0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
نحوه نصب کلید محافظ جان اشنایدر
کلیدهای محافظ جان به عنوان یک محافظ نشتی جریان با دقت بالا در ابتدای خط هر فیدر (تغذیه) قرار می گیرند و در دو مدل دو پل و چهار پل می باشند. در مدل دو پل دو سیم فاز و نول به قسمت ورودی کلید وصل می شوند. نمونه یک کلید RCCB تکفاز، در شکل زیر نشان داده شده است:

این کلید شامل دو ورودی برای فاز و نول می باشد. معمولا یک کلید بر روی RCCB برای تغییر حالت کلید به روشن و خاموش تعبیه می شود. یک کلید تست نیز بر روی کلید وجود دارد.

با ما در ارتباط باشید
ایران، تهران، لاله‌زار جنوبی، پاساژ بوشهری، طبقه اول، پلاک 21

021-33965646

021-33967145

021-33940323

021-40330314

0912-3222270

در مدل چهار پل نیز سه فاز ورودی به همراه نول وارد کلید می شوند و خروجی کلیدها به قسمت بعدی مدار وصل می شوند. تصویر زیر یک نمونه کلید RCCB چهار پل را نشان می دهد:

به این صورت فاز با نول و فاز با فاز ایزوله می شوند و در صورت وجود نشتی جریان کلید محافظ جان عمل می کند و به اپراتور امکان بررسی و رفع مشکل نشتی جریان در تابلو برق را می دهد. تصویر زیر نحوه سیم بندی را در کلید های RCCB 2 پل و 4 پل نمایش می دهد:

مطابق با بند 5-6-2-5-13 مبحث 13 کتاب نظام مهندسی ساختمان، کلید یا وسیله حفاظتی جریان باقیمانده باید آخرین وسیله ای باشند که در طرف مصرف مدار، یعنی بعد از کلید مجزا کننده، فیوز و کلید خودکار (هرکدام که وجود داشته باشند)، نصب می شوند.

این کلیدها را در سیستم هایی با سیم کشی سنتی (بدون هادی حفاظتی PE) استفاده نمی کنند و در کل استفاده از این کلیدها در سیستم برق کشی TN-C که فاقد هادی حفاظتی است به طور کلی ممنوع است؛ زیرا در سیستم TN-C، جریان رفت و برگشت در زمان اتصال بدنه یکسان است و این کلید قادر به تشخیص این اتصال نیست. تنها با اضافه کردن هادی حفاظتی به مدار و تبدیل TN-C به TN-S مجاز به استفاده از کلیدهای جریان باقیمانده هستیم.

باید این نکته را در نظر داشت که استفاده از کلیدها یا وسایل حفاظتی جریان باقیمانده، نصب وسایل حفاظتی در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را منتفی نمی کند و حتما باید همراه با وسایل حفاظتی دیگر مانند فیوز و کلید مینیاتوری نصب گردند.

کلید محافظ جان اشنایدر
کلید محافظ جان اشنایدر همان کلید نشت جریان است این کلید کارش این است که وقتی سیم های رفت و برگشت یا نول و فاز با هم اختلاف ولتاژی داشته باشند منجر به قطع مدار می شود.

اختلاف پتانسیل در سیم های رفت و برگشت به وجود آمدن جریان نشتی می باشد که در این موقع توسط کلید محافظ جان تشخیص داده می شود و مدار را قطع نموده و از بروزه آتش سوزی و برق گرفتگی جلو گیری می کند.

انواع کلید محافظ جان اشنایدر
کلید محافظ جان انواع مختلفی دارد که عبارت است از :
کلید های محافظ جان سری AC که جریان باقی مانده نشتی که شکل موج متناوب ac دارد تشخیص می‌دهد ، کلید های سری A که علاوه بر تشخیص مورد نشتی با شکل موج متناوب ac نشتی مستقیم ضربان دار پالسی را نیز تشخیص میدهند ، کلید های سری B که تفاوت انها با تیپ a فرکانس کاری 50 تا 1 مگاهرتز می‌باشد

اشنایدر از بهترین تولید کنندگان کلید محافظ جان
شرکتی فعال در حوزه برق صنعتی می‌باشد که در سال 1836 توسط جوزف اوژن اشنایدر تاسیس شد . این شرکت که چند ملیتی می‌باشد دفتر مرکزی آن در فرانسه قرار دارد . کنتاکتور ، کلید های اتوماتیک ، کلید های مخافظ جان و …. از انواع محصولات این شرکت می‌باشند . اشنایدر صنعت نمایندگی فروش اشنایدر در ایران می‌باشد

نمایندگی اشنایدر

مزایای کلید محافظ جان اشنایدر
از مزایای کلید محافظ جان این برند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظت در برابر خطای زمین و همچنین هر جریان نشتی
با عبور جریان بیش از حد، به طور خودکار مدار را قطع می کند
امکان ترمینال دوگانه هم برای اتصال به کابل و هم برای باس بار وجود دارد
محافظت در برابر نوسان ولتاژ
برای خرید  محافظ جان اشنایدر می توانید وارد سایت اشنایدر صنعت نمایندگی اشنایدر لاله زار شوید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 108 بازدید
...