0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (14 امتیاز)
کاربرد لوله های مقوایی

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (14 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

صنایع مختلف بر اساس نیاز خود از لوله های مقوایی استفاده می کنند، از این رو، این لوله ها طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهند و بر این اساس تولید می شوند تا نیاز را برآورده کنند. بیایید نگاهی به کاربردهای مختلف لوله های مقوایی در صنایع مختلف بیندازیم:
حمل و نقل و ارسال: لوله های مقوایی بیشتر در صنایع حمل و نقل و پست استفاده می شود. این لوله‌ها که به عنوان لوله‌های حمل و نقل یا پست نیز شناخته می‌شوند، برای ارسال ایمن اسناد، پوسترها، آثار هنری و مقالات مهم از یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌شوند. این لوله ها استحکام ساختاری اقلام قرار داده شده در آن را فراهم می کند و می تواند فشار زیادی را در طول حمل و نقل تحمل کند. از این رو، ارسال این گونه اسناد و اوراق از مکانی به مکان دیگر بدون هیچ گونه آسیب احتمالی آسان و ایمن است.
صنعت ساختمان: لوله های مقوایی کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان دارند. پیمانکاران هنگام ساخت ستون های بتنی از لوله های مقوایی سنگین و با دوام بالا استفاده می کنند. لوله های درزبندی مقوایی برای توزیع مواد درزبندی برای آب بندی مفاصل و درزها استفاده می شود. از لوله های مقوایی در صنایع مکانیکی و خودروسازی نیز استفاده می شود. در اینجا، از اینها به عنوان کارتریج گریس استفاده می شود.
صنایع کاغذ و پارچه: شرکت هایی که پارچه تولید می کنند از هسته های مقوایی برای رول کردن پارچه استفاده می کنند تا استحکام ساختاری محصول را فراهم کنند. پارچه های مختلف قرار نیست خم یا چروک شوند، هسته های مقوایی به از بین بردن چنین مسائلی کمک می کنند. صنایع کاغذسازی نیز از رول های مقوایی برای انتقال محموله های بزرگ کاغذ از مکانی به مکان دیگر بدون آسیب رساندن به آن استفاده می کنند. سایر محصولات رایجی که از هسته های مقوایی استفاده می کنند، رول های دستمال توالت، رول های دستمال کاغذی، برچسب ها، نوارها، فرش ها، منسوجات و غیره هستند.
هسته های مقوایی فقط به صنایع ذکر شده در بالا محدود نمی شوند، بلکه صنایع مختلف دیگر از این هسته ها برای ایجاد محصول نهایی برای مصرف کنندگان استفاده می کنند. درک این نکته مهم است که این هسته ها بر اساس ماهیت صنعت یا تقاضای مشتری ساخته می شوند. بیایید نگاهی به برخی از شیوه های طراحی ساخت هسته مقوایی مطابق با صنایع خاص بیندازیم.
در صورت نیاز به یک هسته مقوایی سنگین، استحکام بالا و مقاوم در برابر آب، از مقوای با استحکام بالا همراه با چسب ها و لایه های آب بندی ضد آب برای ساخت هسته استفاده می شود. مخلوط خمیر چوب و رزین تهیه و پخت می شود. برای ساخت محصول مورد نظر عملیات حرارتی مختلفی انجام می شود. وقتی محصول نهایی به این شکل تولید می‌شود، بسیار قوی‌تر است و می‌تواند آسیب‌های زیادی را تحمل کند، بدون اینکه بر اقلام قرار داده شده در آن تأثیر بگذارد. این هسته ها به راحتی می توانند آسیب های آب و هوایی را نیز تحمل کنند.
برای صنایع پستی، لوله های مقوایی ضخیم تر ساخته می شود. طیف وسیعی از هسته های مقوایی انتخاب اندازه صحیح را برای مشتریان آسان می کند. شمع های پلاستیکی متصل به دو سر برای آب بندی لوله استفاده می شود. علاوه بر آن، شکل استوانه‌ای هسته آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای حمل و نقل اسناد تبدیل می‌کند، زیرا نیازی به خم شدن یا تا کردن سند ندارد.
برای اقلام فرآوری مواد غذایی، اطلاعات محصول و آرم شرکت را می توان به راحتی روی تیوب چاپ کرد. برای بسته بندی هدیه، لوله های مقوایی رنگارنگ و طراحی شده ساخته شده است.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

امروزه در صنایع محصولات الکتریکی لوله‌ خرطومی نسوز ، پوشش و محافظ کابل‌ها و سیم‌های برق است که در معرض رطوبت، گرد و غبار قرار دارند همچنین این محصول را در بازار با نام لوله شلاقی هم می‌شناسند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 70 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 113 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 103 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 77 بازدید
...