0 امتیاز
قبل در اخبار جواب یاب توسط (0 امتیاز)

به گزارش خبرگزاری آنا؛یخچال سردخانه جسد که به آن سردخانه مرده نیز گفته می شود، یکی از کاربردی ترین و پر فروش ترین انواع سردخانه صنعتی و همچنین تجهیزات سرمایشی می باشد و وجود آن در مکان هایی از قبیل بیمارستان ها، محیط های روستایی، پزشکی قانونی، غسالخانه، کلینیک ها و درمانگاه ها ضروری بوده و به منظور نگهداری کوتاه مدت یا بلند مدت اجساد مورد استفاده قرار می گیرد.با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با انواع سردخانه جسد، مشخصات فنی سردخانه جسد و همچنین قیمت و نکات مهم آن آشنا شوید.

سردخانه جسد

همانطور که می دانید سردخانه جسد بیمارستانی را با نام های مختلفی می توان شناخت.دلیل اهمیت سردخانه میت این است که پس از مرگ، بدن انسان به سرعت تجزیه شده و یکسری واکنش های شیمیایی در آن رخ می دهد از این رو بوی نامطبوعی ایجاد خواهد کرد به همین دلیل اجساد انسان باید در مکانی مناسب که در واقع همان یخچال غسالخانه نام دارد، نگهداری شوند.سردخانه های جازه با توجه به نیاز مشتری در انواع و ابعاد مختلفی(تک کشو، دو کشو، سه کشو و ...) در دو مدل زیر صفر و بالای صفر طراحی و ساخته می شوند که افراد می توانند با توجه به بودجه خود بهترین سردخانه حمل جسد را خریداری نمایند.راه اندازی سرخانه اموات نیز بسیار راحت و آسان است کافیست فیش برق مربط به سردخانه جسد را به پریز متصل کرده و از دستگاه خود استفاده کنید.سردخانه اجساد تولید شده توسط صنایع برودتی یخچالسازان دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی می باشد که عبارتند از:

تمامی قطعات به کار رفته در یخچال مرده از قبیل (کشو، برانکارد و ....) و همچنین بدنه آن از جنس استیل ساخته شده که از مقاومت و کیفیت بالایی در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی برخوردار است و دارای قابلیت شست و شو نیز می باشد.

در طراحی و ساخت سردخانه انسان، از بهترین موتور های موجود در بازار از قبیل دانفوس، کالترون، تکامسه، انبراکو و ... استفاده شده که با توجه به تعداد کابین ها و سفارش مشتری نصب خواهد شد.تمامی موتور های ذکر شده از قدرت 1 اسب بخار برخوردارند و در نتیجه در اثر کارکرد های طولانی تحت فشار قرار نمی گیرند.ذکر این نکته ضروریست که قدرت موتور ها به تعداد کابین ها بستگی داشته و با افزایش تعداد کابین ها قدرت موتور به کار رفته نیز بیشتر است.

به منظور کاهش دمای داخل دستگاه و همچنین خنک کردن کل دستگاه و گردش هوا در بین تمامی قطعات داخلی، یک فن بسیار قدرتمند از نوع دمنده یا الکتروژن استفاده شده است.

به منظور سهولت در جا به جایی و حمل و نقل، یخچال سردخانه جسد را به صورت چرخدار طراحی و تولید می کنند که چرخ های آن از نوع ترمزدار است.

به منظور تنظیم و کنترل دمای داخل کابین، از ترموستات دیجیتالی استفاده شده است.

تمامی سردخانه های بیمارستانی تولید شده توسط صنایع برودتی یخچالسازان دارای یک برانکارد مخصوص هستند که موجب سهولت در کار افرادی که در این زمینه مشغول کار هستند، خواهد شد.

قیمت سردخانه اموات
قیمت سردخانه مرده با توجه به مواردی از جمله

جنس بدنه (استیل یا گالوانیزه)

تعداد کابین(طبقات)

نوع و کیفیت موتور

نوع عایق بندی

سیستم سرمایشی و ...

متغیر است.

با این حال شما می توانید سردخانه میت را با کیفیت بسیار بالا و همچنین قیمت مناسب در ابعاد و اندازه های دلخواه خود از صنایع برودتی یخچالسازان، خریداری کنید.برای این کار کافیست با کارشناسان فروش مربوطه تماس بگیرید و از لیست قیمت سردخانه جسد مطلع شوید.

کارشناس فروش:09128469362

کارشناس فروش:09128464653

دستورالعمل سردخانه جسد بیمارستان
برای نگهداری اجساد در سردخانه های جنازه باید به یکسری از نکات و دستورالعمل ها توجه کرد زیرا این سردخانه ها تا یک زمان مشخصی قادرند اجساد را نگهداری کنند.سردخانه های مرده معمولا در دو مدل بلند مدت و کوتاه مدت طراحی و تولید می شوند.دمای مورد نیاز در سردخانه جسد بلند بدمت باید تا منفی 20 درجه سانتی گراد باشد و قابلیت نگهداری اجساد را برای مدت زمان طولانی برای مثال چندین هفته یا چنیدن ماه را داراست.اما سردخانه جسد کوتاه مدت قابلیت نگهداری جنازه را تنها برای دو روز دارد و دمای استاندارد آن در بازه منفی 5 تا مثبت 5 درجه سانتی گراد می باشد.برخی دیگر از استاندارد ها و نکات ضروری:

هر از گاهی نوار دور درب را بررسی کنید که دچار ساییدگی یا پارگی نشده باشند.در صورت کثیف بودن، حتما آن ها را تمیز کنید.

هنگامی که جسد را خارج کردید حتما محیط داخای کابین و کف آن را نظافت کنید.

توجه کنید که در تمامی نقاط کابین هوای خنک جریان داشته باشد.

از انطباق دمای سردخانه با دمای نگهداری میت مطمئن شوید.

اجزای سردخانه حمل جسد
بدنه

مهم ترین بخش هر سردخانه جسد، بدنه ی آن است که باید از تمامی قطعات داخلی محافظت کرده تا دچار آسیب نشوند.از این رو بدنه ی این دستگاه ها از جنس استیل می باشد که قابلیت شست و شو نیز دارد.

موتور

در طراحی این سردخانه ها از برند های مختلفی از جمله کالترون ایتالیا، تکامسه، فرانسه و دانفوس آلمان و ... استفاده کرد.

ترموستات

در طراحی و ساخت سردخانه مردگان از ترموستات اتوماتیک استفاده شده که از طریق آ ن می توان دمای داخل را تنظیم و کنترل کرد.

کابین

کابین و درب های سردخانه جسد از جنس استیل ضد زنگ می باشد که درب آن دارای دستگیره قفل دار بوده که باعث ورود و خروج آسان و سریع جسد خواهد شد.

عایق بندی

به منظور جلوگیری از خروج سرمای تولید شده از یک لایه محافظ استفاده می شود که در بین ورق های خارجی و داخلی بدنه قرار خواهد گرفت.این لایه در واقع همان عایق سرما نام دارد که از نوع فوم تزریقی خواهد بود.

سردخانه جسد

دمای سردخانه جسد
دمای سردخانه مرده به دو دسته منفی و مثبت تقسیم می شود.سردخانه جنازه با دمای مثب قابلیت نگهداری اجساد به مدت چندین هفته را داراست و بازه دمایی آن بین 2 درجه سانتی گراد یا 36 درجه فارنهایت و 4 درجه سانتی گراد یا 39 درجه فرانهایت می باشد.اما از سردخانه جنازه با دمای منفی معمولا در پزشکی قانونی استفاده شده که در آن به طور کامل جسد یخ می زند و بازه دمایی آن بین منفی 10 درجه سانتی گراد یا 14 درجه فارنهایت و منفی 50 درجه سانتی گراد یا منفی 58 درجه فارنهایت می باشد.

تولید کننده سردخانه جسد
صنایع برودتی یخچالسازان با بیش از سال ها سابقه در زمینه تولید انواع تجهیزات سرمایشی یکی از معتبر ترین تولید کننده های سردخانه جسد در ایران بوده که تمامی سردخانه های جسد خود را با قطعات بسیار عالی و مرغوب طراحی و تولید کرده و همچنین به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می کند.شما عزیزان می توانید این دستگاه ها را به صورت مستقیم و بدون واسطه و با قیمت استثنایی از مجموعه یخچالسازان خریداری کنید.

https://ana.press/fa/news/801459/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%B3%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 32 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 136 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 94 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 261 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
...