0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

قیمت خرید کلید اتوماتیک اشنایدر از نمایندگی اشنایدر 

کلید اتوماتیک اشنایدر از جمله وسایل الکتریکی است که از آن در راستای حفظ تجهیزات و دستگاه های برقی که شامل: سیم و کابل های مدار ، دستگاه های صنعتی ، مدارات روشنایی مرکزها صنعتی و خانگی در مقابل اضافه باری که وجود دارد و اتصالات کوتاه مورد استفاده واقع می شود.

مفهوم جریان اتصال کوتاه در کلید اتوماتیک اشنایدر

جریان اتصال کوتاه در یک مدار معیوب بروز می کند؛ در طول هر مدار بسته یا در داخل دستگاهی که آن را تغذیه یا کنترل می کند ممکن است اتصال کوتاه رخ دهد. وقتی اتصال کوتاه اتفاق می‌افتد که یک یا چند هادی از آن مدار پتانسیل های مختلف از طریق امپدانسی بسیار کوچک به هادی های دیگر متصل کنند که ممکن است یکی از هادی های زیر باشند :

هادی حفاظتی
هادی های اتصال زمین
هادی های برقدار مدارهای دیگر
هادی های برقدار دیگر همان مدار (هر ترکیبی از یک یا دو یا سه فاز و یا نول)
بدنه های هادی تجهیزات الکتریکی که در در حالت عادی برقدار نیستند ولی در حالت خطا ممکن است برق دار شوند.
بدنه های هادی بیگانه مانند مواقعی که بدنه فلزی وسایل غیر برقی به تصادف برقدار می شوند مثل لوله های آب، بدنه هادی وسایل غیر برقی

بسته به دوری و نزدیکی نقطۀ اتصال کوتاه به منبع تغذیه و مشخصه های مدار، شدت جریان اتصال کوتاه ممکن است چند ده برابر یا چند صد برابر و حتی در برخی موارد چند هزار برابر جریان نامی باشد که توسط طراح و با انجام محاسبات دقیق جریان اتصال کوتاه مشخص خواهد شد. یکی از وظایف اصلی کلید اتوماتیک، محافظت از مدار در برابر جریان اتصال کوتاه است.

برای خرید انواع کلید اتوماتیک اشنایدر می توانید وارد سایت اشنایدر صنعت نمایندگی اشنایدر در ایران شوید و یا بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

ساختار کلید اتوماتیک اشنایدر

ساختمان داخلی کليد اتوماتیک اشنایدر از سه کنتاکت اصلي (قدرت)، کنتاکت هاي فرعي (کمکي) و کنتاکت هاي جرقه ­گير درست شده است. شناخت و انتخاب درست کلید اتوماتیک در طراحی و بهره ­برداری از سیستم های الکتریکی نکته حائز اهمیت است که باید به آن دقت کرد. جنس بدنۀ کليد اتوماتیک  اشنایدر یا کلید کمپکت اشنایدر از قالب هاي تزريقي بسیار مستحکم ساخته شده است.

از خصوصیات کلید اتوماتیک اشنایدر می توان به کوچک بودن ابعاد و پشتیبانی از حفاظت های لازم مدار در یک کلید اشاره کرد و یکی از مهمترین معايب این کلید ها در دسترس نبودن آسان برای سرويس و تعمير کلید می باشد.

حفاظت کلید اتوماتیک اشنایدر
حفاظت در برابر اضافه بار
حفاظت در برابر اتصال کوتاه
حفاظت پل چهارم کلید اتوماتیک

فقط در کلیدهای اتوماتیک چهارپل، رله می تواند:

از نوع ۴P 3D باشد (نول حفاظت نشده)

از نوع ۴P 3D +N/2 (حفاظت نول در ln 0.5) یا (۴P 4D حفاظت نول در ln) باشد.

برای انتخاب کلید اتوماتیک اشنایدر باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

کلید اتوماتیک اشنایدر یک تجهیز حفاظتی است اما وقتی می تواند به درستی به کار گرفته باشد که مشخصات کلید انتخابی متناسب با کاربرد آن باشد. به همین دلیل انتخاب کلید اتوماتیک اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب کلید اتوماتیک باید چند نکته را در نظر گرفت: 1- رنج جریان نامی 2- قدرت قطع کلید 3- تعداد پل 4- نوع حفاظت کلید اتوماتیک 5- نحوه کنترل کلید و لوازم جانبی مورد نیاز 6 - نحوه نصب (کشویی یا ثابت) 7- انتخاب کلید قابل تنظیم یا غیر قابل تنظیم.

سوالات کاربران در زمینه کلید اتوماتیک اشنایدر

1. آیا برای mccb نحوه سیم بندی از نظر ورودی خروجی مهم است یا خبر؟ کابل ورودی را به خروجی mccb متصل کنیم و ورودی کلید ۴۰۰ آمپر به شینه ها متصل شود؟

نحوه سیم بندی از نظر ورودی خروجی تفاوتی ندارد ولی بهتره که ورودی از پایین کلید اتوماتیک باشد.

2. من یه دیزل ژنراتور ۱۴۰ کیلو وات دارم و همچنین جریان خروجی ۲۵۳ هست.
میشه از NSX400 استفاده کرد و رنج ر و پایین تر بیارم اگر ممکنه راهنمایی کنید برای تنظیم پارامترها

از کلید اتوماتیک NSX400 می توانید استفاده کنید و NSX400 از ۱۶۰ نا ۴۰۰ آمپر قابل تنظیم است.

3. میخواستم بدونم نوشته cat A به چه مشخصه ای اشاره میکنه؟

در کلید اتوماتیک اشنایدر عبارت utilization category به معنی دسته بندی بهره وری است. کلیدهای اتوماتیک بر اساس نوع کاربری و استاندارد IEC60947-2 به دو دسته تقسیم می شوند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 91 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 95 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 100 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 146 بازدید
...