+4 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.0هزار امتیاز)

من چند ماه هست که سایت خودم را راه اندازی کرده ام و آن را نیز به موتور جستجوی گوگل معرفی کرده ام ولی هنوز اکثر صفحات سایت من در نتایج جستجوی گوگل نمی آید یا اینکه در صفحه های ۲ به بعد جستجو می آید. آیا راهی وجود دارد که صفحات سایت من بیشتر در نتایج جستجو بیایند و همچنین بالاتر هم باشند؟

5 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (1.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

من قبلا این سوال رو در سایت دیگه جواب دادم. برای شما دوست عزیز هم اینجا تکرارش می کنم:

نرم افزاری که اطلاعات مورد نیاز گوگل برای امتیاز دهی به سایت ها رو جمع آوری می کنه رو بهش می گن crawler. یعنی خزنده. گوگل کراولر و بقیه کراولرها ازین طریق لابه لای سایت ها می چرخند و اطلاعاتی که برای دیتابیس خودشون نیاز دارند رو جمع آوری می کنند. خوب همونطور که معلومه این یک نرم افزاره که از لینک ها برای خزیدن استفاده می کنه.

تاحالا براتون سوال ایجاد شده که چرا تو دنیای اینترنت، مثلا وبلاگ ها و وب سایت ها مدام از همدیگه درخواست تبادل لینک می کنن؟ اگر وبلاگ داشته باشید یا اینکه به یک وبلاگ که می شناسید سر بزنید و بخش نظرات هر پست رو نگاه کنید این درخواست هارو می بینید. یا حتی بعضی از وبسایت ها بخشی رو مربوط به تبادل لینک در سایتشون قرار می دن.

کراولر از طریق لینک ها لابه لای سایت ها می خزه و به صفحات وب امتیاط می ده. خوب برای این امتیاز دهی معیار های زیادی وجود داره که شما با دونستن و به کار بستن اونا در طراحی سایتتون می تونید جایگاه بهتری رو در نتایج جستجو داشته باشید. یکی از این معیارها تعداد لینکهایی هست که از دامنه های دیگه به دامنه شما اشاره می کنه. یعنی همون لینک سایت شما در سایت های دیگه. همچنین استفاده از تگ های متا (META)، استفاده از خصوصیت alt برای تگ های img، استفاده به جا از تگ های H1 و H2 ، تکرار نشدن مطالب سایت در بخش های مختلف سایت به طرز افراطی، آپدیت شدن صفحات، تعداد بازدید(Hit) های سایت شما از طریق موتور جستجو گر و دهها مورد دیگه که منجر به بهتر شدن رتبه سایت شما در نتایج جستجو موتورها می شه.

تاحالا فکر کردین که گوگل چجوری انقدر سریع نتایج رو برای جستجوی شما فراهم می کنه؟ مطمئنم که فکر کردید و اطمینان دارم که هیچ کس فکر نمی کنه که گوگل ولقعا در اون چند میلی ثانیه کل اینترنت رو می گرده.

درسته، گوگل اون اطلاعاتی که توسط کراولر ها جمع آوری کرده رو توی یک دیتابیس نگه می داره. ولی بازم به نظرتون طبیعیه که کل نوشته های توی اینترنت رو در چند میلی ثانیه جستجو کرد؟ ما همه می دونیم که کار با رشته ها از نظر الگوریتمی پیچیده و هزینه بر هست.

جواب تو همون ایندکس کردنه. موتور جستجو گر متن اصلی رو ذخیره نمی کنه، بلکه اطلاعات پردازش شده ای از متن شمارو نگه داری می کنه و همینطور در حال آپدیت کردن و امتیاز دادن به اوناست. الگوریتمهای ایندکسینگ خیلی پیچیده و سطح بالا هستند. فقط برای اینکه متوجه بشیم اونا از چه نوعی هستند یک مثال ساده می زنم. مثلا تصور کنید که اگر من به جای اینکه بیام کل متن شما رو ذخیره کنم . بعد توشون جستجو کنم، بیام تک تک کلمات متن شمارو، به همراه تعداد تکرارشون ذخیره کنم و ارتباطات این کلمات (که ما آدما بهشون می گیم جمله) رو با یه چیزی مثل relation های دیتابیسی برقرار کنم. بعدم بیام کلمه موز رو تو تمام سایت ها جمع آوری کنم و دوباره ایندکس سطح بالاتری رو اجرا کنم. حالا نه تنها من می تونم کلمه موز رو تو تمام صفحات سایت شما تشخیص بدم، بلکه می تونم جمله من موز می خواهم رو هم از طریق اون relation هایی که ذخیره کردم در سایت شما تشخیص بدم بدون اینکه اطلا این جمله رو ذخیره کرده باشم. من هر کلمه خاص در متن شما رو تنها یک بار ذخیره کردم و از طریق ریلیشن ها جملات رو تشخیص دادم. از همه جالب تر اینه که من می تونم این کار رو در کسری از ثانیه تو کل اینترنت انجام بدم. جابل بود نه؟ بد نیست بدونید شما می تونید برای ساختن نرم افزار های خودتون، برای قسمت جستجو در سایت مثلا، از موتور های جستجو گر به صورت کتابخانه های جانبی استفاده کنید.

قبل توسط (1.5هزار امتیاز)
اطلاعات بسیا خوبی بود. اگه ممکنه این موضوع رو عمقیتر در اختیار دوستان بگذارید خیلی ممنون میشم. مثلا تگهایی که باید استفاده بشه و یا نشه و چیز های دیگه که شما بهتر از من میدونید
+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

یکی دیگه از کارهای مهمی که باید برای وب سایتتون انجام بدین معرفی یک یا چند سایت مپ (sitemap)، سایت مپ به موتورهای جستجو کمک می کنه صفحات وب سایت شمارو سریعتر پیدا کنه و در نتیجه زودتر index کنن از طرف دیگه با بروز رسانی سایت مپ در مواقعی که صفحه جدید به سایتتون اضافه می شود یا ویرایشی در صفحات سایتتون صورت می گیرد یه جوری دارید به موتور جستجو خبر می دهید.

معمولا پس از افزودن سایت خودتون به موتورهای جستجو، آنها یک ابزار تحت وب برای معرفی سایت مپ در اختیارتون قرار می دهند:

گوگل : Google Webmasters Tools

یاهو و بینگ : Bing Webmasters Tools

+2 امتیاز
قبل توسط (250 امتیاز)
بهینه سازی و سئو سایت

ثبت لینک در سایت های مرتبط با سایت شما

قرار دادن alt text برای عکس ها

افزودن بر سرعت باز شدن سایت با کاهش حجم صفحه اول سایت

استفاده از کلمات کلیدی ، توضیحات و برچسب های مناسب

آپدیت مطالب سایت به صورت روزانه

ارئه خدمات مفید به بازدیدکنندگان

پرهیز از کپی برداری از سایت ها و وبلاگ ها و...
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
اینا رو مطاله کن مفیده
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
لینک نزاشتین.
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
تحلیح رقیب ها و بهتر از این ها عمل کردن.

سوالات مشابه

+2 امتیاز
2 پاسخ 738 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.8هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 427 بازدید
...