0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

در حال حاضرشمع سازی به عنوان یکی از هنرهای دستی بسیار محبوب و پر رونق به شمار می آید. چرا که افراد با این هنر زیبا می توانند شمع های جذاب را برای دکوراسیون منزل خود بسازند. اما تجربه هیجان انگیز و خوشایند ساخت شمع های دست ساز بدون استفاده از یک سری لوازم امکان پذیر نیست. به منظور آشنایی با انواع وسایل هنر شمع سازی پرطرفدار در ادامه مطلب قصد داریم مطالب جامع تری را ارائه دهیم.

مهمترین وسایل شمع سازی شمع سازی کدامند؟
پارافین اصلی ترین وسیله برای ساخت شمع این ماده که جزء اصلی ترین و مهمترین لوازم شمع سازی محسوب می شود به رنگ سفید و نیمه شفاف می باشد. قابل ذکر است که این ماده از نظر نقطه ذوب دارای درجات گوناگونی می باشد. خوب است بدانید که پارافین در نمونه های مختلف پارافین قالبی، ژله ای، کریستالی، شنی، پارافین مایع و پولکی تولید می شود. کاربرد هر یک از این پارافین ها متفاوت است.

استفاده از رنگ مخصوص شمع
رنگ مخصوص شمع برای رنگ آمیزی آن مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ را نباید به مقدار زیاد به کار برد، چرا که از خوب سوختن شمع جلوگیری می کند.

اسید استئارین برای افزایش استحکام سوخت
این ماده هیچ گونه رنگ، بو و طعمی ندارد و هدف از اضافه کردن آن به پارافین افزایش استحکام و مدت سوخت شمع می باشد. همچنین اسید استئارین اندازه شمع را بعد از خشک شدن کمی کوچک تر می کند و منجر به آسانی بیرون آمدن آن از قالب می شود. در ضمن برای رنگ بهترین حلال بوده و آن را شفاف خواهد کرد.

قالب ابزار مهم شمع سازی
قالب یکی دیگر از وسایل مهم شمع سازی می باشد که دارای جنس های گوناگون فلزی، پلاستیکی و شیشه ای است. قالب شیشه ای در مقایسه با قالب های دیگر بهتر است، چرا که امکان استفاده از آن به صورت نامحدود وجود دارد.

فیتیله
از دیگر لوازم مهم شمع سازی می توان به فیتیله اشاره کرد که از جنس کتان بوده و دارای سایزها و ضخامت های مختلفی می باشد. قیطانی، سیمی و نخ پرک از انواع گوناگون فیتیله می باشند که از آنها برای ساختن شمع های خاص استفاده می شود. توجه کنید که انتخاب نوع فیتیله از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به طوری که اگر فیتیله مناسب و با کیفیت را انتخاب نکنید در حین درست کردن شمع با مشکلات زیادی روبرو می شوید. بنابراین توصیه می شود در انتخاب آن دقت زیادی به خرج دهید.نگه داشتن سر فیتیله روی قالب با قلاب،گره زدن سر فیتیله به قلاب و گذاشتن آن روی قالب باعث می شود سر فیتیله بر روی قالب محکم نگه داشته شود.برای اینکه از تکان خوردن فتیله در ته قالب جلوگیری و درزهای قالب پوشانده شوند استفاده از این نوع چسب ضروری می باشد. پارافینی که ذوب شده است به وسیله چسب کاغذی از منافذ قالب به بیرون ریخته نمی شود. 

عطر شمع برای خوشبو کردن آن هنگام سوخت
استفاده از عطر شمع باعث می شود تا شمع در زمان سوختن رایحه خوشبویی را از خود تولید کند. از این عطر  باید زمانی استفاده کنید که قصد ریختن پارافین ذوب شده در قالب را دارید. امروزه عطرشمع دارای انواع مختلفی می باشد.

هنگام شمع سازی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
پر کردن گودی که پیش از سرد شدن پارافین موجود در درون قالب به وجود آمده حتما باید با استفاده از پارافین مذاب انجام گیرد. هنگامی که پارافین را ذوب می کنید به هیچ وجه نباید اجازه دهید آب وارد ظرف شود.یکی دیگر از نکات مهم مربوط به شمع سازی باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از قالب سالم می باشد. همچنین باید از خشک و بدون خراش بودن آن اطمینان حاصل کنید.از قرار دادن پارافین در فریزر برای سرد کردن آن اجتناب کنید، زیرا شمع بعد از اینکه سرد شد خیلی راحت می شکند. بنابراین بهتر است آن را در یخچال قرار دهید.

ماشین الات شمع سازی سورا صنعت 
برق مورد نیاز: با توجه به خواست مشتری تک فاز یا سه فاز توان مصرفی: 2/5 kw ظرفیت مخزن پارافین: 300 لیتر وزن دستگاه: 500 kg دما: قابلیت کار در دمای 0−200 در حال حاضر دستگاه پرکن خطی شمع وارمر اولین دستگاه اتوماسیون شده ی صنعت ماشین سازی شمع در داخل کشور توسط سورا صنعت می باشد که قابلیت تولید شمع در تیراژ PCS/MIN 3500 را دارا می باشدکه نسبت به دستگاه های سنتی و قدیمی تر این بخش،دارای 4 برابر سرعت بیشتر می باشدکه عدد قابل توجهی است.قیمت دستگاه شمع وارمر بستگی به تعداد تولید شما دارد

09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 30 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 56 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 19 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 25 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 24 بازدید
...