0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده در شرکت ها و کارخانجات دارای ویژگی های متفاوتی هستند که هر کدام از این دستگاه ها با توجه به هدف خود تجهیزات مختلفی را ارائه می دهند. همین موضوع به شما امکان می دهد با استفاده از این دستگاه ها در فعالیت های مختلف مشغول شوید.

اگر بخواهیمدستگاه های بسته بندی صنعتی را طبقه بندی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه بسته بندی توزین دار
دستگاه بسته بندی شیرینگ
دستگاه بسته بندی کیسه پرکن
ماشین آلات اتوماتیک گرانولی-پودری
انواع ماشین آلات بالابر
این دستگاه ها با توجه به شرایط و ویژگی هایی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

معمولا نوع بسته بندی بستگی به نوع غذا دارد یعنی. بسته بندی مواد جامد با بسته بندی مواد مایع متفاوت است.از دیگر انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی می توان به روش بسته بندی در ظروف PET، پلاستیک فلزی، کیسه های پلاستیکی کاغذی، کیسه و … اشاره کرد که با توجه به نوع مواد غذایی در هر یک از این بسته ها استفاده می شود.برای مایعات، بسته بندی عمدتاً به صورت شیشه، بطری و گاهی به صورت کیسه های پلاستیکی است.

بسته بندی کنسرو مواد فرآوری شده نیز در کارخانه های کمپوت، کنسرو ماهی و ماهی استفاده می شود.موارد ذکر شده تنها چند نمونه از مدل های مختلف بسته بندی مواد غذایی است.

تفاوت بین دستگاه بسته بندی مواد غذایی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
ماشین آلات بسته بندی را می توان به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی کرد. عملکرد هر یک از این دو دستگاه متفاوت است. در زیر تفاوت های اصلی این دو دستگاه آورده شده است:

1.دستگاه های تمام اتوماتیک نیازی به اپراتور ندارند و تمامی مراحل بسته بندی توسط خود دستگاه با نهایت دقت و سرعت بالا انجام می شود. در مقابل به دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک نیازنیروی انسلنی است

2.سرعت بسته بندی دستگاه نیمه اتوماتیک کمتر از دستگاه تمام اتوماتیک است و برای بسته بندی مواد غذایی با این دستگاه ابتدا باید بسته بندی را از قبل آماده کرد. برای دوخت بسته ها به دستگاه دیگری نیز نیاز خواهد بود.

3.قیمت دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با یکدیگر متفاوت است. واضح است که دستگاه های نیمه اتوماتیک قیمت مناسب تری دارند و اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید، می توانید این دستگاه ها را با قیمت کمتری تهیه کنید.

نتیجه گیری
در این مقاله به بررسی انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی می پردازیم و توضیحاتی در مورد دستگاه هایی که این فرآیند را انجام می دهند را در اختیار شما قرار می دهیم. توجه به نکات ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند تا یک دستگاه بسته بندی حرفه ای را به بهترین شکل ممکن خریداری کرده و از آن به نحو احسن استفاده کنید.سورا صنعت  جدیدترین، پرکاربردترین و با کیفیت ترین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی را تولید می کندپ و با مشاوره با ما می توانید بهترین گزینه را با بهترین قیمت خریداری و انتخاب کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 56 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 69 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 176 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 236 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 335 بازدید
...