0 امتیاز
قبل در تفریح و سرگرمی توسط (0 امتیاز)

الهیه

ملک های الهیه

الهیه در شمال شهر تهران(منطقه 1 شهرداری) و منطقه شمیران قرار دارد. از شمال به تجریش، از غرب به خیابان ولیعصر و اتوبان مدرس، از جنوب به پل صدر و از شرق به خیابان شریعتی می رسد. محله الهیه جزو مرفه نشین ترین مناطق تهران محسوب می شود. این محله از طریق ایستگاه های مترو صدر و قیطریه قابل دسترسی می باشد.

الهیه دارای دسترسی بسیار مناسبی است. الهیه از بزرگراه ایت الله صدر ، بزرگراه مدرس ، خیابان ولیعصر و خیابان شریعتی قابل دسترسی است. الهیه در مجاورت چهار بزرگراه بزرگ در شمال تهران قرار دارد. بزرگراه صدر ، بزرگراه نیایش، بزرگراه چمران و بزرگراه صدر از جمله بزرگراه هایی هستند که در این منطقه قرار دارند. همچنین الهیه در میان دو خیابان ولیعصر و خیابان شریعتی قرار دارد. این موقعیت منحصر به فرد بهترین دسترسی ها را برای الهیه ایجاد کرده است به نوعی که این محله به راحتی به بسیاری از مناطق مرکزی ، شمال عربی و شمال شرقی تهران دسترسی دارد.

قیمت خانه در الهیه نسبت به سطح متوسط تهران بسیار بالاتر است. خرید و فروش خانه و آپارتمان در الهیه جزو گرانترین محلات تهران به شمار می رود و بسیار پر رونق است. محله الهیه به دلیل امکانات و دسترسی های بسیار مناسب به بهترین نقاط تهران از جمله مراکز خرید تهران، بهترین اماکن تفریحی و گردشگری تهران از جمله بازار تجریش، کاخ سعد آباد، محله تجریش، امامزاده صالح تجریش، باغ فردوس، باغ موزه هنر ایرانی و بسیاری از این اماکن و همچنین آب و هوای بسیار مطلوب و امکانات رفاهی مناسب در این محله، بسیار پر تقاضا است. از سویی دیگر این محله دارای برند معتبری در املاک است و نام این محله بر روی هر نوع ملکی می تواند قیمت آن ملک را دوچندان کند.

زندگی در الهیه شرایط منحصر به فرد خود را دارد. باید گفت که الهیه یکی از لوکس ترین محله های تهران است و سازه ها و برج ها و پنت هاوس های الهیه در شمار بهترین های تهران هستند. کمتر جایی را در تهران می توان یافت که مانند الهیه تا بدین حد دارای برج ها و پنت هاوس های لوکس باشد. مراکز خرید الهیه جزو بهترین مراکز خرید تهران هستند و همچنین مراکز خرید اطراف الهیه نیز از بهترین های تهران هستند. محله های اطراف الهیه مانند محله زعفرانیه، محله تجریش، محله قیطریه، دزاشیب و محله جردن از لوکس ترین محله های تهران بوده و تمامی این محله ها دارای امکانات بسیار خوبی برای زندگی هستند. حمل و نقل عمومی و مترو الهیه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و می تواند به راحتی در دسترس باشد و این موضوع در کنار باقی موارد همگی از جمله مزایای زندگی در الهیه هستند. اما ، الهیه نیز مانند بسیاری از محله های تهران دارای نقاط ضعف خاص خود برای زندگی است. از نقاط ضعف الهیه برای زندگی می توان به ترافیک بسیار شدید بزرگراه های الهیه در ساعات ترافیک نام برد. چهارراه پارک وی، بزرگراه چمران و بزرگراه مدرس سنگین ترین این ترافیک ها را در خود دارند. این ترافیک سنگین مشکل آلودگی شدید هوا را در فصول سرد سال به همراه دارد و مشکل جای پارک خودرو را به مشکلات الهیه اضافه می کند. یکی از نکاتی که در مورد الهیه وجود دارد، موضوع تعیین حدود الهیه است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ، این محله دارای حدود مشخصی نیست و حدود این محله معمولاً با محله های باغ فردوس و محله تجریش در بخش های شمالی آن در پرده ای از ابهام قرار دارد. ساخت و ساز بیش از حد و بارگذاری سنگین، تراکم ساختمانی را در این محله از مرز مجاز آن فراتر برده و محله الهیه را دچار مشکلات بسیار زیادی کرده است. تمامی موارد فوق از نکات مثبت و منفی الهیه هستند که باید این موارد را برای خرید خانه در الهیه و سکونت در این محله در نظر گرفت.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 29 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
سوال شده 3 ماه قبل در تفریح و سرگرمی توسط shishdong (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 17 بازدید
سوال شده 3 ماه قبل در تفریح و سرگرمی توسط shishdong (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
سوال شده 3 ماه قبل در تفریح و سرگرمی توسط shishdong (0 امتیاز)
...