0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

یکی از دستگاه های مورد استفاده در صنایع بسته بندی و صنایع غذایی و کارخانه های  تولید مواد غذایی، دستگاه بالابر مواد غذایی می باشد که به کمک آن مواد اولیه و محصولات غذایی جابجا می شوند. بالابرها از ملزومات  اصلی بسته بندی به شمار می آیند. بالابر مواد غذایی در انواع مختلفی قابل تهیه می باشد که در ادامه با بالابرپودری سورا صنعت  آشنا خواهیم شد.

دستگاه بالابر پودری از ماشین آلات تولیدی سورا صنعت می باشد.که جهت انتقال مواد پودری از قبیل ادویه ،آرد ،نشاسته، چای ، پودر قهوه ، پودر کاکائو ،شیر خشک ،آرد، شکر و … در خط تولید بسته بندی پودری مورد استفاده قرار می گیرد .مواد پودری که خاصیت چسبندگی  کم و چگالی بالایی دارند توسط بالابر پودری انتقال می شوند.

در پروسه های بسته بندی مواد پودری نیاز است تا مواد پودری تا ارتفاع معین جابه جا شوند به این علت  از بالابر استفاده می شود.بالابر پودری یا کاسه ای  به منظور جابه جایی انواع مواد پودری همچون ادویه از درون مخزن تعبیه شده بر روی بالابر به درون مخزن دستگاه مورد نظر استفاده می شود.در طراحی دستگاه بالابر پودری در خط بسته بندی یک همزن قرار داده شده که با چرخش آن مواد پودری به سمت ماردون به آرامی حرکت می کنند. ماردون از مهمترین قطعات قرار داده شده درون دستگاه بالابر پودری است که انتقال مواد پودری به درون مخزن را به بهترین صورت ممکن انجام می دهد.

نحوه عملکرد بالابر پودری
ابتدا مواد غذایی و محصولات توسط اپراتور درون مخزن دستگاه بالابر ریخته شده و در آنجا انبار می شود؛ سپس همزن کار خودر را آغاز می کند و باعث می شود تاپودر به راحتی از لوله بالابر به مقصد انتقال پیدا کنند.تمام دستگاه های بالابر پودری یک کار خاصی  را انجام می دهند و این کار بالا بردن مواد پودری و خالی کردن مواد در داخل مخزن را این دستگاه انجام می‌دهد.

انتقال مواد در دستگاه بالابر پودری از طریق ماردون انجام می شود در این دستگاه یک ماردون با گامهای یک اندازه و هماهنگ داخل لوله در نظر گرفته شده که اجازه خروج و نشت و گرد و غبار حاصل از مواد پودری را نمی دهد.

جمع بندی
استفاده از دستگاه بالابر پودری  در صنایع غذایی و شیمیایی امروزه بسیار رایج می باشد و با وجود آن، کلیه اصول بهداشتی نیز رعایت می‌ شود.. سورا صنعت  مفتخر است که طراحی و ساخت بالابر پودری را در حجم، اندازه و ظرفیت های مختلف بنا به خواسته ی مشتریان گرامی  تولید نمایید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 90 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 83 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 59 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 74 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 73 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 62 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 46 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
...