0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (0 امتیاز)
آرتروز لگن یا سرشکن صورت گرفتن مفصل لگن به دلیل فرسایش طبیعی غضروف به وجود می‌آید. این بیماری معمولاً در افراد بالای 50 سال و در بیشتر موارد در زنان رخ می‌دهد.

علائم آرتروز لگن ممکن است شامل درد، سختی و عدم انعطاف پذیری در مفصل باشد. این علائم می‌تواند منجر به کاهش کیفیت زندگی فرد شود و در بعضی موارد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

درمان آرتروز لگن با توجه به شدت بیماری متفاوت است. در موارد سبک تر، درمان با تغییرات در شیوه زندگی و تمرینات فیزیکی ممکن است کافی باشد. این تمرینات می‌تواند شامل تقویت عضلات مفصل لگن و کاهش وزن باشد.

در صورت بیماری شدیدتر، ممکن است نیاز به درمان دارویی و یا جراحی باشد. درمان دارویی شامل مصرف ضدالتهاب‌ها، درمان‌های تزریقی و گاهی اوقات کورتیکواستروئیدها می‌شود. در صورتی که درمان دارویی نتیجه بخش نباشد، می‌توان به جراحی مفصل لگن روی آورد.

جراحی مفصل لگن ممکن است شامل جراحی جایگزینی مفصل با قطعه تیتانیومی یا پلاستیکی باشد. این جراحی‌ها معمولاً با موفقیت بسیار خوبی همراه هستند و می‌توانند به فرد کمک کنند تا به راحتی حرکت کنند و کیفیت زندگی‌شان را بهبود بخشند.

در کل، آرتروز لگن یک بیماری مشکل‌ساز است که ممکن است تاثیرات منفی بر کیفیت زندگی فرد داشته باشد. با توجه به شدت بیماری، درمان ممکن است به شیوه‌های مختلفی انجام شود، از تغییرات در شیوه زندگی و تمرینات فیزیکی تا جراحی‌های پیشرفته.

https://sayaaclinic.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/hip-arthritis/

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 49 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 74 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 85 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 280 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 330 بازدید
...