0 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

مفتول مسوار
یکی دیگر از مفتول  های اساسی و پرکاربرد در صنایع و ساخت و ساز ها مفتول مسوار است که بنا به نوع استفاده در سایزها و اندازه های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد.
مفتول مسوار به دو صورت کلاف و شاخه تولید و انبار میشود یعنی بسته به نوع نیاز مشتری به این دو صورت وارد بازار و به دست مصرف کننده میرشد.
مفتول مسوار کلاف شده را میتوان بسته به نیاز مشتری ، در وزن بالا و کم به دست مشتری رساند.
اگر مشتری مقدار زیادی مفتول مسوار کلاف شده لازم داشته باشد با چرخ های بزرگ برای مشتری ارسال میشود و اگر نیاز آن کم باشد در اندازه کمتری برای مشتری ارسال خواهد شد.
اما مفتول مسوار شاخه ای ، یکی دیگر از پر مصرف ترین انواع مفتول مسوار مورد نیاز مشتریان است که این نوع خود در اندازه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.
مفتول مسوار شاخه ای از سایز 1 میل تا 10 و حتی 20 میل نیز تولید میشود که باز بسته به نیاز مشتری مفتول مسوار 6.5 که درواقع سایز مادر است مورد کشش قرار میگیرد و به سایز دلخواه مشتری رسیده میشود.
تاریخچه مفتول مسوار :
مس از زمان اختراع آهنربای الکتریکی و تلگراف در دهه 1820 در سیم کشی برق استفاده شده است. اختراع تلفن در سال 1876 تقاضای بیشتری برای سیم مسی به عنوان رسانای الکتریکی ایجاد کرد.
مس رسانای الکتریکی در بسیاری از دسته های سیم کشی الکتریکی است. سیم مسی در تولید برق، انتقال نیرو، توزیع برق، مخابرات، مدارهای الکترونیکی و انواع بی شماری از تجهیزات الکتریکی استفاده می شود. از مس و آلیاژهای آن نیز برای ایجاد تماس های الکتریکی استفاده می شود. سیم کشی برق در ساختمان ها مهمترین بازار صنعت مس است. تقریباً نیمی از کل مس استخراج شده برای تولید سیم‌ها و کابل‌های برق استفاده می‌شود.
مفتول مسوار در الکترریسیته :
رسانایی الکتریکی معیاری است که نشان می دهد یک ماده چقدر بار الکتریکی را حمل می کند. این یک ویژگی ضروری در سیستم های سیم کشی برق است. مس دارای بالاترین رتبه رسانایی الکتریکی در بین تمام فلزات غیر گرانبها است: مقاومت الکتریکی مس = 16.78 nΩ•m در 20 درجه سانتیگراد. مس الکترونیکی بدون اکسیژن خالص (OFE) حدود 1٪ رسانایی بیشتری دارد (یعنی حداقل 101٪ IACS را به دست می آورد).
قیمت مفتول مسوار :
قیمت مفتول مسوار به دلایل متعددی بستگی دارد ، اولین و مهمترین عامل کلاف و شاخه بودن مفتول است.
بعد از آن سایز مفتول است که اگر مفتول مسوار بصورت شاخه باشد :
از سایز 2 تا 2.40 یک قیمت دارد
از سایز : 2.50 تا 3 یک قیمت
از 3 تا 5 یک قیمت
از 5 تا 8
و همچنین از 8 به بالا نیز یک قیمت دارد.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوال مشابهی یافت نشد

...