0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (36 امتیاز)
منظور از کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه یا تک کابین چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (36 امتیاز)
 
بهترین پاسخ

هر واحد سرویس بهداشتی را اصطلاحاً “چشمه” می نامند؛ از این رو کانکس های سرویس بهداشتی به سرویس بهداشتی های تک چشمه، دو چشمه، سه چشمه و … (یا چند چشمه) تقسیم بندی می شوند. گاهی اوقات واژه “کابین” نیز در زبان فارسی به جای واژه “چشمه” و به عنوان هر واحد مستقل (اتاقک) سرویس بهداشتی به کار می رود؛ از این رو کانکس سرویس بهداشتی تک کابین، کانکس سرویس بهداشتی دو کابین و … (یا کانکس سرویس بهداشتی چند کابین) نیز مصطلح است.

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه (یا تک کابین) معمولاً به صورت یک اتاقک کوچک (مانند یک کیوسک) ساخته شده و درب ورودی کانکس به داخل سرویس باز می شود. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، معمولاً کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه، بدون راهرو هستند و امکانات روشویی و (گاهاً دوش یا حمام) در داخل کانکس تعبیه می شوند.

کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه می توانند به همراه دوش و حمام نیز ساخته شوند که در واقع یک واحد بهداشتی پیش ساخته کامل را ارائه می دهد. طبیعتاً در این حالت، ابعاد کانکس سرویس بهداشتی بزرگتر در نظر گرفته می شود. کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه معمولاً به دلیل حجم کمتر، جابجایی آسانتر و هزینه ساخت کمتر، نسبت به کانکس های سرویس بهداشتی چند چشمه پرفروشتر بوده و کاربرد بیشتری دارد و بنابراین از محصولات پیش ساخته‌ای است که توسط مشتریان و مصرف کنندگان مورد استقبال فراوان واقع شده است.

در داخل کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه، مانند دیگر سرویس بهداشتی های پیش ساخته دیگر، می تواند توالت ایرانی یا توالت فرنگی بنا به درخواست مشتری تعبیه گردد. همچنین در ساخت کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه علاوه بر امکانات بهداشتی (جای دستمال توالت، شیر توالت و …) می توان از امکانات سیفون، روشویی (شیر روشویی  و جای صابون)، برق کشی، روشنایی داخلی و خارجی، فن و سیستم تهویه، لوله کشی فاضلآب و …  نام برد.

سوالات مشابه

...