0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (0 امتیاز)

روف گاردن از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که می توان این مزایا را در تولید اکسیژن، عایق حرارتی، عایق صدا، جلوگیری از هدر رفتن آب، ساخت نمای جذاب در ساختمان، افزایش ایمنی پشت بام و… خلاصه کرد. البته روف گاردن دارای ویژگی های منفی است که این معایب بسته به اجرای صحیح و دقیق آن دارد. به صورت کلی معایب روف گاردن را می توان به بالا بودن هزینه، امکان اجرا در فضای کوچک وجود ندارد، احتمال نشست سقف، از تمام پوشش گیاهی نمی توان استفاده کرد، موجب نفوذ ریشه گیاهان در سقف می شود و… اشاره کرد که می توان با بهره گیری از مهندسین متخصص و مجرب در اجرا احتمال وقوع این معایب به صفر برسد.

مهم ترین المان های مورد استفاده در اجرای روف گاردن

کف پوش

شما می توانید از سبک های متفاوتی از کفپوش ها در اجرای روف گاردن استفاده کنید. البته در چند سال اخیر کفپوش هایی ماننده چوب ترمو، چمن طبیعی و چمن مصنوعی، موزائیک و قلوه سنگ بسیار مورد استفاده افراد قرار گرفته شده است.

فضای سبز در روف گاردن

اگر به دنبال یک فضای سبز در نزدیکی محل زندگی یا محل کار خود هستید و می خواهید از یک باغ در ساختمان خود بهره ببرید، روف گاردن بهترین گزینه است. علاوه بر آن می توانید از المان ها و عناصر بسیار جذابی در روف گاردن خود استفاده کنید. آبنما، آلاچیق، پرگولار، فلاور باکس، دیوار سبز، قلوه سنگ و… المان هایی هستند که در جذابیت روف گاردن به کار برده می شوند.

استفاده از باغچه در روف گاردن

اگر تصمیم دارید تا روف گاردن سنتی داشته باشید می توانید از یک باغچه کوچک در روف گاردن خود استفاده کنید. داخل این باغچه می توانید گیاهان دارویی، زینتی و خوراکی بکارید و افزون بر مصارف خوراکی و درمانی، از نمای فوق العاده باغچه در روف گاردن خود بهره ببرید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در برنامه نویسی توسط tamam (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 26 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 17 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 44 بازدید
+1 امتیاز
7 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
...