+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (7.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
چرا برخی از مردم همیشه طالب خوردن شیرینیجات یا ترشیجات هستند و هیچ وقت از خوردن آنها سیر نمی شوند؟

3 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
به طور کلی هر نوع مواد غذایی که بدن بسیار نسبت به آن کشش دارد دارای موادی هستند که بدن به آن نیاز دارد. مانند گرایش زیاد به میوه موز می تواند دال بر کاهش پتاسم در بدن می باشد و یا گرایش به مواد غذایی شور که از کمبود سدیم می تواند نشات بگیرد
+4 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
تغییرات فیزیولوژیک در بدن یک فرد می ‌تواند سبب گرایش به سمت مزه خاصی شود. معمولا آن هایی که افسردگی دارند با خوردن غذاهای شیرین مثل بستنی و شکلات، یک حالت شعف و شادی پیدا می ‌کنند، چون هورمونی به نام بتاآندورفین پس از مصرف این غذاها در بدن ترشح می ‌شود که باعث می گردد افراد افسرده و کسل، حال‌ شان بهتر شود؛ مثلا دادن حلوا در مراسم عزاداری همین اثر را دارد.البته نمی ‌توان در مورد هر یک از این حالت ها به طور قطع حرفی زد، ولی عادت کردن بدن به یک مزه، بیشتر به نوع ذائقه و تغییرات هورمونی مربوط است.
+3 امتیاز
قبل توسط (330 امتیاز)
علل عدیده ای برای این امر وجود دارد:

مثالا افرادی که کار فکری می کنند و بیشتر سکوت می کنند نیاز بیشتری به بیسکویت ، نسکافه و این طور موارد احساس می کند که طبیعتا به علت کاهش گلوکز خون است.

یا دقیقا بعد از صرف غذا عده ای تمایل بسیار زیادی به خوردن شیرینی پیدا می کنند علت آن است که این افراد در بدو ابتلای دیابت قرار دارند و باید قند خونشان را با گلیکومتر کنترل کنند و در برابر این خواسته مقاومت کنند تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

برای مصرف ترشیجات بیشتر پانکراس (لوزالمعده) باید تقویت شود و صفرا کمک شود. علت چربی خون یا خوردن غذا های بسیار چرب است. مثلا کسانی که پسته، گردو، فندق، بلوط به طور بسیار شدید استفاده می کنند نیاز به مصرف ترشی می کنند.

علت دیگر نیاز افراد به ترشی وفور ویتامین ث در میوه جات می باشد. غالبا میوه هایی که ترش هستند نیاز بدن به ویتامین ث را جبران می کنند و مغز یکی از فرآیند هایی که دارد این است که در هنگام نیاز به یک ماده غذایی طوری به بدن دستور می دهد که آن نیاز را جبران کند. برای مثال افرادی که در ابتدای ابتلا به سرطان هستند تمایل زیادی به خوردن میوه پیدا می کنند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 175 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 298 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 4.6هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 406 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در گوناگون توسط hasan star (437 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 56 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 90 بازدید
...