0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

نوار نقاله در انواع و اقسام مختلفی به منظور جا به جایی مواد و محصولات تهیه و تولید می شود. این نوارها با عرض های مختلفی که دارند در صنایع مختلفی به کار آمده و نیاز صنایع را به دیگر روش های نقل و انتقال مواد و کالا بی نیاز می سازند. از این نوارها با توجه به مدل و نوع شان می توان استفاده های بسیار برد. امروزه کارخانه جات و تولیدکنندگان بسیاری در زمینه تهیه و تولید تسمه نقاله مشغول به فعالیت هستند و این نوارها را با بیشترین کیفیت به بازار عرضه میکنند

اجزای تشکیل دهنده میز تسمه نقاله

تسمه نقاله دارای اجزای مختلفی است. اجزا تشکیل دهنده نوار نقاله عبارت هستند از تسمه، مسیر حمل بار، مسیر برگشت تسمه، غلطك هرزگرد حمل بار (بالایی)، غلطك هرزگرد مسیر برگشت (پایینی)، غلطك (توپی)، غلطك محرك، غلطك بالایی(انتهایی)، غلطك پایینی (ابتدایی)،غلطك snub، غلطك تنظیم كشش تسمه، سیستم رگلاژ، سیستم گرانشی=جاذبه، سیستم خود تنظیم یا تنظیم دستی، قطعات متحرك سیستم انتقال نیرو، سیستم باردهی، سیستم تخلیه، سیستم تمیز كردن تسمه و غلطك، منطقه انحنای تسمه و منطقه تغییر جهت تسمه. هر یک از این اجزا دچار مشکل شود ممکن است کارایی تسمه نقاله به طور کامل مختل شود پس بررسی مداوم اجزای مختلف نوار نقاله ها یکی از مهمترین کارها در جهت حفظ سلامت و طول عمر آنهاست که باید در بازه های زمانی مختلف صورت بگیرد.


کاربرد نوار نقاله

نوار نقاله ها به جهت حمل بار و مواد و انتقال آنها از قسمتی به قسمت دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. قطعا اگر از تسمه نقاله ها استفاده نشود، نیاز به نیروی انسانی زیادی برای انتقال مواد و محصولات است. امکان آسیب دیدگی و ضربه خوردن مواد و محصولات در هنگام انتقال به وسیله نیروی انسانی بسیار زیاد است و این کار ممکن است خسارات و صدمات جبران ناپذیری به صاحبین مشاغل و صنایع وارد کند. به همین جهت پیشنهاد می شود که هر صنعتی که نیاز به انتقال مواد از جایی به جای دیگر دارد، از تسمه ها و نوار نقاله ها استفاده کند.

برخی صنایع به دلیل نوع خاص مواد و محصولات شان برای انتقال نمی توانند از نیروی انسانی استفاده کنند. مثلا صنایع بازیافت و زباله سوزی برای انتقال مواد حتما نیاز به تسمه نقاله دارند. کاربرد نوارها و تسمه های نقاله در اینجا نیز مشخص می شود. این نوارها در انواع مختلفی برای صنایع مختلف تهیه و تولید می شوند و به همین جهت شما در هر صنعتی مشغول به فعالیت هستند می توانید از نوار نقاله مناسب با نوع و جنس مواد مورد استفاده در صنعت تان استفاده کنید.

امروزه بابری دیگر به شیوه سنتی یعنی همان نیروی انسانی و مواردی مانند این انجام نمی شود بلکه حمل بار به شکلی کاملا اتوماتیک وار به وسیله کانوایرها که همان تسمه های صنعتی هستند صورت می پذیرد. وسایل به واسطه این نوارها به راحتی جا به جا شده و هیچ آسیبی به آنها وارد نمی شود، علاوه بر این سرعت انتقال مواد به واسطه نوار نقاله ها زیادتر شده و می توان در طی روز تولیدات بیشتری داشت.کاربرد نوار نقاله در فروشگاه ها و مراکز خرید هم قابل ذکر است. از تسمه نقاله ها در مراکز خرید برای جا به جایی اجناس خریداری شده توسط مشتری استفاده می شود. همچنین هم نوار نقاله ها در پله برقی ها و پیاده روهای متحرک مورد استفاده قرار می گیرند.


ساخت نوار نقاله

در ساخت نوار نقاله از متریال و مواد مختلفی استفاده می شود. مثلا در ساخت تسمه نقاله لاستیکی از لاستیک و منجید استفاده می شود. بسته به نوع تسمه نقاله، متریال استفاده شده در آن هم متفاوت است. برای ساخت تسمه های نقاله در ابتدا باید نوع آنها را شناخت. تولیدی ها و کارخانه های این محصول، بسته به نوع تسمه ها، متریال را تهیه و سپس اقدام به تولید تسمه نقاله می کنند.

نوارها باید با بهترین مواد تولید شوند تا کیفیت خوبی داشته باشند به همین جهت تولیدی های تسمه نقاله موظف هستند تا باکیفیت ترین متریال درجه یک را برای ساخت محصول تهیه کنند. در کنار متریال، باید فناوری ساخت این محصول هم توسط تولیدی به کار برده شود تا در نهایت محصولی مناسب و بادوام ساخته شود. ساخت نوار نقاله پیچیدگی های خاص خود را دارد که متخصصین و سازندگان این محصول با آگاهی کامل در مورد این تسمه ها، می توانند بدون هیچگونه نقصی، محصولی باکیفیت را تولید و روانه بازار کنند.

مزایای تسمه نقاله

تسمه نقاله مزایای بی شماری را برای صاحبین صنایع به وجود می آورد. از جمله این مزایا می توان به اتلاف وقت کمتر برای انتقال مواد، کاهش نیروی انسانی، عدم آسیب رسیدن به مواد در حین انتقال و … اشاره کرد. حتی اگر نیروی انسانی برای انتقال مواد به کار برده شود، از آنجا که پس از مدتی افراد دچار خستگی می شوند، بازدهی آنها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. این مسئله در مورد نوار نقاله وجود ندارد و شبانه روز با بالاترین کیفیت امکان انتقال مواد را دارد.

در حین انتقال مواد، با توجه به نوع مواد، ممکن است صدمات زیادی به نیروی انسانی وارد شود. اما کانوایرها بدون هیچ گونه مشکلی می توانند به انتقال مواد پرداخته و بازدهی را بالاتر ببرند. همچنین محیط هایی حمل و انتقال مواد ممکن است برای نیروی انسانی پر خطر باشد به همین جهت می توان در این محیط ها از تسمه نقاله استفاده کرد که هیچگونه خطری به همراه ندارد.

به واسطه نوار تسمه می توان از انتقال مواد گزارش گیری دقیق هم داشت. یعنی دقیقا مشخص کرد که چه میزان مواد انتقال داده شده و چه میزان هنور در انتظار انتقال به جای دیگر هستند. با توجه به همین ویژگی هاست که بسیاری از صاحبین صنایع به جای استفاده از نیروی انسانی یا روش های دیگر ترجیح می دهند که از کانوایرها یا همان نوار نقاله ها استفاده کنند.


قیمت نوار نقاله

قیمت تسمه نقاله با توجه به نوع و مدلی که قرار است آن را خریداری کنید متفاوت است. این قیمت ها به صورت به روز شده در فروشگاه ها و مراکز معتبر به مشتریان اطلاع رسانی شده و مشتری با توجه به نیازی که دارد می تواند هر کدام از مدل ها و انواع نوارها را که میخواهد برای کارخانه یا تولیدی اش خریداری نماید.

خرید نوار نقاله با کیفیت یکی از مهمترین نکاتیست که باید به آن توجه کنید. تسمه نقاله با کیفیت تا مدت ها خراب نمی شود و شما را از خرید هر نوع نوار دیگر بی نیاز می سازد. خرید از فروشگاهی معتبر که به مشتریان ضمانت نامه ارائه می دهد می تواند اقدام مناسبی در جهت خرید نواد نقاله دارای کیفیت باشد. توجه کنید که قیمت تسمه نقاله ممکن است در برخی فروشگاه ها اندک باشد اما کیفیت و کارایی اش چندان چشم گیر نباشد پس مبادا قیمت موجب تصمیم گیری اشتباه تان شده و کاری کند که نوار نقاله ای بی کیفیت و نامرغوب خریداری کنید.

ماشین سازی سورا صنعت سازننده انواع نوار نقاله در ابعاد و سایزهای مختلف اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

شماره تماس 09198182884

09192667715

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 56 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 98 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 34 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 61 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 24 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 52 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 62 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 46 بازدید
...