0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

کنتاکتور اشنایدر تجهیزی پرکاربرد در صنعت برق می‌باشد و در ولتاژها و جریان‌های مختلفی در بازار ارائه می‌شوند.کنتاکتور یک دستگاه سوئیچیگ (کلید زنی)  الکتریکی است که برای خاموش و روشن کردن یک مدار الکتریکی از آن استفاده می‌شود.کنتاکتور ساختاری به هم پیوسته دارد و به راحتی قابل نصب است.کنتاکتور ها یک نوع خاص از رله ها  هستند. اما یک تفاوت پایه ای بین کنتاکتور و رله وجود دارد و آن این ست که کاربرد کنتاکتور بیشتر در دستگاه‌هایی است که ظرفیت تحمل جریان بالاتری دارند درحالیکه رله برای دستگاه‌هایی با جریان پایین تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.به طور معمول کنتاکتور دارای چندین کنتاکت می‌باشد. کنتاکت‌ها بیشتر از نوع کنتاکت باز هستند. و همین کنتاکت‌ها هستند که قدرت عملکردی را در زمانی که بوبین کنتاکتور برق دار شده است برای بار فراهم می‌کنند.

ساختار کنتاکتور اشنایدر
کنتاکت ها ، تیغه ها و تیغه های کمکی و بدنه از اجزای سازنده کنتاکتور هستند . کنتاکتور ها بر اساس کاربردی که دارند ولتاژ مختلفی دارند که در رنج 12 تا 230 ولت قرار دارند.
اندازه و فرکانس از دیگر ویژگی هایی می‌باشد که کنتاکتور ها را از یک دیگر متمایز می‌کند.

کنتاکتور اشنایدر
بوبین کنتاکتور اشنایدر
به سیم پیچی گفته می‌شود که میدان مغناطیسی تولید میکند ، این قطعه این کار را با استفاده از جریان الکتریکی انجام میدهد . بخاطر ساختار بوبین هنگامی که جریان قطع و وصل می‌شود. بوبین های کنتاکتور های اشنایدر در دو نوع باز و وکیوم موجود میباشد

پلاتین کنتاکتور اشنایدر
پلاتین کنتاکتور که از دو بخش ثابت و متحرک تشکیل که ثابت ان از 6 تکه و متحرک آن از 3 قسمت تشکیل می‌شود . یکی از عوامل عمر مفید بالای کنتاکتور های اشنایدر استفاده از الیاژ نقره و مواد با کیفیت در ساخت این پلاتین است . همچنین این پلاتین ها تعویض پذیر هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل میتوانید آنها را تعویض کنید.

انواع کنتاکتور اشنایدر
انواع کنتاکتور اشنایدر به سه دسته زیر تقسیم می‌شود.

کنتاکتور AC
کنتاکتور DC
کنتاکتور خازنی
کنتاکتور ها همچنین دارای لوازم جانبی هستند. مانند کنتاکت های کمکی .

شما می توانید با توجه به ویژگی های محصولات اشنایدر یا با توجه به کاربرد خود(مصرف خانگی یا صنعتی) کنتاکتور ها و لوازم جانبی مورد نظر خود را از فروشگاه اشنایدر صنعت خریداری کنید.

كنتاكتور 18 آمپر٢٢٠ ولت تيپ جديد

کنتاکتور AC اشنایدر
کنتاکتورهای AC دارای یک حلقه اتصال کوتاه هستند که جلوی لرزشی را می‌گیرد که از فرکانس برق وارد می‌شود.

کنتاکتور DC اشنایدر
کنتاکتورهای DC این حلقه هیسترزیس را ندارند و در نتیجه صدا و  لرزشی از آنها شنیده نمی‌شود.

کنتاکتور خازنی اشنایدر
کنتاکتوری است که برای راه اندازی خازن های قدرت که برای اصلاح ضریب قدرت استفاده میشود مورد استفاده قرار میگیرید.

اشنایدر الکتریک Schneider Electric
اشنایدر الکتریک (Schneider Electric) شرکت تجهیزات الکتریکی فرانسوی چندملیتی است، که در زمینهٔ مهندسی برق و تولید تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، همچنین تولید , تجهیزات تولید، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت می‌کند.

شرکت اشنایدر الکتریک در سال ۱۸۳۶ توسط جوزف اوژن اشنایدر و آدولف اشنایدر تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر روی ملمزون، فرانسه قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس یورونکست معامله می‌شود.

مراجعه به نمایندگی اشنایدر 

ویژگی های متمایز کنتاکتور اشنایدر
کنتاکتور های این برند دارای بخش های متفاوتی هستند. مانند مدار کنترل فرمان، بوبین کنتور و مدار قدرت.کنتاکتور ها اشنایدر دارای ویژگی هایی از قبیل ولتاژ عایقی، ولتاژ نامی، ولتاژ بوبین، حد نهایت ولتاژ عایقی و مشخصات پلاتین های کمکی هستند.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 145 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 99 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 56 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 85 بازدید
...