0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (74 امتیاز)

شکر و عسل جزء کربوهیدرات‌ها به حساب میروند و هردواز ترکیب دو نوع قند گلوکز و فروکتوز تشکیل شده‌اند. گلوکز به سرعت در بدن تجزیه می‌شوند و می‌توانند سبب افزایش قند خون شوند. در حالیکه فروکتوز خاصیت شیرین کنندگی بیشتری نسبت به گلوکز دارد بنابراین با مصرف کمی عسل می‌توانیم شیرینی بیشتر و خوشایندی را در دهان حس کنیم. عسل یک شیرین کننده طبیعی است و  به‌دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی، ارزش غذایی بالاتری نسبت به شکر دارد.عسل  قابلیت هضم آسانتری دارد به این ترتیب انرژی قندهای موجود در عسل به راحتی میتواند در بدن تجزیه و باعث افزایش سریع انرژی در بدن شود این تقویت سریع انرژی برای تمرینات ورزش میتواند بسیار موثر باشد شاخص گلایسمیک عسل در مقایسه با شکر پایینترمی‌باشد. شاخص گلایسمیک، معیاری است که نشان می‌دهد هر ماده غذایی، قند خون را چه‌قدر سریع بالا می‌برد. شکر به‌دلیل وجود گلوگز بیش‌تر و نبودن مواد معدنی و مغذی ، شاخص گلایسمیک بالاتری دارد. عسل سرشار از ویتامین‌های گروه B ،C و ترکیبات آنتی اکسیدانی به ویژه فلاونوییدها است که نقش زیادی در تسکین التهاب ها دارد. درحالیکه شکر هیچ ماده مغذی و ویتامینی ندارد و ساکاروز خالص است یکی دیگر از تفاوت‌های شکرو عسل ، مقدارکالری آن‌ها می‌باشد؛ کالری عسل نسبت به شکر زیاد میباشد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که عسل میتواند جایگزین مناسب و سالمی نسبت به شیرین کننده‌های مصنوعی و شکر باشد. 

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

عسل ماده خوراکی شیرینی است که علاوه بر مقوی و غنی بودن از نظر غذایی دارای خاصیت های درمانی موثری نیز می باشد، پزشکان سنتی از دیر باز از عسل برای درمان اضطراب و همچنین تقویت‌كننده سیستم ایمنی بدن و رفع مشكلاتی چون گلودرد و یا سوختگی‌های مختصر استفاده می کرده اند، برخی از مهم‌ترین خواص درمانی معجزه‌كننده عسل عبارتند از:

    درمان زخم‌های دیابت با عسل
با توجه به این كه امروزه تعداد كمی محصول برای درمان زخم‌های دیابت در بازار موجود است، استفاده از یك محصول طبیعی برای درمان این زخم‌ها بهترین راه چاره است.

    درمان اضطراب و عصبانیت با عسل

اگر به دنبال روش طبیعی برای كاهش سطح استرس خود هستید، می‌توانید روزانه مقداری عسل خالص مصرف كنید. مواد مغذی موجود در عسل خالص، تاثیر آرام‌بخش دارند. برای کنترل و کاهش استرس، می توانید عسل و آب پرتقال را به مقدار لازم با یکدیگر ترکیب کرده و مصرف کنید.

   بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل

هرچند هنوز به لحاظ علمی ثابت نشده اما تجربه تایید می‌كند كه مصرف روزانه عسل خالص، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند. همراه با ویتامین‌های روزانه، عسل نیز مصرف كنید تا تاثیر معجزه‌آسای آن را بر بدن خود ببینید. برای تقویت اشخاص خسته و ضعیف باید هر روز حدود ساعت ۱۰ صبح دو قاشق عسل و یک قاشق خامه و یک عدد موز رسیده‌ پوست کنده و له‌ شده را با هم مخلوط کنید و بخورید..

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 124 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 288 بازدید
+3 امتیاز
6 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 91 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط osareh (74 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 99 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 85 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 411 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 161 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 189 بازدید
...