0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (170 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

برای درمان آرتروز زانو دکتر تزریق را تجویز کرده. ایا این روش درمانی تایید شده و موثر است؟ و چی تزریق میشه به زانو؟ دکتر می گفت گویا داروی مسکن تزریق میشه. ایا این مسکن در درمان مفصل زانو تاثییر میزاره یا فقط باعث کاهش درد میشه؟

3 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (170 امتیاز)
 
بهترین پاسخ
متاسفانه کسی جواب نداد ولی خودم کلی سرچ کردم تو اینترنت. وبه این نتیجه رسیدم که بیشتر جمبه مسکن داره و وقتی تزریق می کنند درد کاملا برطرف میشه و اینجوری بدن فرصت تسکین پیدا کردن پیدا میکنه. برای بیمارانی که شرایط بیماریشون شدید نشده باشه و در مراحل اولیه بیماری باشند تاثییر داره ولی برای بیمارانی که بیماری در آنها شدت پیدا کرده فقط تسکین موقتی خواهد بود. و بعضی از دکتر ها هم قبول ندارند این روش درمانی را.
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

به مقاله Knee Replacement Surgery مراجعه کنید جواب سوالتون رو میگیرید.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

تزریق داخل مفصلی زانو به عنوان یک روش درمانی برای آرتروز زانو استفاده می‌شود. در این روش، معمولاً از دو نوع دارو استفاده می‌شود: کورتیکواستروئیدها و اسید هیالورونیک.

1. کورتیکواستروئیدها: این دسته داروها به منظور کاهش التهاب، تورم و درد مفصل زانو استفاده می‌شوند. آن‌ها عملکرد ضدالتهابی دارند و ممکن است باعث کاهش درد و بهبود علائم آرتروز زانو شوند. تزریق کورتیکواستروئیدها به‌طور معمول در مراحل ابتدایی درمان آرتروز زانو استفاده می‌شود. اما این تزریقات معمولاً به موقتیت است و اثرات آن‌ها ممکن است به مرور زمان کاهش یابد.

2. اسید هیالورونیک: این دسته داروها معمولاً به عنوان تزریقات ژلی درمانی استفاده می‌شوند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در مایع سینوویال (مایع مفصلی) وجود دارد. این تزریقات به منظور بهبود لغزش و روانی مفصل زانو استفاده می‌شوند و ممکن است به کاهش درد و بهبود علائم آرتروز زانو کمک کنند. همچنین، اسید هیالورونیک به عنوان یک وسیله ضدسایش در مفصل عمل می‌کند و ممکن است باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران شود.

بنابراین، تزریقات درمانی در آرتروز زانو می‌توانند در کاهش درد، التهاب و تورم مفصل زانو موثر باشند. همچنین، با تحسین علائم بیمار، می‌توانند به بهبود عملکرد و کیفیت زندگی بیماران کمک کنند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 80 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 747 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 493 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 700 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 102 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mohadese khanboloki_ (5 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 269 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 996 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در درمان و پزشکی توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
...