0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (0 امتیاز)

موتور کوارتز یکی از انواع موتور ساعت مچی راحت و قابل اعتماد است. بر خلاف موتور مکانیکی و اتوماتیک ساعت که نیاز به سیم‌پیچی دارد یا انرژی خود را از حرکت دست کاربر دریافت می‌کند، ساعت کوارتز به جریان الکتریکی تولید شده توسط باتری برای ایجاد ارتعاشات برای حفظ دقیق زمان متکی است. قبل از توسعه ساعت‌های کوارتز، ساعت‌سازان سوئیسی بر این صنعت تسلط داشتند و موتور اتوماتیک و دستی پیچیده‌ای را ایجاد می‌کردند. معرفی این فناوری جدید در دهه 1960 باعث شد که به «انقلاب کوارتز» یا «بحران کوارتز» معروف شود.

آشنایی با انواع موتور ساعت مچی : https://memarwatch.com/blog/watch-engine/

صنعت ساعت‌سازی سوئیس به شدت تحت تأثیر انقلاب دیجیتال کوارتز قرار گرفت، زیرا آنها تصمیم داشتند کماکان بر ساعت‌های مکانیکی سنتی تمرکز کنند، در حالی که سایر برندهای ساعت مانند سیکو، سیتیزن و کاسیو با استقبال از این فناوری جدید برای خود مشتریان زیادی پیدا کرده بودند و به کمک کوارتز امکان تولید ساعت‌هایی قابل اعتماد و مقرون به صرفه را داشتند. ساعت‌های کوارتز معمولاً قطعات متحرک زیادی ندارند، بنابراین نسبت به ساعت‌های اتوماتیک یا دستی که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند، دوام بیشتری دارند. تولید ساعت‌های با موتور ساعت مچی کوارتز  نسبت به انواع دیگر ساعت‌ها ارزان‌تر است.

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

ممنون بابت معرفی خوبتون. من خیلی وقت بود که موتور ساعت مچی م خراب شده بود. با توجه به این نوشته ای که گزاشتید من با این فروشگاه آشنا شدم. واقعا ممنونم ازتون.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.8هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 171 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 409 بازدید
+1 امتیاز
4 پاسخ 55.0هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 372 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 851 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در علم و دانش توسط ashvan (230 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 325 بازدید
...