0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (165 امتیاز)
اهمیت انتخاب شورت زنانه مناسب برای سلامت واژن

حفظ بهداشت واژن یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتیست که باید بانوان به آن توجه کنند. چرا که بسیاری از بیماری ها و عفونت های رایج زنان از طریق واژن وارد بدن می شود و اگر به موقع جلوی آن گرفته نشود، دردسرساز خواهد بود. در این میان یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در حفظ بهداشت واژن تأثیر بسیار زیادی بگذارد، انتخاب شورت زنانه مناسب است. ما در تیم پژوهشی شرق، قصد داریم اهمیت انتخاب شورت زنانه مناسب برای سلامت واژن را در این مقاله بررسی کنیم. تا انتها ما را دنبال کنید.

شورت زنانه چیست؟

شورت زنانه یکی از انواع لباس زیر زنانه می باشد که برای پوشاندن قسمت پایین تنه و تناسلی بدن استفاده می گردد. در گذشته به دلیل نبود آگاهی، افراد زیادی از پوشیدن لباس زیر یا همان شورت ممانعت می کردند و همین موضوع سبب به وجود آمدن بیماری های پوستی و عفونت های واژن یا ناحیه تناسلی بسیاری می شد. اما امروزه باتوجه پیشرفت علم پزشکی و افزایش آگاهی و دانش عموم مردم مشکلات این چنینی بسیار کمتر رخ می دهد. شورت زنانه همچنین اگر از جنس مرغوب و ضد حساسیت و با سایز مناسب بدنتان نباشد ممکن است شما را دچار بیماری های پوستی و عفونی در ناحیه واژن کند.

اهمیت استفاده از شورت مناسب در سلامت واژن

سلامت واژن همانطور که گفته شد در حفظ سلامت جسمی بانوان بسیار اهمیت دارد. چرا که این قسمت محل مناسبی برای ورود میکروب و باکتری به داخل رحم و در نهایت بیماری های خطرناک می باشد. دهانه واژن نقطه ای از بدن زنان است که از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و باید به شدت از آن مراقبت نمود. در صورت بی توجهی به این ناحیه شخص دچار بیماری های پوستی و عفونی می گردد که در مراحل بالاتر ممکن است تا نازایی نیز پیش برود. حفظ بهداشت واژن می تواند از بروز بیماری های شایع زنان جلوگیری کند. شایع ترین بیماری دستگاه تناسلی زنان در ایران عفونت است که به دو نوع عفونت بخش های تحتانی و عفونت بخش های فوقانی تقسیم می شود. بخش تحتانی شامل قسمت خارجی، دهانه رحم و واژن می شود و ناحیه رحم، لوله ها و ناحیه لگنی بخش های فوقانی را تشکیل می دهند. این عفونت ها اگر درمان نشوند و به دهانه رحم برسند ممکن است به زخم و در نهایت خود را به صورت سرطان نمایان کنند.
در گذشته به دلیل نبود آگاهی افراد به ندرت از شورت استفاده می کردند که همین امر خود باعث بسیاری از بیماری های پوستی و عفونی می شد. اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی، دانشمندان دریافتند که شورت زنانه می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. این موضوع در مورد زنان، دو برابر مردان اهمیت دارد. به همین علت استفاده صحیح از شورت زنانه به شدت توصیه می شود. شورت زنانه همانطور که گفته شد یکی از عواملی ست که می تواند در شروع یا پیشگیری این بیماری ها نقش بسزایی داشته باشد چرا که ارتباط کاملاً مستقیمی با ناحیه تناسلی و واژن دارد. تمیزی و خشک نگه داشتن واژن یکی از راه هاییست که می تواند محل رشد میکروب ها و باکتری ها و انواع قارچ و عفونت را از بین ببرد. علاوه بر آن انتخاب مناسب شورت زنانه نیز در این امر دخیل است. عوامل تأثیرگذار در عفونت های زنانه که از طریق شورت زنانه منتقل می شوند عبارتند از:

1- جنس نامرغوب

خرید شورت زنانه بسته به این که برای چه مصرفی می خواهید می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی باید بدانید که جنس شورت می تواند باعث ایجاد بیماری های پوستی و حساسیت های آزاردهنده شود. انواع شورت های ساتن، ابریشم، توری، گیپور، جرسی و... در دسته ی شورت های فانتزی قرار می گیرند که با توجه به جنس آن ها چندان برای استفاده ی روزمره و طولانی مدت خصوصاً برای کسانی که تعریق زیادی دارند، مناسب نیست. شورت زنانه باید از جنسی انتخاب شود که امکان تنفس پذیری را به پوست بدهد و هوا در آن گردش داشته باشد. انواع شورت های فانتزی برای مهمانی ها و یا زمان های خاص می توانند گزینه های خوبی باشند اما برای استفاده ی طولانی مدت و روزمره پیشنهاد می کنیم جنس دیگری را امتحان نمایید. پارچه نخی همواره بهترین نوع پارچه برای افرادیست که پوست حساسی دارند. پارچه نخ و پنبه بسیار نرم و لطیف و مانع بروز هرگونه حساسیت در اندام شما می شود. این جنس از کشسانی بسیار پایینی برخوردار است. شورت زنانه نخی انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده ی روزمره می باشد.

ادامه مطلب....

شرق

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در گوناگون توسط sharrgh (165 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 6 بازدید
سوال شده 1 هفته قبل در تغذیه و سلامت توسط sharrgh (165 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در گوناگون توسط sharrgh (165 امتیاز)
...