0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

آشنایی با دریچه فن کویل و معرفی انواع دریچه زیر فن کویل
سیسم‌های خنک‌سازی فراوانی در دنیا مورد استفاده قرار گرفته و دریچه فن کویل نیز یکی از آن‌ها است. امکان استفاده گسترده از دریچه زیر فن کویل برای یک مجموعه بزرگ مسکونی، اداری و تجاری سبب شده تا از این سیستم خنک‌سازی اسقبال زیادی شود. معماران ساختمانی در زمان ایجاد یک بنای جدید باید پس از جاگذاری تمامی تجهیزات به فکر زمان سرویس، تعمیر و نگهداری قطعات نیز باشند. استفاده از دریچه فن کویل مناسب از بین انواع دریچه زیر فن کویل کار سختی نیست.

دریچه زیر فن کویل – دریچه فن کویل
همچنین در صورت عدم‌تطابق با سلیقه مالکین امکان تغییر نوع دریچه بازدید فن کویل نیز وجود داشته و به آسانی با به‌کارگیری متخصصین امر و انتخاب یکی از انواع دریچه فن کویل می‌توانید دریچه زیر فن کویل را تغییر دهید. طی این مقاله به دنبال آشنایی با دریچه فن کویل خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری نکات مهم در خرید دریچه فن کویل تا انتهای این مطلب با سایت تهویه سان همراه باشید.

نحوه کارکرد سیستم فن کویل
فن کویل از دو بخش اصلی فن (پنکه یا دمنده) و کویل در سه حالت زمینی، سقفی و کانالی جهت ایجاد هوای سرد یا گرم تشکیل شده است. استفاده از سیستم فن کویل در ساختمان‌های بزرگ تجاری، اداری و مسکونی با توجه به قابلیت کنترل تنظیم دمای در هر اتاق رواج خاصی دارد. در نسل جدید فن کویل امکان استفاده همزمان از هوای سرد و گرم در واحدهای مختلف وجود دارد؛ اما با توجه به نظر متخصصین بهتر است از انجام همزمان این کار جلوگیری شود.

کاربرد و اهمیت دریچه فن کویل
نصب فن کویل در آپارتمان، هتل و ادارات از لحاظ اقتصادی به نسبت دیگر سیستم‌های حرارتی و برودتی به‌صرفه‌تر است. اما سیستم فن کویل نیز به مانند دیگر تجهیزات مکانیکی نیازمند تعمیر و نگهداری توسط متخصصین بوده و جهت جانمایی محل قرارگیری آن باید از دریچه فن کویل استفاده شود. در واقع دریچه زیر فن کویل وظیفه تامین هوای برگشتی بیشتر برای دستگاه اصلی را تامین کرده و در زمان نیاز امکان دسترسی به تعمیرکاران جهت سرویس دوره‌ای، تعمیر و نگهداری تجهیزات اصلی را خواهد داد.

فن کویل با دریافت هوای برگشتی از طریق دریچه بازدید فن کویل از راندمان کاری بیشتری برخوردار خواهد شد. همچنین با استفاده از مدل‌های شکیل و خاص دریچه فن کویل امکان تغییر ظاهر سقف در محل نصب فن کویل نیز وجود داشته و این امر به بهبود دکوراسیون داخلی ساختمان کمک خواهد کرد. در ادامه مقاله با انواع دریچه زیر فن کویل و کارایی اختصاصی هر کدام از دریچه‌های بازدید فن کویل بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایای استفاده از دریچه فن کویل
از مهم‌ترین دلایل استفاده از دریچه فن کویل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

قیمت مناسب
نصب آسان
تنوع رنگ و طرح
دارای دو حالت پره ثابت و تیغه متحرک
استفاده از رنگ کوره‌ای استاتیک جهت تثبیت رنگ دریچه فن کویل در طول مدت استفاده
دکوراتیو بودن دریچه زیر فن کویل
افزایش هوای بازگشتی به سیستم فن کویل
کمک به پخش مطبوع هوا
جانمایی محل قرارگیری فن کویل
امکان تعمیر و سرویس تجهیزات از طریق دریچه بازدید فن کویل
نصب فیلتر و صافی جهت کاهش آلودگی
درب وزنه‌ای و لولایی
ضد زنگ
وزن کم
امکان جداسازی درب از قاب اصلی

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 96 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 72 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در علم و دانش توسط tahviehoorsan (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 140 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 220 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 179 بازدید
...