0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

بیشتر افراد علاقه مند به این هستند که پارافین چیست و در کنار ساخت شمع چه کاربردی دارد؟پارافین یکی از مهمترین مواد در صنعت است که از روغن به دست می آید این ماده در انواع مختلفی وجود دارد و بستگی به نوع استفاده دارد. شما قادر خواهید بود از حالت های آن بهره مند شوید.در این مقاله قصد داریم شما را با این مطلب بی نظیر و بسیار کاربردی آشنا کنیم.

پارافین چیست؟
پارافین ماده ای است که در مورد آن زیاد شنیده اید، یک ماده شیمیایی است که کاربردهای مختلفی دارد، پارافین یک ماده هیدروکربنی است که از خانواده آلکان ها تشکیل شده و دارای ترکیباتی با فرمول CnH2n+2 می باشد.بر اساس تعداد اتم‌های کربن در این زنجیره، وضعیت فیزیکی پارافین می‌تواند تغییر کند و آن را به یکی از مواد شیمیایی با کاربردهای متنوع، از سوخت گرفته تا اهداف بهداشتی تبدیل کند. اگر تعداد اتم های کربن در این زنجیره در هر مولکول کمتر از 5 باشد، پارافین گازی تشکیل می شود. اگر این عدد بین 5 تا 15 باشد، پارافین ذاتا مایع است واگر بیش از 15 اتم کربن وجود داشته باشد پارافین به صورت جامد دیده می شود این حالت ماده برای پارافین ها در دمای اتاق تعریف می شود و با تغییر دما می توانند به حالت دیگری تغییر کنند.از آنجایی که پارافین یک محصول خارج شده از پالایش نفتی است، در برخی از مقالات از آن با عنوان نفت سفید نیز یاد می شود.

انواع پارافین
همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، پارافین را می توان در انواع جامد، مایع و گازی از نظر حالت یافت. پارافین گازی شامل همان ترکیبات شناخته شده آلکان های گازی است که اولین آن متان CH4 و سپس شامل اتان، پروپان و بوتان است.پارافین مایع که با نام روغن پارافین نیز شناخته می‌شود، ترکیبی از روغن‌های مورد استفاده در صنایع دارویی و آرایشی است. پارافین های مایع بر اساس استانداردهای مشخصی که برای آنها در صنعت تعیین شده است تولید خواهد شددرصد خلوص متفاوتی دارند
پارافین جامد که به موم پارافین نیز معروف است، یک ماده جامد نرم و بی رنگ است که این مواد در دمای بالای 37 درجه سانتیگراد ذوب می شوند و از جمله کاربردهای رایج این نوع پارافین می توان از آن در صنعت شمع سازی  و به عنوان ماده روانکاوی استفاده کرد.

پارافین مایع چیست؟
پارافین مایع در بسیاری از موارد استفاده می شود. این نوع پارافین در آب یا الکل محلول نیست. به عنوان مثال، شما می توانید پارافین مایع را در روغن های مو، پاک کننده ها، روان کننده ها و حتی در پوشش بیرونی تخم مرغ ها پیدا کنید. بنابراین استفاده از پارافین مایع طیف وسیعی را در بر می گیرد.


پارافین جامد چیست؟
پارافین جامد نسبت به نوع مایع آن شهرت بیشتری دارد.به همین دلیل زمانی که نام پارافین به گوش می رسد، بیشتر حالت جامد آن در ذهن می آید.پارافین های جامد بسته به درصد چربی که دارند به چندین نوع تقسیم می شوند.
اگر پارافین جامدبصورت کریستالی یا میکرو کریستالی باشد، درصد چربی نخواهد داشت.در غیر این صورت پارافین با 0.5 الی 1 درصد، 1 الی 3 درصد، 3 الی 5 درصد و غیره جزو انواع پارافین های جامد به شمار می روند.
سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که چه زمانی کیفیت پارافین بالا خواهد بود واین را باید از کجا متوجه شد؟
نشانه ای که برای مرغوب بودن پارافین جامد وجود دارد در میزان شفافیت آن خواهد بود.یعنی هر چه پارافین شفاف تر باشد، کیفیت بهتری نیز خواهد داشت.

پارافین صنعتی
برای اینکه بفهمیم نوع صنعتی پارافین چیست باید بگوییم که بالاترین درجه خلوص را در این پارافین خواهید دید زیرا فرآیند تصفیه به طور کامل روی آن انجام می شود و شفافیت خالص پارافین را خواهید دید. به روش های مختلف در یکی از این روش ها موم را قالب گیری می کنند سپس با کمک دستگاه های مجهز با عرق کردن موم پارافین ناخالص به دست می آورند.در این مرحله باید پارافین را با استفاده از اسید سولفوریک تصفیه کرد و در روش دیگری که به فرآیند اسیدی معروف است ابتدا موم را ذوب می کنند و پس از آن متخصصین برای جداسازی پارافین ناخالص از سانتریفیوژ کمک می گیرند. خشک کردن محصول با دست در اینجا ما پارافین را مخلوط خواهیم کرد. در اینجا دوباره از اسید سولفوریک استفاده می شود و پارافین را تصفیه می کند.

نحوه ی تشخیص پارافین خوب از بد
هنگام خرید پارافین موارد زیادی را می توان در نظر گرفت و اول از همه باید میزان استفاده از پارافین را مشخص کرد زیرا کیفیت پارافین در هر صنعتی با استفاده از پارافین در آن مشخص می شود، به عنوان مثال در صنعت شمع سازی، پارافین با یک درصد کمتر روغن مرغوب بیشتر در نظر گرفته می شود، اما این مشکل در صنعت روغن کاری برعکس است.به طور کلی پارافین رنگی سفیدتر از پارافین های شیری و کم رنگ کیفیت بالاتری دارد و همچنین وجود دانه های کریستالی در لایه های میانی پارافین می تواند تهیه پارافین جامد مرغوب را برای ما تضمین کند.
صنایع ماشین آلات شمع سازی سورا صنعت
شمع سورا صنعت با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع شمع و ماشین آلات شمع ساز هم اکنون به عنوان تولید کننده انواع قالب و ماشین آلات شمع در ایران شناخته می شود. دستگاه شمع وارمر ،دستگاه شمع قلمی ، شمع قلمی دنباله دار ، شمع تولد و .... در سایزهای مختلف با قابلیت تولید 250 تا 500 شمع در مدت زمان 5 الی 7 دقیقه وساخت دستگاه در دو نوع گردش آب و هوا ساخت قالب های سبک و قابل حمل برای تولید انواع شمع در تیراژ کم و خانگی و غیره از جمله خدمات مهندسی سوراصنعت می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش دستگاه تماس بگیرید.
09198182884
09192667715

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 30 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 28 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 38 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 47 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 39 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 45 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 47 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 56 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
...