0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

ماشین باید مثل هر وسیله نقلیه دیگری تمیز و شسته شود، در واقع می توان گفت ماشین خانه دوم شماست. همانطور که خانه شما نیاز به تمیز کردن روزانه و هفتگی دارد، ماشین شما نیز هر از گاهی نیاز به نظافت دارد. اگر می خواهید ماشین را با شلنگ آب بشویید، مطمئنا آب زیادی برای کاهش مصرف آب مصرف می کند، بهتر است از کارواش خانگی استفاده کنید.

کارواش شما را بیشتر به دلیل فشار آب قابل توجه و همچنین به دلیل پاشیدن آب بسیار کم روی بدنه ماشین تمیز می کند. کارواش با قیمت پایین و سایز کوچک و قابل حمل بهترین وسیله برای شستشوی خودرو می باشد.

کارواش خانگی وسیله ای بسیار کاربردی است که در برخی مدل ها به صورت نیمه صنعتی نیز تولید می شود. این دستگاه جهانی به شما کمک می کند نه تنها ماشین خود، بلکه حیاط را نیز بشویید.

رفتن به کارواش و انتظار در صف و از همه مهمتر صرف زمان زیادی برای رفت و برگشت، همیشه یکسری افراد به دنبال یک ماشین تمیز هستند. اما یک راه ساده تر و ارزان تر وجود دارد. نسخه موبایل نیز در بازار موجود است.

اگر قصد خرید کارواش خانگی را دارید اما به دلیل تنوع زیاد مدل ها و قیمت ها ممکن است هنگام انتخاب و خرید این دستگاه دچار سردرگمی شوید اما نگران نباشید در این مطلب انواع کارواش را در اختیار شما قرار می دهیم. کارواش و نکات مهمی که در خرید کارواش باید به آنها توجه کنید. توجه کنند، ما آن را فراهم می کنیم.

کارواش خانگی چیست؟

در واقع می توان گفت کارواش وسیله ای است که آب را با فشار زیاد با نازل بر روی سطح پاشش می کند، فشار آب نقش مهمی در این دستگاه دارد، آلودگی و ذرات روی سطح با فشار آب از بین می روند. امروزه به دلیل مشکل بحران آب این دستگاه طرفداران زیادی دارد زیرا مصرف آب را چندین برابر کاهش می دهد.

مزایای استفاده از کارواش خانگی چیست؟

هنگام استفاده از کارواش به دلیل فشار بالای آب نسبت به روش سنتی آب با شلنگ معمولی سرعت کار چند برابر می شود و می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید. با توجه به سرعت شستشوی بالا نیروی کمتری نسبت به روش معمول برای شستشوی خودرو وارد می شود.

اگرچه این امر در مورد کارواش های صنعتی صدق می کند. اما زمانی که ماشین را در خانه می شویید، شستشوی بیشتر اهمیت دارد. همیشه باید ماشین خود را بشویید، آب زیادی مصرف می کنید که معمولا آب آشامیدنی است، کارواش خانگی نسبت به روش معمول تا 80 درصد در مصرف آب صرفه جویی می کند.

انواع کارواش خانگی

کارواش خانگی کوچک: این دستگاه به دلیل کوچک بودن جابجایی آسانی دارد، حداقل فشار در آنها معمولاً 100 بار است. به دلیل سهولت در استفاده، می توان از آن برای شستشوی حیاط، ماشین و سایر لوازم خانگی استفاده کرد.
کارواش های خانگی متوسط: این کارواش ها نسبت به مدل های کوچک فشار بیشتری دارند، حداقل فشار آب در این کارواش ها 130 برابر است، از این مدل بیشتر برای شستشوی نمای ساختمان ها، نرده ها و قایق ها استفاده می شود.
کارواش خانگی حرفه ای: فشار این دستگاه حداقل 160 بار می باشد، به دلیل فشار بالای آب نمی توان از آن برای مصارف خانگی استفاده کرد، این مدل بیشتر در صنعت کاربرد دارد. کار با این دستگاه نیاز به تخصص بالایی دارد زیرا با این فشار می توان به راحتی رنگ را از روی بدنه خودرو پاک کرد.
انواع کارواش خانگی

نمونه های کوچک و قابل حمل کارواش ها هستند که به دلیل اندازه کوچک می توانند در هر مکانی از آن ها استفاده کنند. این دستگاه با برق تک فاز کار می کند.

کارواش صنعتی
سایز این نوع دستگاه ها بزرگتر از نمونه داخلی است، قابل حمل نیستند، بنابراین در مکان ثابت استفاده می شوند، این دستگاه ها معمولا با برق سه فاز کار می کنند. در این دستگاه می توان چند نازل نصب کرد و چندین خودرو را به طور همزمان بدون افت فشار شستشو داد.

انواع موتور کارواش خانگی


موتورهای زغال سنگ
کارواش خانگی با موتور زغال سنگ قیمت مناسبی دارد و معمولا وزن کمتری دارد. این دستگاه ها دارای نویز بالا، مصرف برق بالا و هزینه تعویض زغال هستند. کارواش خانگی با موتور زغال سنگ برای مصارف خانگی و کارهای سبک مناسب است. اما برای حجم بالا و عملکرد طولانی مدت توصیه نمی شوند.

موتورهای القایی
کارواش های القایی خانگی معمولاً گران هستند. این دستگاه ها تقریبا بی صدا هستند، برق کمتری مصرف می کنند و هزینه های نگهداری پایینی دارند. از آنجایی که این دستگاه ها گرم نمی شوند، حتی برای استفاده منظم در کارواش ها و محل کار نیز مناسب هستند.

نکته دیگر برای کارواش های خانگی وجود لوازم جانبی است. قطعات و لوازم جانبی قابلیت ها و عملکرد کارواش را بهبود می بخشد. حتی یک قطعه کناری نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. حتی برخی از کارواش‌های کم مصرف فشار و توان خروجی بهتری در هنگام اتصال یک قسمت جانبی خواهند داشت.

انواع مکارواش  خانگی بر اساس جابجایی

کارواش سیار


کارواش های سیار که در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می شوند، قابلیت تبدیل دبی آب معمولی به دبی آب پرفشار را دارند. فشار نوع صنعتی آنها بیشتر از خانگی است، آب خروجی از دستگاه می تواند گرم یا سرد باشد، آب گرم برای شستشو و ضد عفونی سطوح چرب و کثیف استفاده می شود.

کارواش های سیار از نظر تامین انرژی به دو گروه برقی و بنزینی تقسیم می شوند. نوع الکتریکی آنها باید از منبع برق تامین شود و نوع دیگر به سوخت های فسیلی نیاز دارد. نوع برقی به دلیل عدم وجود آلودگی گزینه بهتری برای محیط های داخلی است.

کارواش دستی
با روش شستشوی خودرو به روش شستشوی دستی کاربر می تواند به راحتی و به راحتی تمامی گوشه ها و قسمت های خودرو را تمیز کند و در فرآیند شستشو با مشکلی مواجه نخواهد شد به همین دلیل شستشوی دستی خودرو همچنان رواج دارد.

بهتر است ماشین را با آب گرم یا آب سرد بشویید
کارواش آب سرد: پیوندهای مولکولی آلاینده های سطحی تحت فشار آب از بین می روند و به راحتی از سطح جدا می شوند. اما این دستگاه کارایی لازم برای تمیز کردن سطوح چرب را ندارد و برای شستشو باید از مواد شوینده استفاده کرد.
کارواش آب گرم: در گذشته مردم معتقد بودند که آب گرم قدرت پاک کنندگی بیشتری نسبت به آب سرد دارد، این موضوع در صنعت نیز صادق است و از کارواش آب گرم برای پاک کردن آسان چربی، روغن و گریس استفاده می شود. بودن. بنابراین نتیجه می گیریم که کارواش با آب گرم بیشتر برای شستشوی مکان هایی با چربی بالا استفاده می شود.
نکات مهم و کاربردی که در خرید کارواش باید به آنها توجه کنید
 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 55 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 95 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 74 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 88 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 220 بازدید
+2 امتیاز
5 پاسخ 800 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 8 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 350 بازدید
0 امتیاز
5 پاسخ 223 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 215 بازدید
...