0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

به طور کلی، بطری ها از  هر جنس نقش مهمی در زندگی انسانها دارند. بسیاری از غذاهایی که استفاده می کنیم باید در بطری نگهداری شوند. کاربردهای زیادی برای بطری های شیشه ای وجود دارد. برای نگهداری آب در یخچال می توان از یک بطری استفاده کرد. از این بطری ها برای نگهداری انواع نوشیدنی ها مانند آب، آب میوه و دوغ نیز استفاده می شود. از بطری ها شیشه ای می توان برای نگهداری آب پرتقال، آب غوره ،سرکه، آب زرشک و انواع رب و سس نیز استفاده کرد.

توجه به این نکته ضروری است که ماندگاری برخی غذاها در بطری های پلاستیکی کاهش می یابد، اما در ظرفهای شیشه ای می توانید مدت زمان بیشتری آنها را نگهداری کنید و طعم آنها تغییر نمی کند.

در ضمن جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  ساخت انواع دستگاه درب بند بطری می توانید مقاله آموزشی سورا صنعت  را در این رابطه را مطالعه فرمایید.

انواع مختلف بطری های شیشه ای که برای نگهداری مواد غذایی
بطری های شیشه ای موجود درفروشگاه ها به عنوان بسته بندی های محبوب وشکیل مواد غذایی  هستند زیرا شفاف زیبا،مشتری پسند ،قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت هستند. با توجه به کاربرد آنها به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

1.بطری شیشه ای آب

ظرفیت آنها بین 75 میلی لیتر تا 1000 میلی لیتر متغیر است. از این نوع بطری جدا از نگهداری آب می توان برای نگهداری شیر، آب میوه و … نیز استفاده کرد. بطری های شیشه ای آب معمولاً با ترکیبی متشکل از دو درپوش و یک بدنه مشخص می شوند. این ترکیب بسته شدن ظرف را تضمین می کند.

2.بطری های شیشه ای برای آب میوه و شیر

در مقایسه با نوع قبلی ظروف، بطری های آب میوه و شیر دارای سیستم بسته شدن متفاوتی هستند. قالب های شیشه ای آبمیوه و شیر به جای کلاهک مربوط به درپوش مکانیکی، با درب مناسب برای دهانه های Twist off و Especial بسته می شوند. در واقع، باید بدانید که درب هایی با این طبیعت، ورود هوا به ظرف را تا حد امکان محدود می کنند.

3.بطری شیشه ای رنگی

بطری ها نه تنها برای نگهداری مایعات و نوشیدنی ها استفاده می شوند بلکه  برخی از انواع بطری ها آنقدر جذاب هستند که می توان از آنها به عنوان وسیله تزئینی و گلدان استفاده کرد. بطری های رنگی در سایزها واندازه های مختلف موجود هستند.

مزایا و معایب انواع ظروف شیشه ای

1.مواد شما را تازه نگه می دارد

دلیل قابل توجهی وجود دارد که چرا معمولاً از شیشه برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود. این نوع بسته بندی ظروف هیچ آلاینده ای را به تنقلات یا نوشیدنی های شما وارد نمی کند، اما هنگام استفاده از ظروف پلاستیکی این امکان وجود دارد این باعث می شود شیشه یک ماده عالی برای مایعاتی باشد که ممکن است برای مدت طولانی نگهداری شوند.

2.شیشه کاملا قابل بازیافت است

در حالی که پلاستیک نیز قابل بازیافت است، شیشه چند مزیت استثنایی از نظر سازگاری با محیط زیست دارد. مصرف‌کنندگان می‌توانند 100% تمام مواد شیشه‌ای را بازیافت کنند و زمانی که محصول در نهایت به یک کالای جدید تبدیل شود، کیفیت خودرا از دست نمی‌دهد، در حالی که کالاهای پلاستیکی پس از تبدیل شدن به چیزی جدید، استحکام و یکپارچگی خود را از دست می‌دهند. بعلاوه، ظروف شیشه‌ای و بسته‌بندی را می‌توان شست، استریل کرد و توسط خود مصرف‌کنندگان بارها و بارها استفاده کرد.

3.یک احساس برتر و زیبایی شناسی

چیزی برای گفتن وجود دارد که مشتریان شما هنگام استفاده از محصولات شما احساس مطلوبی دارندو شیشه حس مجزایی از تجمل را ارائه می دهد. از آنجایی که شیشه برای مدت طولانی یکی از روش‌های بسته‌بندی محبوب بوده است، اغلب حسی قدیمی یا قدیمی را تداعی می‌کند. هنگامی که مشتری بافت صاف و خنک یک بطری شیشه ای را در دست می گیرد، احساسات او با زمانی که یک بطری پلاستیکی ساده را در دست می گیرد بسیار متفاوت خواهد بود. مصرف کنندگان اغلب شیشه را به عنوان تجربه ای دلپذیرتر، درجه یک و کلاسیک می دانند.  

 نتیجه گیری

شیشه یک ماده بسته بندی است که سال هاست به ویژه در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. سورا صنعت بزرگترین تولید کننده و سازنده دستگاه های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک درب بطری آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 106 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 146 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 284 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 41 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط amlakdaran1 (0 امتیاز)
0 امتیاز
3 پاسخ 7.8هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 712 بازدید
...