0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (0 امتیاز)

در این مطلب به چندین سوال پرتکرار در مورد ایمپلنت پاسخ داده ایم  در ادامه می توانید ببینید  و مطالعه نمایید 

چرا ایمپلنت عفونت میکند؟

گاهی اوقات، ایمپلنت‌های دندانی ممکن است عفونی شوند و باعث التهاب در بافت‌های نرم و از دست دادن استخوان اطراف ایمپلنت شوند، که اغلب به دلیل شرایطی به نام پری ایمپلنتیت است. پری ایمپلنتیت التهابی شبیه بیماری لثه است و بافت لثه و استخوان پشتیبان اطراف ایمپلنت دندان را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم عفونت ایمپلنت دندانی شامل لثه هایی است که هنگام مسواک زدن به راحتی خونریزی می کنند، لثه های حساس یا متورم در اطراف ایمپلنت و افزایش عمق پاکت در اطراف ایمپلنت. مشکل این بیماری این است که می تواند استخوان اطراف ایمپلنت دندان عفونی را خراب کند و در نهایت باعث لق شدن دندان ایمپلنت شود. اگر اصلاً نگران وضعیت هر یک از ایمپلنت های خود هستید، باید یک پریودنتیست برای ارزیابی پیدا کنید یا می توانید یک قرار ملاقات با دکتر الیاهو متخصص لثه و پریودنتیست در تهران رزرو کنید.

چرا ایمپلنت عفونت میکند؟

تشخیص ایمپلنت دندان عفونی

یکی از اولین کارهایی که دکتر الیاهو انجام می دهد این است که از محل جراحی دندان کاشته شده آلوده عکس اشعه ایکس یا همان رادیولوژی OPG   دندان بگیرد تا ببیند آیا از دست دادن استخوان رادیوگرافیک وجود دارد یا خیر. او همچنین ممکن است به آرامی اطراف زخم و برش  را بررسی کند تا میزان عفونت و التهاب را ارزیابی کند. با کاوش دقیق ناحیه، او امیدوار است بتواند هر گونه علائم عفونت را تشخیص زودهنگام کند زیرا برای نجات جراحی کاشت دندان از عفونت، تشخیص زودهنگام یک موضوع کلیدی است.

مشابه بیماری لثه روی دندان، یکی از مشکلات این عارضه این است که اغلب دردی ایجاد نمی کند و در نتیجه بیماران اغلب از عفونت بی خبرند. دکتر الیاهو منبع التهاب را ارزیابی خواهد کرد زیرا علل بسیاری برای پری ایمپلنتیت وجود دارد. پری ایمپلنتیت می تواند به دلیل مشکلاتی مانند چسبیدن نگهدارنده روی پایه ها ، قرار گرفتن ایمپلنت ها خیلی نزدیک به یکدیگر یا زاویه دار شدن ایمپلنت در استخوان، بهداشت نامناسب دهان، کیفیت پایین استخوان، مشکلات سیستمیک مانند دیابت، سیگار کشیدن، ایجاد شود. شکستگی ایمپلنت و بارگذاری بیش از حد ایمپلنت.

مطالعات گزارش می‌کنند که پری ایمپلنتیت تا 30 درصد از تمام ایمپلنت‌های قرار داده شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باکتری‌های بی‌هوازی را مقصر اصلی معرفی می‌کنند.

درمان پری ایمپلنتیت

هنگامی که عفونت ایمپلنت دندانی تشخیص داده شد، درمان به میزان استخوان از دست رفته و تاثیر زیبایی ایمپلنت مورد نظر بستگی دارد. سپس تمیز کردن سطح  دندان عفونی و بازسازی استخوان نگهدارنده از دست رفته در صورت امکان از طریق پیوند استخوان مهم خواهد بود.

 برخی از راه‌هایی که می‌توانید سطح جراحی را تمیز کنید، از طریق درمان جراحی و غیرجراحی مانند:

 1) دبریدمان موضعی،

 2) ضد عفونی کردن سطح ایمپلنت،

 3) درمان ضد عفونی و در صورت تحلیل استخوان پیشرفته،

4) برداشتن خود ایمپلنت درمان پری ایمپلنتیت بسته به نوع ایمپلنت مورد استفاده، محل ایمپلنت دندان و شدت از دست دادن استخوان، تکنیک بسیار حساسی است.

برای عفونت خفیف، دکتر الیاهو ممکن است از آنتی بیوتیک استفاده کند، زیرا عفونت شدیدتر ممکن است به مداخله جراحی برای ضدعفونی مکانیکی و شیمی درمانی اطراف  دندان نیاز داشته باشد.

برخی دیگر از راه های مراقبت و نگهداری ایمپلنت دندان را بخوانید

آیا می توان ایمپلنت دندان عفونی شده را نجات داد؟

اگر عفونت و از دست دادن استخوان در مرحله ابتدایی باشد، پلاک ها و سنگ های باکتریایی را می توان بدون جراحی همراه با آنتی بیوتیک درمانی احتمالی و اصلاح طرح پروتز برداشت. هرچه عفونت زودتر درمان شود، درمان ساده‌تر و شانس موفقیت بیشتر است. اگر از دست دادن استخوان متوسط ​​تا پیشرفته باشد، ممکن است لازم باشد بافت‌های نرم اطراف ایمپلنت آسیب‌دیده را با جراحی تمیز کنید، سطح میکروایمپلنت را بی‌عفونی کنید و در نهایت از تکنیک‌های بازسازی استخوان با هدف بازیابی استخوان از دست رفته استفاده کنید. اگر ایمپلنت دندان قبلاً به دلیل عفونت شدید شل شده باشد، ممکن است امکان حفظ آن وجود نداشته باشد. در این حالت، پایه فلزی باید برداشته شود و محل موضعی با استخوان پیوند شود. ممکن است کاشت پایه دیگری در مراحل بعدی امکان پذیر باشد.

اگر ایمپلنت دندان دارید، بسیار مهم است که هر چهار تا شش ماه یک بار چک آپ دوره ای و تمیز کردن حرفه ای انجام دهید. این به دکتر متخصص لثه اجازه می‌دهد تا ایمپلنت‌های دندانی شما را از نظر هرگونه نشانه‌ای از التهاب و عفونت اولیه بررسی کند تا در صورت یافتن موردی سریعاً اقدام شود.

چرا ایمپلنت درد میکند ؟

چرا ایمپلنت درد میکند ؟

انجام یک عمل جراحی می تواند ترسناک باشد زیرا بخشی از بدن شما باید باز شود. از آنجایی که کاشت ایمپلنت دندان به این معنی است که فک شما باید بریده شود، منطقی است که بسیاری از افراد در مورد این روش و میزان درد ناشی از آن احتیاط کنند.

چقدر می تواند دردناک باشد؟

یکی از بزرگترین دلایلی که مردم معتقدند جراحی ایمپلنت دندان دردناک است، آنچه در اینترنت می بینند است.
یک جستجوی سریع برای جراحی ایمپلنت دندان، تصاویر زیادی یا افرادی که در لثه‌هایشان سوراخ می‌شوند را به شما نشان می‌دهد، که اگر ندانید چه اتفاقی می‌افتد، بسیار ترسناک به نظر می‌رسد.
با این حال، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا این روش به خودی خود آنقدرها هم که به نظر می رسد دردناک نیست.

اجازه دهید از مقیاس یک تا 10 استفاده کنیم که یکی نشان دهنده حداقل ناراحتی و 10 نشان دهنده درد طاقت فرسا است. یک ایمپلنت دندانی ساده،
برای بیمارانی که استخوان‌های خوبی دارند و به جراحی بافت نرم زیادی نیاز ندارند، در 24 تا 48 ساعت اول بین دو تا سه درد دارند، که به معنای داروهای بدون نسخه مانند پروفن و نوافن
از هر گونه ناراحتی که احساس می کند مراقبت خواهد کرد.

دلیل درد

دردی که بیماران هنگام انجام جراحی ایمپلنت دندان احساس می‌کنند،
در واقع از سوراخ ایجاد شده در استخوان یا محل قرار دادن ایمپلنت نیست –
درد معمولاً از دستکاری بافت نرمی که در طول فرآیند رخ می‌دهد ناشی می‌شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، ایمپلنت‌های دندانی که نیازی به بلند کردن بافت لثه ندارند،
در واقع بدون درد هستند و بیماران بعد از عمل، سطح درد را بین یک تا دو گزارش می‌دهند.
اگر فلپ کوچکی از بافت لثه برداشته شود، میزان درد در شب اول سه یا چهار است و پس از آن کاهش می یابد.

اگر استخوان باید برای عمل پیوند زده شود، سطح درد بالاتر است و بیماران از نظر دردی که در سه روز اول بعد از عمل تجربه می‌کنند، در 5 یا 6 قرار دارند، که نیاز به دادن مسکن قوی به آنها دارد. .

صرف نظر از اینکه چه مقدار بافت لثه برداشته شده یا به پیوند نیاز است، درد از یک تا سه روز طول می کشد و پس از آن فروکش می کند.

عامل دیگر در میزان درد تجربه شده، آستانه فردی بیمار برای درد است.
برخی از افراد می توانند درد بیشتری را نسبت به دیگران تحمل کنند، به این معنی که حتی اگر دو فرد مختلف یک روش را انجام دهند، سطح درد آنها متفاوت خواهد بود.

بعد از عمل ایمپلنت دندان

پس از عمل، با بهبود لثه ها در خوردن غذای معمولی مشکل خواهید داشت،
به این معنی که برای مدتی باید غذاهای نرم بخورید.
همچنین برای جلوگیری از شکست ایمپلنت و سایر عوارض باید از کافئین و محصولات تنباکو خودداری کنید.

شما باید ویزیت های مکرری را با دندانپزشک خود تنظیم کنید تا مطمئن شوند که شما به درستی بهبود یافته اید و هیچ عارضه ای از این روش وجود ندارد.

چرا ایمپلنت گران است ؟

چرا ایمپلنت گران است ؟

دلایل زیادی برای گران بودن ایمپلنت دندان وجود دارد. در اینجا 5 دلیل اصلی آورده شده است:

 

چرا ایمپلنت های دندانی بسیار گران هستند؟

کاشت ایمپلنت دندان یک روش جراحی تخصصی است.

کاشت ایمپلنت دندان یک روش طولانی است.

ایمپلنت های دندانی به مواد اولیه گران قیمت نیاز دارند.

هزینه لابراتوار های دندانپزشکی برای ساخت روکش بالا است.

کاشت دندان با روش های اضافی همراه هستند.

1 – گذاشتن ایمپلنت دندان یک روش جراحی تخصصی است

کاشت دندان یک روش جراحی تخصصی است. روش های جراحی به دندانپزشکی با آموزش و تخصص زیادی نیاز دارد. اکثر دندانپزشکان یا جراح دهان و دندان هستند یا دندانپزشکان با تجربه چندین ساله در انجام ایمپلنت.

دکتر شهریار الیاهو  دارای اعتبارنامه  معتبر دندانپزشکی ایران است.

دکتر الیاهو ، پریودنتیست (متخصص جراحی لثه) و ایمپلنتولوژیست (متخصص کاشت ایمپلنت‌های دندانی)؛‌ سال ۱۳۷۱ در رشته‌ی دندانپزشکی وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۹۳ دوره‌ی تخصص جراحی لثه و ایمپلنت را در دانشگاه آزاد تهران گذراند.‌

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 54 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 77 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 167 بازدید
0 امتیاز
5 پاسخ 527 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 16 بازدید
سوال شده 3 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط Sahel salehi (0 امتیاز)
...