0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

تولید شمع قلمی توسط کارگاه‌ ها و کارخانه‌ های بسیاری صورت می‌ گیرد و نمونه ‌های موجود در بازار از نظر شکل، اندازه و مدل با یکدیگر تفاوت‌ های بسیاری دارند. مشتریان می‌ توانند با توجه به نوع نیاز خود اقدام به خرید شمع قلمی کوچک و یا بزرگ نمایند. ماشین سازی سورا صنعت سازنده انواع ماشین آلات شمع سازی بخصوص دستگاه شمع وارمر اتوماتیک،دستگاه شمع قلمی و... آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

شمع قلمی چیست؟

شمع قلمی به شمع‌ هایی گفته می‌شود که حالتی بلند، باریک و استوانه‌ ای مخروطی دارند. این نوع شمع‌ها از قدیمی‌ ترین و پرمصرف‌ ترین انواع شمع در طول تاریخ به حساب می‌ آیند. تنوع شمع در گذشته به شکل امروزی نبوده و شمع قلمی دست ساز بیشترین کاربرد را داشتند. بیشترین و قدیمی‌ترین کاربرد مناسبتی شمع قلمی طلایی و یا دیگر رنگ‌ ها می‌ توان به استفاده از این شمع‌ ها در شمعدان‌ های سفره عقد و یا استفاده در مکان‌های مذهبی مانند سقاخانه و مساجد اشاره کرد.

برای درست كردن شمع قلمي مرغوب، باید از مواد اولیه عالی و اصل استفاده نمود. از جمله مواد اولیه اصلی در تولید شمع قلمی باید به انواع پارافین اشاره کرد. انواع رنگ‌ ها و قالب‌ ها نیز در ساخت شمع قلمی بدون اشک کاربرد دارند. شمع قلمی پیچی، شمع قلمی کلیسایی و شمع قلمی شیشه ای از انواع شمع‌های قلمی قالبی هستند که در بین مشتریان طرفداران زیادی دارند.


کاربرد انواع شمع قلمی

مهم‌ترین کاربرد شمع قلمی، می‌توان به مجالس مناسبتی اشاره کرد. این شمع‌ ها طراحی بسیار ساده و بی‌ پیرایشی دارند و با تنوع رنگی زیاد مانند شمع قلمی آبی، قرمز و دیگر رنگ‌ها می‌توان آن‌ ها را برای مراسمات مختلف انتخاب نمود. اغلب در مراسمات عزا، شمع قلمی مشکی، مجالس مذهبی، شمع قلمی سبز و در مراسمات عروسی از شمع قلمی قرمز، طلایی و سفید استفاده می‌شود.
امروزه در هنر میزآرایی و سفره‌ آرایی، استفاده از شمع، مخصوصا شمع‌های قلمی کاربرد زیادی دارد. در واقع در پذیرایی‌های امروزی، شمع‌ها نقش پررنگی داشته و جزو ملزومات اصلی دکور مجالس به حساب می‌آیند. استفاده از شمع‌های قلمی در اندازه‌های مختلف برای مراسمات تولید نیز رایج است. شمع تولد قلبی و شمع تولید باریک از جمله این نوع شمع‌ها هستند که در مراسم تولد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شمع قلمی بدون اشک و دود چیست؟

در زمان خرید شمع قلمی، شمع‌ های بدون دود و اشک نیز معرفی می‌شوند. قیمت شمع قلمی ساده، به نسبت شمع‌های بدون اشک کمتر بوده و علت این اختلاف قیمت نیز کیفیت بالای بدنه در ساخت شمع‌های بدون اشک و دود است.

برخی از انواع شمع‌ قلمی از چربی‌ های حیوانی تولید می‌شوند که دود بسیاری داشته و خیلی زود می‌سوزند. این دود غلیظ به علت بد سوختن پارافین شمع است. شمع‌هایی که از موم طبیعی تولید می‌شوند اما بسیار آرام می‌سوزند و کیفیت بالایی دارند. قیمت این نوع شمع‌ها به دلیل کیفیت بالاتری که دارند، به مراتب گران‌تر از شمع قلمی ارزان است.

چگونه شمع قلمی بدون دود می‌سوزد؟

مهم‌ترین عامل در دود نکردن شمع قلمی، صاف بودن شمع است!! در صورتی شمع‌ ها صاف بسوزند، نه دودی دارند و نه اشک تولید می‌کنند. زمانی که شمع کج باشد، حرارت در یک سمت آن بیشتر شده و پارافین آنطور که باید به طور کامل نمی‌سوزد. این اصلی‌ترین علت استفاده از شمعدان و جاشمعی بوده تا شمع‌ها را صاف نگهدارند. یکی دیگر از دلایل دود کردن شمع‌ ها، بلند بودن فیتیله آن‌ ها است. بهتر در هنگام درست کردن انواع شمع قلمی تا حد امکان فیتیله را کوتاه کرد.

جریان هوا در زمان روشن کردن شمع یکی دیگر از دلایل دود کردن شمع بوده که توصیه می‌شود شمع، دور از جریان هوا به طور مثال کولر، پنجره و غیره روشن شود.


انواع موم مورد استفاده در شمع قلمی

موم اصلی ترین ماده اولیه در تولید شمع قلمی بوده که هر کدام از انواع آن‌ها دمای ذوب متفاوتی داشته و به مواد افزودنی مختلف واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. به طور کلی هرچه دمای ذوب موم کمتر باشد، جنس موم نرم‌تر خواهد بود. در ادامه انواع موم مورد استفاده در تولید شمع‌های قلمی عنوان می‌شوند.

پارافین و انواع آن

یکی از رایج‌ترین انواع موم، پارافین بوده که دارای دمای ذوب متفاوتی است. این نوع از موم را در انواع شمع‌ها مانند شمع قلمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ترکیبات اصلی پارافین، روغن‌های طبیعی وجود نداشته و نمی‌توان مانند موم‌های دیگر پایه‌های روغنی معطر از آن‌ها ایجاد نمود. در صورتی که از روغن‌های معطر در ترکیبات پارافین استفاده شود، روغن به صورت لایه‌ای جداگانه قرار می‌گیرد.

ساخت شمع قلمی با موم عسلی

همانطور که از اسم این نوع موم مشخص است، از عسل بدست می‌آید. موم‌های عسلی بسیار خوشبو و معطر بوده و به آرامی می‌سوزند. قیمت انواع شمع قلمی ساخته شده با موم عسل، بسیار بالاتر از قیمت شمع قلمی ۲۰ سانتی ساده خواهد بود.

موم حیوانی

همانطور که مشخص است موم حیوانی از چربی‌های بدن حیوانات ساخته می‌شود. موم حیوانی جزو ارزان‌ترین و نامرغوب‌ترین انواع موم بوده که امروزه کمترین استفاده را دارد.
دود حاصل از سوختن این موم بسیار زیاد بوده و بوی نامطبوعی در زمان سوختن از خود ساطع می‌کند. دمای ذوب شمع‌های ساخته شده با موم حیوانی پایین بوده و به سرعت تمام می‌شوند. شمع قلمی ساخته شده با موم حیوانی که با پارافین مخلوط شده است، در شام غریبان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تشخیص این نوع موم می‌توان به نرم بودن آن نسبت به پارافین و دود زیاد آن توجه کرد.

شمع قلمی ساخته شده با ژل

نقطه ذوب موم‌های ژلی بسیار بالا بوده و معمولا در ساخت شمع‌های تزئینی استفاده می‌شود. این نوع موم‌ها شفاف و بی‌رنگ بوده و معمولا در ساخت شمع‌های قلمی که درون آن‌ها چیزی قرار می‌گیرد، استفاده خواهد شد.

شمع قلمی با موم سویا

قیمت شمع قلمی شاخته شده با موم سویا مانند قیمت شمع تولد ساده نسبتاً کم بوده و به خوبی می‌سوزد. موم سویا را می‌توان با روغن‌های طبیعی مخلوط نمود که این کار موجب معطر شدن شمع خواهد شد. نقطه ذوب این نوع شمع‌ها بسیار متفاوت بوده و خرید شمع قلمی رنگی معطر ساخته شده با موم سویا، قیمت مناسبی نسبت به سایر موم‌ها دارد. در حال حاضر طرفداران شمع‌های معطر افزایش یافته و در نهایت استفاده از این نوع موم نیز افزایش یافته است.

قالب شمع قلمی

برای ساخت انواع شمع قلمی، از قالب‌ های متنوعی استفاده می‌شود. هر کدام از این قالب‌ها خصوصیات خاص خود را دارند و در شکل‌گیری شمع‌ها موثر هستند. از جمله قالب شمع قالبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• قالب‌های سیلیکونی
• قالب فلزی شمع قلمی
• قالب‌های برش
• قالب‌های دو تکه و یک تکه

بسیاری از افراد به دنبال ساخت انواع شمع هستند و با خرید قالب شمع قلمی از جنس‌های پلاستیکی، فلزی، شیشه‌ای و سفالی اقدام به انجام این کار می‌کنند. یکی از بهترین انواع قالب‌ها برای ساخت شمع قلمی، قالب‌های شیشه‌ ای هستند که در نهایت شمعی صاف، صیقلی و یکدست را تولید خواهند کرد. برای جدا شدن راحت شمع از انواع قالب‌های گفته شده بهتر است قبل از ریختن موم به درون قالب، آن را با مقداری روغن چرب نمود.

 


نتیجه گیری
شرکت سورا صنعت طراح و سازنده ی انواع ماشین آلات شمع سازی با بالاترین کیفیت و استفاده از بهترین متریال ، امکان طراحی و ساخت در ارتفاع و ابعاد مورد نیاز شما مشتریان گرامی را دارا می باشد.

شماره تماس 09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 33 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 93 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 72 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 102 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 27 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 61 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
...