقیقات نشان می‌دهد گوشت گوساله برای بدنسازان مناسب بوده و به افزایش سطح تستسترون کمک می‌کند که البته اگر دام در طبیعت رشد یافته و تغذیه طبیعی‌تری داشته باشد در مقایسه با گوساله‌های پرورشی ضمن این‌که ارزش غذایی بالاتری دارد، طعمی مشابه گوشت گوسفند داشته و به دلیل آن‌که حجم بافت پروتئینی آن نسبت به بافت چربی در مقایسه با گوشت گوسفند بیشتر است به افزایش قدرت و حجم عضلانی بدنسازان کمک می‌کند. البته افراط در مصرف گوشت گوساله می‌تواند سبب تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو و افزایش چربی خون شود. این را هم بدانید گوشت گاو در مقایسه با گوساله چاق‌کننده و دیرهضم‌تر است.
منبع :
http://www.jesarat.com/%d9%85%d8%b6%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%da%af%d9%88%d8%b4%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87/

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
گوشت گوساله و گاو دارای طبیعت سرد و تر است که برای افراد بسیار مضر است به دلیل اینکه خلط بلغم را در خون افزایش می‌دهد و برای سردمزاجان و هم‌چنین گرم‌مزاجان مضر است. مصرف گوشت گاو، همچنين، سبب تيرگي پوست صورت، بروز حالت‌هاي عصبي، افسردگي و وسواس مي‌شود. البته گوشت گوساله و گاو محرك خوبى براى ترشحات دستگاه گوارش به ويژه معده است.گوشت گاو براى صفراوى ها مفيد است براى سودايى ها مضر كه مصلح آن زنجبيل و فلفل است.

گوشت گوسفند حاوی میزان بالای پروتئین می باشد.

گوشت گوسفند و بره منبع بسیار خوبی از ویتامینهای گروه B می باشد.با مصرف قسمتی از گوشت این حیوان فرد می تواند 100% از نیاز ویتامین B12 روزانه خود را دریافت کند.گوشت گوسفند ارزش غذایی بالایی دارد و به سرعت هضم می شود.

گوشت گوسفند تولید کننده خون صالح ، تقویت کننده بدن و چاق کننده می باشد.

خوردن مداوم گوشت خالص و بدون استخوان آن که با سرکه و عسل پخته باشند فوق العاده مقوی بدن بوده و مانع غش و رفع خفقان می شود.

گوشت گوسفند منبع غنی از آهن است. مصرف تکه ای از این گوشت می تواند 20% از آهن مورد نیاز روزانه بدن یک مرد و 12% آهن مورد نیاز روزانه بدن یک زن را تأمین کند.گوشت گوسفند حاوی عناصر کمیابی نظیر مس،منگنز و سلنیم می باشد.

نیمی از چربی موجود در گوشت گوسفند، اشباع نشده است به همین جهت برای سلامتی انسان مفید بوده و به طور معمول مصرف این نوع گوشت در رژیم های غذائی سالم توصیه می شود.با استفاده از روشهای جدید قصابی و خرد کردن گوشتها، با جدا کردن چربیهای اضافی، میزان چربی موجود در گوشتها نیز بسیار کمتر شده است. به عنوان مثال استیک ران گوسفند دارای 5% چربی می باشد.

در آخر میشه گفت گوشت گوسفندی دارای چربی بیشتری نسبت به گوشت گاوه .ولی مضرات گوشت گاو به نسبت بیشتر از گوشت گوسفنده برخلاف تصور گوشت گوسفند که دارای چربیه چربی اون دارای ضرر نمی تونه باشه بیشتر ضرر اون کلسترول بالاشه
چون هر دوشون کلسترول دارن پس از ورود به بدن تبدیل به اسیدهای چرب مضر میشه
گوشت گاو عامل تقریبا 16 بیماری می باشد
شایع ترین این نوع از بیماریها میشه گفت اولین آن سرطان و دوم آن مالیخولیا و سومی آن بواسیر می تونیم نام ببریم
به دوستان توصیه می کنم از گوشت گاوی کمتر استفاده کنند در موقع مصرف به عنوان کبابی میل نکنند تا می توانند گوشت گاوی را بصورت پخته استفاده کنند
0 امتیاز
قبل توسط (35 امتیاز)
گوشت گاو وگوساله طبع سرد دارند درحالی که گوشت گوسفندطبع گرم داردو گوشت گوسفند لذیذتراز گوشت گاو میباشد همچنین گوشت گوسفند سریع تر ازگ.شت گاو وگوساله طبخ میشود. درکل میتوان گفت گوشت گوسفند بهتراست.
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
اما میزان چربی گوشت گوسفند بیش از گاو است و برای کسانی که کلسترول خون آنها بالاست توصیه نمی شود

سوالات مشابه

+2 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.9هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
3 پاسخ 66 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در لوازم خانگی توسط ali davodi_346027833 (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 59 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط foodonly (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 74 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 2.5هزار بازدید
سوال شده 6 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 742 بازدید
...