0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

نوار نقاله برای چه مواردی استفاده می شود؟
دو هدف اصلی یک سیستم نقاله صنعتی جابجایی محصولات یا مواد و ذخیره ی آنها است.

مواد متحرک

کل مفهوم سیستم های جابجایی مواد برای رفع نیاز به راه های سریع تر و ایمن تر برای حمل محصول یا مواد فله ایجاد شد. راه های مختلفی وجود دارد که نقاله ها می توانند به یک مرکز تولید کمک کنند.

جابجایی محصول از نقطه A به نقطه B. رایج ترین استفاده از نوار نقاله، انتقال مواد از یک نقطه در تاسیسات به نقطه دیگر است. اگر کارگران به طور مداوم این کار را انجام دهند، زمان زیادی را برای پیاده روی به این طرف و آن طرف تلف می کنند. فرض کنید نیاز به حمل و نقل مداوم همان نوع مواد در یک فاصله وجود دارد. در این صورت، نوار نقاله ها حرکات لیفتراک را نیز به شدت کاهش می دهند، که می توانید در جاهای دیگر از آن ها استفاده کنید.
حمل بارهای سنگین. گاهی اوقات جابجایی بار با دست یا لیفتراک به دلیل اندازه یا وزن آن گزینه ای نیست. محصولاتی که برای بلند کردن یا حمل و نقل بسیار سنگین هستند، چاره ای جز جابجایی توسط نوار نقاله ندارند. سیستم های منحصر به فرد ساخته شده برای تحمل بارهای سنگین تر برای این اهداف طراحی شده اند.
عملیات مونتاژ – به اپراتورها اجازه می دهد تا روی یک محصول در حال حرکت کار کنند. این نرم افزار در صنعت خودرو رایج است. یک نوار نقاله مونتاژ نهایی ممکن است به آرامی محصول را به سمت جلو حرکت دهد، زیرا کارگران کارهای نهایی را انجام می دهند یا قطعه خودکار را کامل می کنند. نوار نقاله هایی که محصول را حمل می کنند تا کارگران بتوانند هنگام کار روی آن در یک مکان بمانند، اغلب در خطوط تولید دیده می شوند.
محافظت در برابر آسیب یا آسیب. خطر به خطر انداختن سلامت کارگران شما به دلیل حرکات تکراری که برای جابجایی محصول باید انجام دهند ارزشش را ندارد. نوار نقاله ها می توانند کار را در همان زمان (اگر نه سریعتر) انجام دهند و هیچ کس در این فرآیند صدمه نمی بیند.
علاوه بر این، برخی از محصولات آنقدر شکننده هستند که نمی توانند عنصر خطای انسانی را در فرآیند جابجایی آنها وارد کنند. سیستم های نوار نقاله راهی ایمن برای حمل و نقل مواد و اقلامی هستند که به راحتی می توانند در حرکت آسیب ببینند.
حمل و نقل مواد فله حمل و نقل مواد فله ای مانند سنگ آهن یا شن دشوار است. نوع مناسب نوار نقاله یک راه حل عالی است.
اتوماسیون کامل در موارد شدید، یک مرکز تولید عاری از هرگونه کار دستی است. در عوض، ربات ها کسانی هستند که محصولات را برای پردازش تحویل می دهند یا محصولات را از نوار نقاله دریافت می کنند. سیستم های نوار نقاله خودکار جزء ضروری کل ماشین آلات تولید هستند.
ذخیره سازی

ذخیره سازی محصولات جدای از حمل و نقل، انواع خاصی از نقاله ها نیز می توانند محصولات را در بین فرآیندها یا در مرحله نهایی تولید ذخیره کنند.
ایجاد بانک انباشت یک بافر یا یک بانک انباشته یک سیستم ذخیره سازی انعطاف پذیر است. با کاهش یا افزایش تعداد محصولات در بانک انباشت به تعادل جریان تولید کمک می کند.
گروه بندی عملیات تولید به دسته و اولویت بندی آنها می تواند برای خط کار شما مفید باشد. نوار نقاله به مدیران این امکان را می دهد که برای حداکثر بهره وری، محصولات را بین فرآیندها توالی و ترتیب دهند.

سورا صنعت تسمه نقاله ی دو متری جنس استیل
چگونه یک سیستم نوار نقاله طراحی می کنید؟
هنگامی که به گزینه های نوار نقاله نگاه می کنید، می توانید انتخاب کنید که سیستم را خودتان طراحی کنید یا ترجیحاً متخصصانی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. برای نصب نوار نقاله ای که به شما در رشد کسب و کارتان کمک می کند، باید ده ها عامل در نظر گرفته شود:

نوع مواد انتقال یافته – شکنندگی مواد شما عامل مهمی در تصمیم گیری در مورد سیستم نوار نقاله مناسب است. برخی از نوار نقاله ها از شکستگی جلوگیری می کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند روی اقلام حمل شده بسیار ناهموار باشند. به همین ترتیب، باید در نظر داشته باشید که مواد شما چقدر راحت جریان می‌یابد، خشک یا مرطوب است و چقدر ساینده است.
توان عملیاتی نوار نقاله – برخی از نوار نقاله ها دارای توان عملیاتی بالایی هستند (می توانند حجم بالایی را به یکباره تحمل کنند)، در حالی که برخی دیگر کارآمد نیستند. توان عملیاتی بالا اغلب با قربانی کردن یکپارچگی مواد به دست می آید زیرا سرعت باعث شکستن بسیاری از مواد شکننده می شود. اگر این موضوع برای شما نگران کننده نیست، پس یک نوار نقاله با توان عملیاتی بالا انتخاب مناسبی است.
سرعت و شتاب حمل و نقل – انواع خاصی از نقاله ها، مانند انواع بادی، مواد را با سرعت های فوق العاده بالا حمل می کنند. این باعث افزایش بهره وری می شود اما می تواند منجر به شکستن مواد شود.
سهولت نگهداری و تمیز کردن – نقاله هایی که می توانند در جای خود تمیز شوند (نیازی به جدا کردن آنها نیست) ساده ترین راه برای نگهداری هستند. تمیز کردن آنهایی که شامل طناب یا زنجیر هستند بسیار دشوار است. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که در صورت نیاز در آینده، خرید قطعات یدکی برای تجهیزات مکانیکی خود چقدر آسان است.
بهره وری انرژی – نوار نقاله ها در اندازه ها و انواع مختلف نیازهای انرژی متفاوتی دارند. به طور معمول، آنهایی که دارای یک موتور بزرگ هستند به قدرت بیشتری نیاز دارند. اگر می خواهید یک سیستم کم مصرف داشته باشید، باید به منبع تغذیه و قدرت آن توجه ویژه ای داشته باشید.
اندازه و ارتفاع فضای در دسترس شما – برخی از نوار نقاله ها انعطاف پذیر هستند و تقریباً برای هر نوع فضایی قابل تنظیم هستند، در حالی که برخی دیگر به فضای بیشتری نیاز دارند. فضای کف شما یک عامل تعیین کننده در نوع نوار نقاله ای است که انتخاب می کنید.
این عوامل به تصمیم گیری در مورد طراحی سیستم نوار نقاله برای سازمان شما کمک می کند.
انواع نوار نقاله ی سورا صنعت
نتیجه گیری
• سیستم های نوار نقاله صنعتی طیف وسیعی از کاربردهای تولیدی دارند. هر کارخانه ی صنعتی به حداقل یک نوار نقاله (اما به احتمال زیاد چندین) نیاز دارد تا فرآیندهای خود را سرعت بخشد و به آنها کمک کند تا اهداف تولید خود را برآورده کنند.
• طراحی سیستم نوار نقاله مناسب برای کسب و کار شما تا حد زیادی به این بستگی دارد که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد. همچنین به عوامل دیگری بستگی دارد، مانند نوع موادی که حمل می‌کنید، توان عملیاتی که می‌خواهید به آن برسید، نحوه نگهداری و تمیز کردن سیستم آسان است و غیره.
• در آخر هدف ما از ارائه این مقاله، آشنایی شما با مطالب تخصصی در کوتاه ترین زمان و نیزبود. امید است با شناختی که در این زمینه به دست آوردید راجع به سیستم های نوار نقاله اطلاعاتی را به دست اورده باشیدو در صورتی که نیاز به مشاوره ی ماشین آلات صنعتی دارید می توانید با متخصصان سورا صنعت در این حوزه تماس حاصل فرمایید.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (10 امتیاز)
انتقال داده شده قبل توسط
مقاله خوبی بود...
قبل توسط (0 امتیاز)
سپاس گزارم دوست عریز

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 65 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 58 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 65 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 32 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 25 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 37 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 30 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 26 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
...