+3 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط
ویرایش شده قبل توسط
چگونه می توان در بورس سرمایه گذاری مطمئن کرد و برای موفق بودن در آن باید چکار کرد ؟

3 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

به نظر من روش های سرمایه گذاری در بورس 2 نوع است. مستقیم و نیابی.

  • مستقیم: در این روش خودتان به صورت مستقیم و در نمادهای مشخص اقدام به سرمایه گذاری می نمایید. برای این روش به شیوه های زیر می توان عمل کرد:
    • خرید در کارگزاری: در این روش شما مشتری یکی از کارگزاری ها می شوید و پس از ثبت نام، سفارشات خود را (به صورت حضوری یا تلفنی) به کارگزار اعلام می نمایید تا عملیات خرید یا فروش را برای شما انجام دهد.
    • استفاده از سامانه معاملات بر خط: در این روش شما باید ابتدا باید دوره مخصوص بگذرانید تا مجوز معاملات بر خط به شما اعطا شود، سپس می توانید اشتراک معاملات بر خط یکی از کارگزاری ها را دریافت نموده و خودتان راسا از طریق سیستم های آنلاین(کامپیوتر ، تبلت یا گوشی) اقدام به خرید و فروش نمایید
  • نیابی: اگر خودتان از بازار و بورس زیاد سررشته ندارید می توانید با مقایسه صندوق های سرمایه گذاری یکی از آنها را انتخاب نمایید و اقدام به سرمایه گذاری نمایید. البته هنگام سرمایه گذاری در صندوق به قوانین آن توجه داشته باشید. معمولا اگر زودتر از 3ماه اقدام به بازپس گیری وجهتان نمایید علاوه بر کارمزد باید مبلغی بین 1 تا 5% نیز جریمه پرداخت نمایید.
+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
اگر قصد سرمایه‌گذاری در بورس را دارید، اول مطمئن شوید که هدف سرمایه‌گذاری بلند مدت است و شما نمی‌توانید مثل بانک‌ها، به راحتی به پولتان دست پیدا کنید. بنابراین پولی را وارد بورس کنید که مربوط به پس اندازتان باشد.

برای سرمایه‌گذاری در بورس، اول باید از بین کارگزاران فعال در بورس یک نفر را انتخاب کنید بعد از انتخاب کارگزار، باید با او ملاقاتی داشته باشید و کارگزار شما می‌تواند مشاور شما هم باشد، اما حرف نهایی را شما خواهید زد.

گام اول: مطالعه، مشورت و توجه به اصول سرمایه گذاری در بورس

گام دوم: دریافت کد معاملاتی

گام سوم: خرید و فروش سهام

 همواره سبدی از سهام متنوع تشکیل دهید تا ریسک سرمایه گذاری شما کاهش یابد. با این کار، زیان ناشی از کاهش قیمت یک یا چند سهم، با سود ناشی از افزایش قیمت سایر سهام موجود در سبد سرمایه گذاری شما کاهش خواهد یافت.

 حتی الامکان، بجای خرید مستقیم سهام، از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد بورس شوید، چون این صندوق ها، توسط افراد حرفه ای اداره شده و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می کنند، بنابراین ریسک سرمایه گذاری شما تا حد زیادی کاهش می یابد. جالب است بدانید برخی از صندوق های سرمایه گذاری، پرداخت حداقل سود مشخصی را تضمین می کنند.

 به شایعات توجه نکنیـد و همواره براساس اطلاعات واقعی و معتبر تصمیم گیری کنیـد.
+1 امتیاز
قبل توسط (1.6هزار امتیاز)
بزبان ساده

1- میرید یک شرکت کارگزاری کا اطراف ساختمان بورس ، فاطمی ، میدان آرژانتین بیشترند

2- با تکمیل فرمها یک کد بنام شما صادر میشود

3- حالا 2 تا راه دارید یا به کارگزاری بگوئید برایتان چند تا از کدام سهم را بخرد و بفروشد یا کد اینترنتی بگیرید و بشینید در خانه و از طریق اینترنت سهام بخرید و بفروشید

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 290 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 463 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 8 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 228 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 47 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 55 بازدید
...