0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

هنگام بستن درب بطری، هدف نهایی شما اعمال تمام گشتاور است. مقدار کامل گشتاور محتویات ظرف شما را به خوبی می‌بندد و از عدم نشتی اطمینان می‌دهد. با این حال، متغیرهایی وجود دارند که می توانند بر گشتاور تأثیر بگذارند. یکی از این متغیرها اینرسی است.

تکانه قدرت یک جسم متحرک است و حاصل ضرب جرم و سرعت آن است.

P = M * V

P = تکانه

M = جرم (وزن چاک و آستر ترکیبی)

V = سرعت (سرعت موتور دربندی که بر حسب دور در دقیقه اندازه گیری می شود)

فرایند گشتاور درب بطری
یک موتور با کلاهک، چاک و آستر است. در طی فرآیند بسته شدن، موتور چاک و محفظه را می چرخاند تا درب ظرف را محکم کند.

اگر فرآیند بسته شدن را طبق معادله اینرسی بالا تجزیه و تحلیل کنیم، موتور کلاهک نشان دهنده سرعت چاک و پوشش جرمی است. بین گشتاور و اینرسی همبستگی مثبت وجود دارد. با افزایش اینرسی، گشتاور افزایش می یابد

هنگام ارزیابی استفاده از کلاهک، باید تأثیر اینرسی بر گشتاور را در نظر بگیرید. توجه به اینرسی هنگام سفت کردن کلاهک های بزرگ بسیار مهم است. کلاهک های بزرگ به ترک ها و آسترهای بزرگ نیاز دارند و بنابراین سنگین تر هستند. ترک های سنگین تر و روکش ها به طور قابل توجهی جرم را افزایش می دهند که باعث افزایش تکانه و سپس گشتاور می شود. پیچش بیش از حد یک مشکل بسیار رایج هنگام سفت کردن کلاهک های بزرگ است.

برای اطمینان از اینکه ظروف خود را بیش از حدگشتاور نمی کنید، روی متغیر دیگری در معادله حرکت، یعنی سرعت تمرکز کنید. از آنجایی که برای سفت کردن کلاهک های بزرگ باید از شکاف ها و لنت های بزرگ استفاده کنیم، باید سرعت را کاهش دهیم تا حرکت کمتری داشته باشیم. ما با انتخاب موتور پوشش مناسب برای برنامه، سرعت را کنترل می کنیم

موتورهای خاموش کننده در سرعت های مختلف (سرعت) موجود هستند. سرعت چرخش معمولاً با RPM (rpm) اندازه گیری می شود. انتخاب موتور کلاهک مناسب مستقیماً با اندازه کلاه شما مطابقت دارد. هنگام سفت کردن کلاهک های بزرگ، باید یک موتور با سرعت نسبتا کم (rpm) را برای کاهش حرکت انتخاب کنید. هنگام سفت کردن کلاهک های کوچکتر، کنترل سرعت اهمیت کمتری دارد.

در صورت تمایل می توانید در اینجا مقاله آموزش پنج مزیت دستگاه درب بند بطری اتوماتیک را مطالعه بفرمایید.

نتیجه گیری
ما در سورا صنعت  در انتخاب موتور کلاهک مناسب تخصص داریم تا اطمینان حاصل کنیم که گشتاور مناسبی را به کلاهک های خود اعمال می کنید. هر بار که ماشین آلات سورا صنعت را خریداری می کنید، می توانید مطمئن باشید که در انتخاب موتور بسته بندی بهینه برای تمام درب ها و بطری های شما دقت لازم صورت گرفته است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 107 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 72 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 72 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 274 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط الیماه (5 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 379 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در گوناگون توسط hassan11-rmk (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 76 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در اخبار جواب یاب توسط masi76kiya (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 336 بازدید
...