0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

کلید اتوماتیک اشنایدر
کلید اتوماتیک اشنایدر از جمله وسایل الکتریکی است که از آن در راستای حفظ تجهیزات و دستگاه های برقی که شامل: سیم و کابل های مدار ، دستگاه های صنعتی ، مدارات روشنایی مرکزها صنعتی و خانگی در مقابل اضافه باری که وجود دارد و اتصالات کوتاه مورد استفاده واقع می شود.

مفهوم جریان اتصال کوتاه در کلید اتوماتیک اشنایدر

جریان اتصال کوتاه در یک مدار معیوب بروز می کند؛ در طول هر مدار بسته یا در داخل دستگاهی که آن را تغذیه یا کنترل می کند ممکن است اتصال کوتاه رخ دهد. وقتی اتصال کوتاه اتفاق می‌افتد که یک یا چند هادی از آن مدار پتانسیل های مختلف از طریق امپدانسی بسیار کوچک به هادی های دیگر متصل کنند که ممکن است یکی از هادی های زیر باشند :

هادی حفاظتی

هادی های اتصال زمین

هادی های برقدار مدارهای دیگر

هادی های برقدار دیگر همان مدار (هر ترکیبی از یک یا دو یا سه فاز و یا نول)

بدنه های هادی تجهیزات الکتریکی که در در حالت عادی برقدار نیستند ولی در حالت خطا ممکن است برق دار شوند.

بدنه های هادی بیگانه مانند مواقعی که بدنه فلزی وسایل غیر برقی به تصادف برقدار می شوند مثل لوله های آب، بدنه هادی وسایل غیر برقی

بسته به دوری و نزدیکی نقطۀ اتصال کوتاه به منبع تغذیه و مشخصه های مدار، شدت جریان اتصال کوتاه ممکن است چند ده برابر یا چند صد برابر و حتی در برخی موارد چند هزار برابر جریان نامی باشد که توسط طراح و با انجام محاسبات دقیق جریان اتصال کوتاه مشخص خواهد شد. یکی از وظایف اصلی کلید اتوماتیک، محافظت از مدار در برابر جریان اتصال کوتاه است.

برای خرید انواع کلید اتوماتیک اشنایدر می توانید وارد سایت اشنایدر صنعت نمایندگی رسمی اشنایدر در ایران شوید و یا بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 94 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 56 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 48 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 38 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 46 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 69 بازدید
...