0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط
علل ریزش مو چیست ؟

علل های مختلف آن را بنویسید ؟

3 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

علل متفاوتی می توانند سبب ریزش مو شوند.از آن جمله می توان به این دلائل اشاره کرد:

بیماری یا جراحی بزرگ:

یکی از عوامل ریزش مو بیماری یا انجام جراحی است.ممکن است حدود ۳ یا ۴ ماه پس از یک بیماری یا جراحی بزرگ، به طور ناگهانی تعداد زیادی از موهای خود را ازدست دهید که به علت، استرس بیماری یا جراحی است و این ریزش مو موقتی می باشد.

 

اختلالات هورمونی:

از عوامل دیگر ریزش مو اختلالات هورمونی است.اگر مشکل تیروئیدی داشته باشید،چه پرکاری و چه کم کاری،می تواند باعث ریزش مو شود،که برای درمان ریزش مو باید مشکل تیروئید حل می شود.ممکن است هورمونهای زنانه( استروژن) یا مردانه( آندروژن) دچار عدم تعادل شده باشند که باز می تواند از علل ریزش مو باشد.متعادل کردن این هورمونها نیز باعث درمان ریزش مو می شود.

هورمون مردانه:

هورمون مردانه(تستسترون) که می تواند به دی هیدروتستسترون(DHT) تبدیل شود، یکی از دلائل اصلی ریزش مو است.این هورمون هچنین می تواند توسط آدرنال و پوست سر هم ساخته شود.

چربی پوست سر:

از دیگر عواملی که سبب ریزش مو میشود،چربی زیاد پوست سر است،اگر پوست سر چرب باشد، ریزش مو بیشتر خواهد بود.

ارتباط ریزش مو با تغذیه:

مهمترین عامل ریزش مو، می تواند رژیم غذایی نامتعادل باشد.هنگامی که تغذیه فولیکول مو بطور کامل باشد، موی سالم ایجاد می‌شود ولی هنگام تغذیه ناقص این بخش ، سلولهای این ناحیه دچار سوء‌ تغذیه شده و به تدریج می‌میرند و یا وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند. کاهش نمک مصرفی ،‌ حذف یا محدود کردن مصرف اسید چرب اشباع ، کاهش مصرف آجیل ، شکلات ، غذاهای سرخ کردنی و پرادویه و مصرف فراوان آب ، سبزی و میوه تازه می‌تواند در جلوگیری از سفید شدن مو و ریزش آن ، ابتلا به شوره سر و شکنندگی مو مفید باشد.رژیم غذایی باید حاوی انواع مواد غذایی باشد.برای کاهش و درمان ریزش مو، غذای پر پروتئین و آهن کافی، لازم است.همچنین مصرف میوه ها، سبزی های تازه، سالادها و…نیاز است.

+1 امتیاز
قبل توسط (6 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

یکی از دلایلش میتونه ارثی باشه 

دکتر ریکاردو ماریونی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این یافته ها به معنای شناسایی راهکار درمانی جدید برای این مشکل در مردان نیست، اما ما را یک گام به این مرحله نزدیک تر می کند.»
در این مطالعه، تیم تحقیق داده های ژنتیکی بیش از ۵۲ هزار مرد را بررسی کرده و ۲۸۷ منطقه ژنی مرتبط با از دست دادن شدید مو را شناسایی کردند. ریزش موی سر ارثی در مردان 
بسیاری از ژن های شناسایی شده با ساختار و رشد مو مرتبط هستند. به گفته محققان، این ژن ها می توانند هدف ایجاد داروهای برای درمان طاسی باشند.
به گفته محققان، نکته جالب در این یافته ها این بود که بسیاری از سیگنال های ژنتیکی مربوط به طاسی در مردان ناشی از کروموزوم بود که مردان از مادرشان به ارث می برند.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
علت ریزش مو خیلی زیاده

ولی با خورن قرص هایی که ویتامین مورد نیاز مو رو دارن میشه از ریزش مو جلوگیری کرد. من هیرتامین از درمارز خریدم و عالی بوده

سوالات مشابه

0 امتیاز
4 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 157 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 172 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 68 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 536 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.3هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 554 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 430 بازدید
...