0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

نوار نقاله و یا تسمه نقاله یا نوار نقاله بارگیری یکی از پرکابردترین دستگاه ها و ملزومات و تجهیزات بسته بندی هستند. از تسمه نقاله صنعتی که به آن کانوایر یا نوار نقاله بارگیری نیز گفته می شود، در جابجایی مواد اولیه و محصول نهایی در کارخانه و خطوط تولید استفاده می شود.یکی از بهترین مزایای تسمه نقاله، نقل و انتقال مواد سنگین و حجیم است. همچنین در کارخانه هایی که مسیرهای طولانی برای حمل مواد اولیه و محصولات وجود دارد، نوار نقاله یا کانوایر کمک بسیار زیادی برای جابجایی مواد دارد. در بعضی موارد لازم است نوار نقاله، شیب دار باشد تا حمل مواد بهتر و با سرعت بیشتری انجام شود.نوار نقاله به منظور انتقال مواد و یا جسم و شی در ابعاد و سایز مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دستگاه به دلیل کارایی متفاوت در اشکال و سایز های مختلف طراحی می گردد که بنا به نوع محصول ساختار دستگاه نیز متفاوت می باشد.در صنایع دارویی، شرکت های مونتاژ قطعات و انتقال مواد حفاری شده از معادن همه و همه از نوار نقاله های متنوع بهره می برند. یکی از اصول بنیادین در خطوط و برنامه های اتوماسیون صنعتی کانوایرهایی هستند که با سنسورها و ویژن های مختلف مجهز می شوند.این دستگاه قابلیت تنظیم سرعت ، قابلیت جابجیی سریع و آسان و کاهش هزینه نیروهای انسانی را دارد که جزو اصلی ترین ویژگی های نوار نقاله هستند.
تجهیزات سفارشی نوار نقاله هم عبارتند از :
تنظیم ارتفاع به وسیله پمپ برقی
نورافکن برای روشنایی کل دستگاه
شمارنده هوشمند محصول
سیستم بارکد خوان و ارائه رسید بارگیری

نوار نقاله زنجیری از نوعی زنجیر مخصوص با جنس پی وی سی در اندازه های مختلف ساخته میشود و کار برد آن در انتقال محصولاتی است که وزن زیادی نداشته باشند.تسمه نقاله نقاله ای است که سطح انتقال دهنده آن از یک نوار لاستیکی ، چرمی ،برزنتی ، پلاستیک یا فلزی تشکیل شده است و جهت حمل مواد بصورت انباشته ، تکی یا بسته بندی شده بر روی نواری که به هرزگرد اتکا دارد ، در مسیر مستقیم یا منحنی بکار می رود.دستگاه تسمه نقاله از پرکاربرد ترین انواع نوار نقاله بوده ودر بیشتر صنایع از جمله صنایع غذائی صنایع معدنی ، صنایع سیمان، ، صنایع سنگین وذوب فلزات و…….. با کار بردهای مختلف مورد استفاده می باشد وبا عرض های مختلف از طولهای کوتاه تا چند کیلومتر ساخته می شود .کاربرد دستگاه نوار نقاله‌ و تسمه‌ نقاله ها در جایی که قرار است محصول در معرض فرایندهای تولیدی مانند حرارت دهی، لیل زنی یا رساندن مواد اولیه به دستگاه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد است. برای مثال در دستگاه شیرینگ پک ، محصولات برای خشک شدن بر روی نوار نقاله قرار گرفته و مسیر رفت و برگشتی را طی می کند.

ماشین سازی سورا صنعت یکی از بهترین تولید کنندگان انواع نوار نقاله است که با داشتن سابقه طولانی در طراحی و تولید بی نظیر و حرفه ای، توانسته به صاحبان مشاغل محصولات استاندارد، بادوام و در عین حال با قیمت مناسب ارائه دهد.

دستگاه نوار نقاله

دستگاه نقاله
دستگاه نقاله عموماً برای باربری و انتقال و جابجایی ابزار آلات و ماشین آلات سنگین در صنایع مختلف در سطوح افقی و بعضا عمودی استفاده می شود. از اینگونه دستگاه های در زمینه های و حوزه های مختلفی از قبیل صنایع کشاورزی، ذخیره مواد در انبارها، بسته بندی مواد در فروشگاه ها ، در انتقال مواد خام و اولیه در کارخانه ها و … می توان استفاده کرد. از مزایای این ماشین آلات ظرفیت بالای انتقال ابزارآلات و همینوطر نیاز کم به تعمیرات و سرویس دستگاه است.غالبا در کارخانجات مختلف این دستگاه ها در ابتدا یا در انتهای فرآیند و مسیر تولید یک محصول قرار می گیرد، در بعضی موارد این دستگاه ها قابلیت تنظیم ارتفاع، ایجاد شیب و حتی خمیدگی دارند که به آنها دستگاه های نوار نقاله انعطاف پذیر می گویند، ولی در اکثر اوقات این دستگاه های نوار نقاله در ارتفاع ثابت تولید می شوند.از این دستگاه برای جابجایی مکرر ابزار آلات مختلف در بازه زمانی مشخص به طور کاملاً حساب شده استفاده می شود.نوار نقاله و یا تسمه نقاله یا نوار نقاله بارگیری یکی از پرکابردترین دستگاه ها و ملزومات و تجهیزات بسته بندی هستند. این دستگاه دارای یک جریان انتقال پیوسته می باشد که روند جابجایی آن نسبت به تعداد و زمان قابل اندازه گیری است لذا این دستگاه نقش مهمی در زمان‌بندی انتقال بسته ها هنگام تولید ایفا می نماید

از مزایای دیگر استفاده از دستگاه های نوار نقاله می توان به کاهش هزینه های مربوط به نیروی کار و همینطور افزایش بهره وری نیروی کار اشاره کرد . البته در صورت اتوماسیون و مکانیزه کردن یک پروسه تولید در کارخانجات و مراکز مختلف. این دستگاه های نوار نقاله میتوانند برای انتقال و بسته بندی موارد آیتم ها در مسیر تولید یک محصول با کمترین زحمت استفاده شوند.

این دستگاه ها همچنین می توانند برای انتقال موارد سنگین و حجیم که انتقال آنها بسیار سخت است استفاده کرد این دستگاه ها شامل تسمه نقاله می باشند که از طریق آنها انتقال صورت می گیرد. تسمه های سگک دار که برای جابجایی و انتقال عمودی مواد از آن استفاده می شود. و نقاله های بلند برای مواردی که در حین انتقال آویزان می شوند و نقاله های شیب دار که سطح صاف و با جاذبه ای دارند و نقاله های کشاننده که از کابل برای کشیدن آیتم ها استفاده می شود.

نوار نقاله پرسی

دستگاه کانوایر
کانوایر یا نوار نقاله (تسمه نقاله)، تجهیزات مکانیکی بسیار مفیدی هستند که در همه ی ابعاد صنعتی کاربرد فراوانی دارند. امروزه دامنه استفاده از کانوایرها از صنایع معدنی، پتروشیمی، نفت و خودرو و  … گسترده است.دستگاه کانوایر جزئی از سیستم های انتقال مواد در صنعت تولیدی بوده و جزو فناوری های مدرن می باشد و دامنه کاربرد آن ها از صنایع کوچک تا صنایع بزرگ است. نوار نقاله همان خطوطی است که مواد و کالاهای مختلف را بین دستگاه ها یا اپراتورها به گردش درمی آورد.در کارخانه هایی که مسیرهای طولانی برای حمل مواد اولیه و محصولات وجود دارد، دستگاه نوار نقاله یا کانوایر کمک بسیار زیادی برای جابجایی مواد دارد.کاربرد دستگاه کانوایر می تواند به صورت مستقل مانند: بارگیری کارتون ها به کامیون باشد یا جزئی از یک ماشین پیچیده تر باشد.

انواع کانوایر :
کانوایر بازویی
کانوایر ناودانی
کانوایر قرقره ای
کانوایر بارگیری
کانوایر غلطکی
کانوایر پیچشی
کانوایر بوکسوری
کانوایر زنجیری
کانوایر دستچین

قطعات تشکیل دهنده نوار نقاله
نوار-نقاله

این دستگاه شامل قطعاتی چون: شاسی فلزی، لاستیک، غلتک، رولیک تغییر مسیر دهنده، رولیک نگهدارنده لاستیک، رولیک بالایی، لاستیک، الکتروموتور، دنده و زنجیر انتقالی، رولیک انتقالی (چرخ دنده)، شاسی و رولیک پایینی می باشد.شاسی های نوار نقاله در انواع: الواتور عرض ۶۰، عرض ۸۰، عرض ۱۰۰، با لاستیک سهند، دنا و با لاستیک های خارجی; با رولیک معمولی، رولیک های بلبرینگ تعویضی، گیربکس کتابی و دینام، گیربکس الکترو گیربکس و شاسی های از لوله قطر ۶میل، ناودانی، تیرآهن; در این تولیدی ساخته می شوند.

نوار نقاله

جابجایی و انتقال مواد و دستگاه ها در معادن به بخش ذخیره سازی
تسریع و تکمیل فرآیند تولید سایر محصولات در کارخانه جات و سایر مراکز تولید
انتقال اشیا و مواد سنگین مختلف در فروشگا های زنجیره و مراکز بزرگ مانند کارگاه ها
حمل کالا و مواد به منطق دور از دسترس و صعب العبور مانند ارتفاعات زیاد
تولید و تکمیل مرحله به مرحله یک با هبور از یک بخش به بخش دیگر
کاهش هزینه های مربوط به نیروی کار و افزایش بهره وری نیروی کار.
کمک به بهبود کارایی و عملکرد در کارخانه جات و کارگاه ها
کاربری در شرایط بد و نامساعد آب و هوایی

خرید نوار نقاله
شرکت های مختلفی و متعددی در زمینه ماشین آلات صنعتی در ایران فعالیت دارند که میتوانید خرید نوار نقاله را انجام دهید.اما نکته مهم این است که برخی از این شرکت ها معتبر هستند و خدمات را همراه گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه میدهند.شرکت ماشین سازی  سورا صنعت علاوه بر فروش این محصولات با قیمت مناسب، گارانتی رسمی و خدمات پس از فروش تضمینی را هم خدمت مشتریان عزیز ارائه میدهد.

قیمت نوار نقاله (کانوایر)
قیمت دستگاه نوار نقاله (قیمت کانوایر) استاندارد از نظر طراحی و ساخت متفاوت است. نوارهای نقاله دارای انواع متنوعی بوده که هر یک دارای کاربردهای گسترده ای با توجه به نوع آن هستند.نقاله های ارزان قیمت را می توانید از فروشگاه های مجاز عرضه کننده این محصولات بخواهید.همانطور که مطالعه کردید این دستگاه دارای انواع مدل های مختلفی است که هر کدام دراای یک سری قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی هستند و تمامی این موارد روی قیمت نیز تاثیر میگذارند.برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 22 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 47 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 58 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 28 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 48 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 73 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 65 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 83 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 59 بازدید
...